search suite verwijderen

search suite verwijderen 

Onderwerp van Marlies

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. McAfee geeft aan dat 'search suite'' verwijderd moet worden. Als ik op 'verwijderen' klik, dan lukt dat niet.
    U staat op het punt programma's te verwijderen die mogelijk zijn geinstalleerd als bundel of pakket. Lees de licentieovereenkomst van het programma voordat u het verwijdert.

    Klik op OK als u deze programma's automatisch wilt laten verwijderen door McAfee. Of klik op Annuleren en verwijder ze zelf

    Op OK drukken werkt blijkbaar niet.

    Via het configuratiescherm zie ik het hele searchsuite niet.

    Hoe toch te verwijderen?
  2. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Hier zelfde probleem
    "http://istart.webssearches.com"

    Ook met CCleaner niet
    Naar basisinstellingen bij explorer werkt ook niet.
    Chrome idem dito
  3. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien
    ik heb wat gegoogled :)... maar mss toch bij een computerwinkel dit even laten regelen... Succes


    Oplossing

    BELANGRIJK: Als uw McAfee-producten vooraf zijn ge?nstalleerd door de fabrikant van uw computer, moet u uw McAfee-abonnement activeren voordat u ze verwijdert. Bij herinstallatie vanaf cd of via download worden uw McAfee-toepassingen voor de thuisgebruiker ge?nstalleerd, maar worden de gegevens betreffende uw betaalde abonnementstermijn mogelijk niet meegenomen.
    1.Verwijder uw McAfee-producten voor de thuisgebruiker via het onderdeel Software in het configuratievenster van Windows:

    Windows 8-gebruikers a.Sluit alle McAfee-programmavensters.
    b.Typ Programma's en onderdelen in het Startscherm. (Als u het Startscherm niet ziet, klikt u op Instellingen in de lijst aan de rechterkant.)
    c.Klik op Programma's en onderdelen in de lijst aan de linkerkant.
    d.Selecteer McAfee SecurityCenter.
    e.Klik op Verwijderen en volg de scherminstructies.


    Windows 7- en Vista-gebruikers a.Sluit alle McAfee-programmavensters.
    b.Klik op Start, Zoeken, typ Programma's en onderdelen en klik op Ga naar.
    c.Dubbelklik op Programma's en onderdelen.
    d.Selecteer McAfee SecurityCenter.
    e.Klik op Verwijderen en volg de scherminstructies.


    Windows XP-gebruikers a.Sluit alle McAfee-programmavensters.
    b.Klik op Start, Instellingen, Configuratiescherm.
    c.Dubbelklik op Software.
    d.Selecteer McAfee SecurityCenter.
    e.Klik op Verwijderen en volg de scherminstructies.



    2.Download het hulpprogramma McAfee Consumer Product Removal (MCPR) van de volgende website en voer het uit: a.Download het hulpprogramma MCPR van: >>LINK<< en sla het op in een map op uw computer.

    BELANGRIJK: Het hulpprogramma MCPR wordt regelmatig bijgewerkt wanneer nieuwe producten en updates worden uitgegeven. Download altijd een nieuw exemplaar van het hulpprogramma MCPR voordat u het gebruikt om de installatie van een product te verwijderen.

    b.Navigeer naar de map waar het bestand is opgeslagen en dubbelklik op MCPR.exe.
    c.Klik op Ja wanneer het dialoogvenster Gebruikersaccountbeheer wordt weergegeven.
    d.Klik in het scherm McAfee-software verwijderen op Volgende.
    e.Klik in het dialoogvenster met de licentieovereenkomst voor eindgebruikers (EULA) op Volgende om de overeenkomst te accepteren.
    f.Wanneer dit wordt gevraagd, typt u de Captcha-informatie (hoofdlettergevoelig) om de toepassingsbeveiliging te valideren en klikt u op Volgende. Als u Family Protection hebt ge?nstalleerd, typt u uw beheerdersnaam en -wachtwoord en klikt u op Volgende.
    Als de verificatie mislukt, volgt u de scherminstructies om een code voor het verwijderen van de installatie te verkrijgen. Als Family Protection niet is ge?nstalleerd, wordt deze verificatieprompt niet weergegeven.

    g.Start de computer opnieuw op wanneer de melding Opschonen geslaagd wordt weergegeven. Het McAfee-product wordt pas volledig verwijderd wanneer u het systeem opnieuw opstart.

    BELANGRIJK: Als de melding Opschonen mislukt wordt weergegeven, moet u het volgende doen om de logboekbestanden van MCPR te bekijken en op te slaan voor analyse door Technische ondersteuning:
    i.Klik in het dialoogvenster Opschonen mislukt op Logboekbestanden weergeven. Het logboek voor probleemoplossing wordt geopend in het venster van Kladblok.
    ii.Klik op Bestand, Opslaan als en bewaar het bestand op uw desktop. Noem het bestand MCPR_datum.txt (bijvoorbeeld MCPR_10jan12.txt).
    iii.Neem contact op met de afdeling Technische ondersteuning van McAfee en verstrek het logboekbestand aan de technicus voor de oplossing van het probleem.
    iv.Controleer of alle McAfee-producten van de computer zijn verwijderd.



    3.Installeer uw McAfee-producten opnieuw.

    OPMERKING: Raadpleeg de instructies van de partner waar u het McAfee-consumentenproduct hebt aangeschaft, of voer de installatie uit met behulp van de volgende partnerkoppelingen:

    Als u de software rechtstreeks bij McAfee hebt aangeschaft, gaat u naar >>LINK<< om u aan te melden en de software te downloaden.
    DELL-gebruikers kunnen terecht op >>LINK<<
    AOL-gebruikers moeten op trefwoord zoeken: Safety (>>LINK<<). Klik op de pagina Safety & Security van AOL op Download Now.
  4. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien

  5. Dat had ik ook gevonden, maar ook dat het virus blijft als McAfee verwijderd is(stond inderdaad al op de laptop)

  6. Ik geloof dat het verwijderd is, met avg. Heb iig geen melding meer gezien.
  7. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien
  8. Inkognito
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inkognito
    Bij dit soort virussen. Maak een apart account aan, start opnieuw op en log in met dat account. Hierna een virusscanner eroverheen. Rename het oude profiel (c:usersaccountnaam)van je andere account. log uit en log in met je oude account. Kopieer je belangrijkste data terug vanuit het hernoemde profiel naar je nieuwe profiel.

    klaar :)

  9. quote:
    Dit schreef Inkognito
    Bij dit soort virussen. Maak een apart account aan, start opnieuw op en log in met dat account. Hierna een virusscanner eroverheen. Rename het oude profiel (c:usersaccountnaam)van je andere account. log uit en log in met je oude account. Kopieer je belangrijkste data terug vanuit het hernoemde profiel naar je nieuwe profiel.

    klaar :)

    Nah, heeft ook niet geholpen.

    Search suite is weer vrolijk terug. Nu McAfee maar verwijderen.
  10. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Nah, heeft ook niet geholpen.

    Search suite is weer vrolijk terug. Nu McAfee maar verwijderen.



    Als ik op dit site die Able noemt google, zie ik dat het geen virus is, maar een browserkaper. Die zal McAfee niet verwijderen als je de juiste module niet gekocht hebt.

    Als ik verder kijk bij google, zie ik hier een oplossing staan die je zou kunnen proberen:

    Bron: >>LINK<< (onderaan de pagina bij de comments van gebruikers).

    oplossing:

    quote:
    rutger Aug 15, 2014

    dit moet je doen:
    Open your Internet Explorer shortcut, in taskbar, on desktop. Wherever you have a shortcut edit it.
    Right click on Internet Explorer shortcut
    Select Properties
    Goto Tab Shortcut
    Remove iStartSurf.com behind executable ?iexplore.exe? in Target (remove text in blue)
    rutger Aug 15, 2014

    check fix your browser... het zit hem in de snelkoppeling van IE. dus properties en dan 2e tabblad, dan het laatste stukje verwijderen.

  11. quote:
    Dit schreef ArnoM

    rutger Aug 15, 2014

    dit moet je doen:
    Open your Internet Explorer shortcut, in taskbar, on desktop. Wherever you have a shortcut edit it.
    Right click on Internet Explorer shortcut
    Select Properties
    Goto Tab Shortcut
    Remove iStartSurf.com behind executable ?iexplore.exe? in Target (remove text in blue)
    rutger Aug 15, 2014

    check fix your browser... het zit hem in de snelkoppeling van IE. dus properties en dan 2e tabblad, dan het laatste stukje verwijderen.


    Dank. Alleen iStartSurf.com staat niet achter executable "iexplore.exe"Smile
    Het probleem zit dus ergens anders.
  12. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    gelukt ArnoMark
    nog niet computer opnieuw opgestart wel google chrome en explorer en is nu weg



    Plaatje
Terug naar de lijst