Thaise keuken

Thaise keuken 

Onderwerp van Shai

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Shai


    Dat kan denk ik wel, alleen ook beloofd fran te helpen met verhuizing.. maar als ik daar bijtijds ben en een paar uur help, is er ook ruimte genoeg om te koken/eten. Zou ik wel leuk vinden Smile


    Kan ook een andere keer hoor, riep maar wat Smile
  2. Het is zover... djerow en ik gaan de keuken in, ik houd dit draadje ff open voor backup.
    Het gaat worden:
    TOM KHA KAI ..een heerlijk thais soepje die ik maak met garnalen ipv kip Smile.. en nog wat aanpassingen vermoed ik.
    Tod Man Pla (thaise viskoekjes)
    Thaise Rode Kip Curry met diverse groenten en mie.
    Resultaat: volgt nog Smile
  3. Moe, maar voldaan.. na een druk weekend. Zo ook vandaag, want we (lees djerow en shai) hebben toch best lang in de keuken gestaan. Er zijn enige aanpassingen geweest in de recepten.. oa omdat ik dacht 2 blikjes cocosmelk gekocht te hebben maar ineens cocosscheuten op een sapje bleek te hebben gekocht. Bovendien was ik zaterdag druk en was ik te laat om nog naar de toko te gaan en de limoenblaadjes, galangawortel en thaise basillicum te halen...Verse koriander had de supermart gelukkig en rest vd kruiden en sauzen had ik nog.
    Ook de soep had dus nogal wat aanpassingen, pakte prima uit...Viskoekjes vlgns het recept vond ik eng.. ik vond het recept simpel en had de neiging om de boontjes eruit te laten en garnalen toe te voegen... maar niet gedaan dus en ze waren heerlijk Smile. Mie was ook lekker ondanks het gemis vd cocosmelk.... oftewel heerlijk gegeten Smile.
    Morgen ga ik wss nog wel pcies aangeven wat de recepten geworden zijn, nu lekker uitbuiken.
    Djerow.. hebben we goed gedaan Smile.. en maar goed dat we bijtijds begonnen zijn met koken. Ennuh thanx voor je gezelligheid Smile.
  4. Bien, ik heb super lekker gegeten ga zeker die rode curry pasta kopen...
    De viskoekjes waren echt verrukkelijk net als de rest hoor...
    Heb hier dus al door gegeven dat ik de maiskoekjes gaat maken die opa altijd maakte werd met gejuich van dochter ontvangen...
    Binnenkort hier maar gezellig samen koken en dan Indisch!!
    Bedankt voor deze gezellige dag....Smile
  5. Shai,

    Wat een prachtig draadje, dit. Kan ik eens meedoen? Hetl lijkt me bijzonder om de Thaise-keuken-toverkunsten te leren. Ik heb nog nooit Thais eten geproeft,
    wel de Indische keuken. Koken boeit me, ik heb vaak de nadruk gelegd op gezondheid omdat daar mijn interesse ligt: de vegetarische , de macrobiotische, de 5 elementen.. Het lijkt of er in de Thaise keuken, net zoals in de Turkse keuken, gerechten voorkomen die meer lijken op snoep dan op voeding.Smile
  6. quote:
    Dit schreef MarijMarian
    Shai,

    Wat een prachtig draadje, dit. Kan ik eens meedoen? Hetl lijkt me bijzonder om de Thaise-keuken-toverkunsten te leren. Ik heb nog nooit Thais eten geproeft,
    wel de Indische keuken. Koken boeit me, ik heb vaak de nadruk gelegd op gezondheid omdat daar mijn interesse ligt: de vegetarische , de macrobiotische, de 5 elementen.. Het lijkt of er in de Thaise keuken, net zoals in de Turkse keuken, gerechten voorkomen die meer lijken op snoep dan op voeding.Smile


    Gaan we een keer samen thais koken? We zouden nog steeds wat samen gaan doen Smile. Geef mij ff 3 weken, zit even in een hectische periode. Het is al weer even terug dat ik thais gekokkereld heb maar thais eten is idd echt heel erg Smile
  7. quote:
    Dit schreef Shai


    Gaan we een keer samen thais koken? We zouden nog steeds wat samen gaan doen Smile. Geef mij ff 3 weken, zit even in een hectische periode. Het is al weer even terug dat ik thais gekokkereld heb maar thais eten is idd echt heel erg Smile

    Leuk! Wat in het vat zit verzuurt niet..
  8. peterjan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van peterjan
    Kook je ook voor gezelschap van 20 a 25 personen ?
    (familie feestje,denk even hartop) Smile

    Grt Peter
Terug naar de lijst