Illusies - over bevrijding uit de doolhof van onze emoties

Illusies - over bevrijding uit de doolhof van onze emoties 

Onderwerp van Anna

Terug naar de lijst
  1. Illusies - over bevrijding uit de doolhof van onze emoties
    Ingeborg Bosch
    Categorie: Allerlei
    ISBN:9789020405422
    'Niemand geeft echt om mij.'

    'Als het even kan, vermijd ik elke confrontatie.'

    'Ik doe alles om maar aardig gevonden te worden.'

    'Uiteindelijk doe ik het toch nooit goed.'

    'Soms wil ik de boel gewoon kort en klein slaan.'

    Heftige emoties en nare gedachten kunnen ons leven beheersen wanneer we niet weten waar ze vandaan komen, wat we ermee aan moeten en he we ons ervan kunnen bevrijden. Louter overleven en vermijden, angsten en conflicten zijn het gevolg. Dat is onnodig, omdat veel van deze gevoelens en gedachten op illusies berusten. Illusies waardoor we niet meer constructief kunnen omgaan met wat op onze weg komt, en niet werkelijk van het leven kunnen genieten.

    In het vervolg op het succesvolle De herontdekking van het ware zelf schetst Ingeborg Bosch treffend en herkenbaar hoe ons leven, zonder dat we ons daarvan bewust zijn, wordt beheerst door illusies waarmee we pijnlijke gevoelsn uit onze kindertijd verdringen. Hoe nuttig deze onbewuste overlevingsstrategi?n ook kunnen zijn voor een kind, voor de volwassene werken ze voornamelijk destructief. Het gevlg is dat we meer lijden dan nodig is.

    Aan de hand van duidelijke voorbeelden legt Bosch uit hoe we aan dit illusoire lijden kunnen ontsnappen. Ze geeft de lezer een sleutel om zich te bevrijden uit de doolhof van soms overweldigende en dikwijls onbegrepen emoties en gedachten, die een belemmering vormen voor emotionele harmonie.
  2. Inderdaad een geweldig boek!

    annemarie
  3. Heb de herontdekking van het ware zelf gelezen. Indrukwekkend en heel waar, maar ik denk dat je pas constructief iets bereikt met therapie. De boeken zijn eye openers en en wijzen de weg, maar veranderen op gevoelsniveau is reuze lastig.
  4. Prachtig boek.....inderdaad een eye-opener, heb het boek zelf gekocht maar het voelt alsof ik een prachtig kado heb gekregen.!!!!!

    Erika.
  5. Anna
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anna
    RE: Illusies - over bevrijding uit de doolhof van onze emoties
    Hoi,

    Inderdaad, Illusies is een kadootje voor jezelf. Het is niet makkelijk om het alleen door te worstelen. Ik heb gemerkt dat je ook terugval hebt. Je hebt dus ook zeker in het begin mensen om je heen nodig die je gevoel begrijpen en die je daarbij ondersteunen.
    Of dat ook echt therapie moet zijn, weet ik niet, ligt aan de kracht die vanuit je zelf kan komen.
    Ik merk ook dat je leert om je valkuilen te herkennen en op het moment dat je je er bewust van bent, kan je beter de vinger ergens opleggen.

    Sterkte!

    Anna
Terug naar de lijst