Schadevrije jaren kwijt bij andere auto? 

Onderwerp van Bea

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Meisje69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Meisje69
    Vraag bij eventuele splitsing goed door hoe ze met de schadevrije jaren omgaan.

    Bij ons heb ik net voor de scheiding bewust een nieuwe auto gekocht en op polis van ex erbij laten zetten zodat die na de scheiding gesplitst kon worden. We hebben op die manier allebei de maximale korting behouden.
    Pas een paar jaar later toen ik van verzekering wilde veranderen kwam ik erachter dat ik wel de maximale korting mee had gekregen omdat we de polis splitsten maar dat ik destijds wel opnieuw begonnen was met opbouwen van schadevrije jaren. Op dat moment had ik dus pas 3 schadevrije jaren ipv de 14 die ex "meegekregen" had.
  2. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Angelie67

    Hier ook zo'n soortgelijk verhaal.Vanaf mijn 18de schadevrij gereden.
    Echter de laatste 10 jaar stond de auto op ex zijn naam.
    Jammer mevrouw.... dan moet ex een royementsverklaring tekenen. Ja hij is gek!

    Dus ik kan ook helemaal opnieuw beginnen met opbouwen.
    Kost inderdaad klauwen met geld elke maand.


    Ik heb hem wel getekend voor mijn exvriendin en begon zelf opnieuw. En inderdaad eigenlijk was ik gek!
  3. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef erwin1


    Ik heb hem wel getekend voor mijn exvriendin en begon zelf opnieuw. En inderdaad eigenlijk was ik gek!


    Mijn ex heeft hem ook getekend. Maar hij had en heeft een auto van de zaak. Het schijnt dat je schadevrije jaren verdwijnen als je lang geen auto op naam hebt. Hoe dan ook was het voor hem niet nadelig heb ik me laten vertellen Door onze verzekeringsagent. .
  4. Ik moest ook helemaal opnieuw beginnen na vertrek ex. Helaas pindakaas. Ik rij dus al 24 jaar schadevrij en heb toch maar 11 schadevrije jaren opgebouwd inmiddels.
  5. quote:
    Dit schreef Dieneke


    Mijn ex heeft hem ook getekend. Maar hij had en heeft een auto van de zaak. Het schijnt dat je schadevrije jaren verdwijnen als je lang geen auto op naam hebt. Hoe dan ook was het voor hem niet nadelig heb ik me laten vertellen Door onze verzekeringsagent. .


    Hier ook. Auto stond op naam ex, maar hij had leaseauto en heeft de afstandsverklaring ingevuld, waardoor ik de schadevrije jaren kom houden
  6. Herna
    Geniet

    Toon alleen de berichten van Herna
    quote:
    Dit schreef Anne1967
    Volgens mij zijn schadevrije jaren niet gekoppeld aan een auto, maar persoonsgebonden. En de Ohra heeft, toen wij gingen scheiden en we de verzekeringen splitsten, ons beiden gewoon het aantal schadevrije jaren laten houden. Zoals het hoort.



    Bij ons heeft unive dit ook gedaan. Keurige afhandeling
  7. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea

    Ik ga ze gewoon maandag allemaal bellen. Met maar 1 vraag.....kunnen we hier allebei onze jaren houden? Zo niet, doei doei.
    Vandaag kreeg ik een andere offerte, maar ook daar geen mogelijkheid om beiden de jaren (of ieder de helft, zou ook mooi genoeg zijn) te houden.
    Van de maatschappij waar we nu zitten vind ik het echt belachelijk. We zijn daar al 35 jaar verzekerd, ze kunnen onze hele historie nagaan. Ze hebben heel goed aan ons verdiend, en nu ons op deze manier afschepen, ik vind het te gek voor woorden.
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Daar kan ik mee verder! Smile
  8. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Bea
    Ik ga ze gewoon maandag allemaal bellen. Met maar 1 vraag.....kunnen we hier allebei onze jaren houden? Zo niet, doei doei.
    Vandaag kreeg ik een andere offerte, maar ook daar geen mogelijkheid om beiden de jaren (of ieder de helft, zou ook mooi genoeg zijn) te houden.
    Van de maatschappij waar we nu zitten vind ik het echt belachelijk. We zijn daar al 35 jaar verzekerd, ze kunnen onze hele historie nagaan. Ze hebben heel goed aan ons verdiend, en nu ons op deze manier afschepen, ik vind het te gek voor woorden.
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Daar kan ik mee verder! Smile


    Het is allemaal gebaseerd op een wettelijke regeling. Sinds 2007 staan alle Nederlandse schadevrije jaren geregistreerd in een database. Daarvan afwijken is wettelijk niet toegestaan. Buitenlandse schadevrije jaren moet je aantonen net als jaren die je in een leaseauto hebt gereden. Die jaren die aangetoond worden mogen handmatig in de database worden ingevoerd. Zelfs als de verzekeringsmaatschappij het ook belachelijk vindt zijn ze nog aan wettelijke regels gebonden.
  9. Jacco
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacco
    Bij Interpolis zit ik met mijn toen zakelijk/priv? busje. Ik wilde de bus zakelijk houden en priv? wagen erbij hebben. Toen zeiden ze ook dat je opnieuw moet opbouwen. Via een regeling kon ik nu wel de no-claim (75%) meenemen naar priv? maar moest ik wel weer schadevrije jaren opbouwen.
    Dat scheelt een aardige slok op een borrel. Smile
  10. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea

    Intussen heb ik een aanbod van de dealer gekregen. Mijn oude auto kan meeverzekerd worden met dezelfde premiekorting, maar zonder schadevrije jaren. De verzekering moet dan wel op alleen mijn naam komen te staan. Mijn ex vindt het OK, hij rijdt de laatste tijd toch erg weinig, vindt autorijden helemaal niet leuk namelijk. Dus daar waren we snel uit. Plus dat er al jaren geen kenteken op zijn naam staat, dan schijn je sowieso alles al kwijt te zijn als je niet op hetzelfde adres woont.
    Kleine spaak in het wiel....piepend geluid bij gasgeven. Garage denkt dat het de onderste motorsteun is, rubber is door, en dat door de beweging iets anders begint te piepen. Ik krijg een prijsopgaaf, maar ben nog niet overtuigd dat dit de oorzaak is.....
    Wordt vervolgd Smile
Terug naar de lijst