Rugzak op maat?

Rugzak op maat? 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef CoDe


    Ik lees de tips in dit draadje omdat 1 van mijn pubers in de zomer 3 weken naar het land van de reizende zon gaat en we daarvoor nog een goede rugzak moeten gaan kopen binnenkort. En met deze link voel ik me alweer wat beter voorbereid!



    Leuk!Smile
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Jij bent niet verantwoordelijk voor de rug van de dochter van je vriendin. Dus wanneer zij denkt dat het geen problemen oplevert voor haar, wie ben jij dan om haar daarvoor te behoeden. Persoonlijk denk ik dat dat niet aan jou is.

    Dus zou ik gewoon de rugzak uitlenen zonder er verder wat over te zeggen. Dat is namelijk aan haar alleen.

    Tenzij je natuurlijk gewoon liever niet je eigen rugzak uitleent en een legitieme reden zoekt om nee te zeggen. In dat geval vind ik dat je gewoon Nee moet zeggen met als reden dat je hem niet wilt uitlenen en niet met allerlei "smoezen/redenen" omkleed.
  3. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Erna
    Jij bent niet verantwoordelijk voor de rug van de dochter van je vriendin. Dus wanneer zij denkt dat het geen problemen oplevert voor haar, wie ben jij dan om haar daarvoor te behoeden. Persoonlijk denk ik dat dat niet aan jou is.

    Dus zou ik gewoon de rugzak uitlenen zonder er verder wat over te zeggen. Dat is namelijk aan haar alleen.

    Tenzij je natuurlijk gewoon liever niet je eigen rugzak uitleent en een legitieme reden zoekt om nee te zeggen. In dat geval vind ik dat je gewoon Nee moet zeggen met als reden dat je hem niet wilt uitlenen en niet met allerlei "smoezen/redenen" omkleed.



    Hallo zeg.Smile
    Ik vraag om informatie. Als ik stiekem wil gaan manipuleren zal ik het er voortaan bijzetten, ok??
  4. CoDe
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van CoDe
    Eerder gaf ik aan dit draadje te volgen vanwege reisplannen en daarom even een update;

    Vrijdag zijn wij op zoek naar een rugzak geweest. Voor de reis naar het verre Oosten (3 weken) werd door de organisatie (scouting) een tas van 60 tot 70 liter geadviseerd. En dit hebben we dus ook kenbaar gemaakt bij de winkel waar wij begonnen. Volgens de verkoper heeft mijn jongste een lange maar smalle rug en had hij hiervoor op dit moment geen passende rugzak in de collectie. Dit zag hij al in 1 oog opslag. En hij vond voor mijn zoon de maat van 60-70 liter wel erg veel in verhouding tot zijn lichaam. En ondanks dat er naar ons idee voldoende hing heeft hij geadviseerd over een week of 3 terug te komen omdat er dan modellen binnen zijn die wel zouden kunnen passen maar dat er nu dus niet bij zat voor ons. Hier hebben we dus niet eens iets gepast en alleen maar (mondeling) advies gekregen op basis van onze wensen.

    Vervolgens zijn wij doorgereden naar outdoorwinkel 2 waar we wederom vakkundig werden geholpen. Ook deze medewerker adviseerde een smalle rugzak waardoor mijn zoon zelfs in een "slim-line"(lees damesmodel) terecht komt. Hier hebben we wel diverse tassen kunnen passen waardoor mijn zoon een beter idee kreeg van hoe een goede passende rugzak zit. Van 1 merk kwam al snel naar voren dat de verbinding in de rug een irritatiepunt gaf (en dat was zo bij alle modellen van dat merk), een bijzonder goedkoop model zat helemaal niet en er was 1 merk wat wel zat maar waar de schouderbanden toch wat trokken (en deze was in de geadviseerde 65 liter). En na het vullen van die tas met 12 kilo baksteen bleek dat je de irritatie dan nog beter voelt. En ook hier was de medewerker van mening dat een slagje kleiner toch beter zou zijn maar die had hij niet want ja.........de nieuw collectie moet nog komen. en ook hier werd ons geadviseerd om over een week of 2 weer even langs te komen.

    In beide winkels kregen we het gevoel dat de medewerkers zeer vakkundig waren en ze beide ons alleen iets wilde verkopen waar ze zelf achterstonden en alleen als mijn zoon er 100%tevreden mee was . In winkel 2 werd ons zelfs geadviseerd goed rond te gaan passen en dat we ons vooral niet verplicht moesten voelen om bij hen te kopen. En bij beide winkels vonden we dat er erg goed met ons mee gedacht werd en ze hadden ons best een rugzak kunnen verkopen als ze bijvoorbeeld hadden verteld dat de schouderbanden nog wat moeten worden uitgelopen of zo en dan hadden ze snel en makkelijk ruim 250 euro kunnen verdienen. Maar dat deden ze geen van beide.

    Wij hebben veel geleerd en gaan nog even verder met onze speurtocht.

    En dan even terug komen op dit draadje;
    *Heeft de dochter van je vriendin jou tas goed gepast? eventueel met inhoud (flessen water doen wonderen als je het gewicht wilt na bootsen) want dan krijg je een beter beeld van de pasvorm. Of heeft ze hem al eens een dagje (gevuld) gedragen tijdens een wandeling (outdoor)
    *En is ze wel eens naar een outdoorwinkel geweest voor advies? Want het dragen van een rugzak is toch een kunst op zich. Het vastgespen en instellen is erg belangrijk. En ook de belading is van groot beland (wat stop je waar).
    *Maar inmiddels ben ik er ook achter dat een goede rugzak behoorlijk prijzig kan zijn en misschien is dat ook een overweging voor haar om die van jou te willen lenen.

    Ik zou haar adviseren toch eens een outdoorwinkel binnen te lopen en advies te vragen. Daar kunnen ze met je meedenken en krijg je vrijblijvend advies. En als ze er dan nog zeker van is om die van jou te lenen dan is dat haar keuze!
  5. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    Code dank je wel voor je uitgebreide verhaal!
    Dochter van vriendin is maar liefst 13 centimeter kleiner dan waarvoor de rugzak is gekocht, dus ik geef het weinig kans.
    Ik zal haar doorsturen naar een speciaalzaak.
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Salome



    Hallo zeg.Smile
    Ik vraag om informatie. Als ik stiekem wil gaan manipuleren zal ik het er voortaan bijzetten, ok??


    Ik schrijf nergens dat jij wilt manipuleren. Als jij dat er in denkt te lezen vind ik dat jammer, maar was zeker niet mijn bedoeling.
  7. Bericht van Capibara is op 08-05-2015 om 23:18:32 uur verwijderd door Capibara.

    Reden: Lm guvyvycybn

     
Terug naar de lijst