Scheur in muur-grens aanbouw-hoe wegwerken ivm muur verven?

Scheur in muur-grens aanbouw-hoe wegwerken ivm muur verven? 

Onderwerp van Anne1967

Terug naar de lijst
  1. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    4 jaar geleden hebben we een aanbouw laten zetten en binnen de kortste keren kwamen er uiteraard scheurtjes in de muur en plafond op de grens. Nu wil ik de muur schilderen en vraag me af wat wijsheid is. Er is een grote/lange, bredere -tot 0,4 cm-rechte scheur, en iets verderop is een grillige, supersmalle scheur ontstaan.

    Ik had bedacht: die dunne, grillige gewoon met muurverf overschilderen, waarbij de verf ahw als opvulmiddel dient. De bredere opvullen met elastisch vulmiddel. Ik heb Renoband in huis en vind dat erg fijn werken. Meteen overtollig vulmiddel met vochtige spons weghalen en na droging de hele muur schilderen. In de hoop dat het nog maar beperkt zichtbaar is en er geen kleurverschil is-er komt op de nu witte muur een heel lichte grijzige tint. In ook de hoop dat er, doordat het vulmiddel elastisch is, niet binnen een week opnieuw een scheur zichtbaar is.

    Ben ik dan goed bezig of zijn er handiger tips?
  2. ik heb geen flauw idee

    maar hier wat tips

    >>LINK<<
  3. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    Dank je wel Joop-die zoektermen had ik ook al ingevoerd. Wel lief van je!

    Ik hoop hier op ervaringen of schilders/stukadoors😄.
  4. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Ik heb hier ook scheuren in steen aanbouw . Je kan opvullen inderdaad, maar wat ik heb begrepen van deskundigen alhier is dat imv werking van huis scheuren wel weer terug zullen komen.
  5. Chantalleke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Chantalleke
    Wij kregen het advies gladvezelbehang aan te brengen om nieuwe scheuren te voorkomen
  6. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    quote:
    Dit schreef Chantal71
    Wij kregen het advies gladvezelbehang aan te brengen om nieuwe scheuren te voorkomen

    Althans-om ze niet meer te zien dus😄. Ik wil die prachtig glad gestucte muur gewoon overschilderen, dus wil ook niet in de weer met stucband of hoe het ook heet. Het mot simpel😉.
  7. simpel? dan de aanbouw even opkrikken tot de scheuren zijn verdwenen
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    er bestaat een speciale tape om de scheur af te dekken en om d'r overheen te schilderen/pleisteren. Vroeger een keer gebruikt voor een klus. Hoe dit heet weet ik niet meer.

    toch gevonden.....

    >>LINK<<

    glasvezeltape!
  9. ze wil een GLADDE muur Koen
  10. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    de scheur is ontstaan omdat de beide bouwdelen tov elkaar "werken".

    als je dit niet goed aanpakt, komt de scheur altijd weer terug.

    of je doet het goed, of je moet d'r niks aan doen en er gewoon overheen schilderen (maar dan niet verbaasd zijn dat volgend jaar de scheur d'r weer is)
  11. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    quote:
    Dit schreef koen
    de scheur is ontstaan omdat de beide bouwdelen tov elkaar "werken".

    als je dit niet goed aanpakt, komt de scheur altijd weer terug.

    of je doet het goed, of je moet d'r niks aan doen en er gewoon overheen schilderen (maar dan niet verbaasd zijn dat volgend jaar de scheur d'r weer is)

    Ja ik snap wat je zegt. Ik geef idd aan dat glasvezeltape de enige goeie oplossing is maar dat vind ik dus te ingewikkeld want dan moet de muur weer gestuct. Dus zoek ik iets simpelers waarbij ik snap dat het niet 'werk-proof' is. Dus denk ik: flexibel vulmiddel. Dat zit in tussen: definitief aanpakken en de scheur volledig blijven zien. En vroeg ik me af of dat een goede gedachtengang was of dat er betere opties Ijn.
  12. je hebt 2 mogelijkheden.
    1 scheur op vullen met acrylaatkit . dit is overschilderbaar en iets flexibel.
    2 is opvullen en dan een gaasverband op plakken en dan weg stucken. dit doe ik ook altijd bij het stukadoren. soms maak ik zelfs de scheur wel een groter ,
    dan bik ik het nog iets uit en dan stuk ik de muur weer over. dit is wel de mooiste oplossing waar je niks van ziet.
    vergeet vooral niet het gaas want dat maakt het sterk.
Terug naar de lijst