koelkast lekt?

koelkast lekt? 

Onderwerp van sis

Terug naar de lijst
  1. sis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van sis
    Gisteren bleek de koelkast open te staan. En er lag een bruineplas water onder, het stonk absoluut niet. Nu net hoor ik weer vloeistof lopen en ja hoor, achter de koelkast kan ik vocht opvangen in een dweil: weer bruin. Is dat koelvloeistof? Het komt niet van binnen lijkt me.
    En wat nu?

    De koelkast is nog geen 8 jaar oud, een Zanussi.
  2. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    Als het goed is is het koelsysteem een gesloten circuit, dus het zal geen koelvloeistof zijn.

    Waarschijnlijk condenswater. Zou vanzelf moeten stoppen als de deur maar goed dicht zit.

    Heeft de koelkast een vriesvak?
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Miquel69
    Als het goed is is het koelsysteem een gesloten circuit, dus het zal geen koelvloeistof zijn.

    Waarschijnlijk condenswater. Zou vanzelf moeten stoppen als de deur maar goed dicht zit.

    Heeft de koelkast een vriesvak?


    Precies. Condenswater. Warme lucht kan veel meer vocht vasthouden dan koude. Doordat het nu erg vochtig is buiten, zal ook de luchtvochtigheid in je koelkast veranderen als de deur lang openstaat.
    Om het condenswater weg te werken zit er onderin de koelkast een klein gaatje. Normaal zie je (en hoor je) niets van het condens wat wegloopt, maar door de grote hoeveelheid vocht in je koelkast, kan het zijn dat je het nu wel merkt.
    Het water is bruin doordat het afvoertje niet helemaal schoon meer is.
  4. sis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van sis

    Thanks, ik ben weer gerustgesteld. En ik zal het gootje schoonmaken.
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Precies. Condenswater. Warme lucht kan veel meer vocht vasthouden dan koude. Doordat het nu erg vochtig is buiten, zal ook de luchtvochtigheid in je koelkast veranderen als de deur lang openstaat.
    Om het condenswater weg te werken zit er onderin de koelkast een klein gaatje. Normaal zie je (en hoor je) niets van het condens wat wegloopt, maar door de grote hoeveelheid vocht in je koelkast, kan het zijn dat je het nu wel merkt.
    Het water is bruin doordat het afvoertje niet helemaal schoon meer is.


    Dankjewel voor je uitleg! Ik zat de afgelopen dagen met hetzelfde probleem, maar dan schoon water, dat wel weer.Smile
    Ik hoef dus gelukkig nog geen andere koelkast te kopen!Smile
  6. Kijk wel even of het plastik opvang bakje achter de koelkast niet stuk is. Deze zit boven op de compressor onder in de koelkast (achterkant) .
    Ket lekwater komt hier in en zou moeten verdampen dus niet vol raken. Succes
Terug naar de lijst