Mijn good old Miele ....

Mijn good old Miele .... 

Onderwerp van drakie

Terug naar de lijst
  1. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Het zat er aan te komen natuurlijk, 'ze' is tenslotte al ruim 28 jaar. Maar dan toch...

    Ik heb dus nog heerlijk ouderwetse indrukknoppen voor 'deur open' - aan/uit en 1/2 machine. Vlak voor mijn vakantie sloot de deur niet meer omdat de knoppen deur open en aan/uit ingedrukt bleven. Dat heb ik los kunnen peuteren en machine deed het weer!

    Vanmorgen weer een wasje gedaan en ik merkte al met programma instellen dat het leek of de aan/uit knop nog aan stond. Extra ingedrukt en alles ging goed. Tot de volgende was.

    Knop aan/uit blijft dus nu niet meer ingedrukt.

    Is het te simpel gedacht dat de reparatie wellicht meevalt qua kosten? Morgen bel ik natuurlijk ook reparateur, maar zijn er ook opties voor het vervangen van die drukknoppen 2-hands (sloop?) ... Of is het allemaal ingewikkelder dan ik denk?
  2. zo'n machine op leeftijd kun je misschien wel open schroeven

    en misschien kun je er dan een beetje kruipolie op spuiten
  3. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    quote:
    Dit schreef joop1
    zo'n machine op leeftijd kun je misschien wel open schroeven

    en misschien kun je er dan een beetje kruipolie op spuiten


    Zat ik ook aan te denken; maar ik zie de schroefjes van het voorfront niet Smile
  4. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    Met een handig iemand vast wel. Nog niet opgeven!

    (Ik had met een ex de Miele van zijn ouders, die al 35 jaar was en het geweldig goed deed. Heerlijke machines).
  5. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    Ik ga ook voor minimaal 30 jaar!! ;-)

    En dit lijkt me geen probleem dat direct vervanging vereist.
  6. quote:
    Dit schreef Hed


    Zat ik ook aan te denken; maar ik zie de schroefjes van het voorfront niet Smile

    vaak zitten de schroefjes aan de achterkant
    als die er uit zijn, kun je de hele bovenkant er af tillen
    en kijk je zo in de machine
  7. kan ook gewoon met een schroevendraaier Smile

  8. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    Okay....dat wordt dus hulp inroepen ... droger van wasmachine af en zo ...... My oh My .....
  9. Kenmerk van Miele wasmachines is dat de complete voorkant als een soort deur open kan voor reparaties. Uit mijn hoofd moet bovenblad eraf, en de plint onderaan. En dan zitten rondom in de deuropening nog wat bouten.

    Maar je zult waarschijnlijk wel onderdelen nodig hebben. Als je alle type en serienummers noteert, en ermee naar een reparateur gaat, kan hij waarschijnlijk wel inloggen in explosietekeningen, waarop je dan kunt aanwijzen welke schakelaars defect zijn.

    E?n tip voor als je zelf aan de slag gaat... stekker eruit halen! Een vergissing is snel gemaakt....

    Succes!
Terug naar de lijst