Vocht in de kruipruimte.

Vocht in de kruipruimte. 

Onderwerp van Maryke

Terug naar de lijst
  1. Maryke
    Genieten van het heden

    Toon alleen de berichten van Maryke
    In de kruipruimte is het behoorlijk vochtig.
    Ik heb een hoekhuis.
    Mijn schoonzoon is vandaag in de kruipruimte geweest en op een paar plaatsen staat een plas water.
    Wat kan ik daar aan doen ?
    Kan het kwaad ?
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Vocht kan omhoog trekken in je vloer en je muren en leiden tot schimmelvorming. Heb je houten verdiepingsvloer kan het ook leiden tot houtrot en aantasting van de balken.
    Eveneens kan het leiden tot gezondheidsklachten. Ik zou er dus zeker wat aan doen als het altijd vochtig is in je kruipruimte.

    Je zou bv drainage kunnen (laten) aanleggen, isoleren, bodem bedekken met schelpen.
  3. huur of koop?

    bij huur woningbouw bellen
    bij koop de drainage eens laten reinigen
  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    comtroleer de ventilatie van de kruipruimte.

    voor en achter dienen 2 ventilatie openingen te zijn (waardoor vocht mee naar buiten wordt genomen). Na jaaaaren gaan deze vaak dicht zitten met blaadjes en spinnenraggen.


    het verdampen van vocht ontrekt warmte, dus als er veel vocht zit (en je dus veel warmte verlies met de verdamping) kan het de moeite lonen om de kruipruimte te isoleren. Kies een soort isolatie die de vloer aan de onderkant isoleert, zodat je vloer warmer aanvoelt.

    isoleren met korrels isoleert de bodem van de kruipruimte en daar heeft de vloer niks aan.

    een paar jaar geleden heb ik mijn kruipruimte laten isoleren met pur-schuim, is me heel goed bevallen. Gelukkig geen last gehad van de horrorverhalen die hierover op TV werden verteld.
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    In de polder is vocht in de kruipruimte standaard. Er zijn zelfs woningen gebouwd zonder toegang tot de kruipruimte om te voorkomen dat mensen kunnen zien dat er vocht in de kruipruimte zit.

    Als je geen houten ondervloer hebt en je er nog niet in kunt zwemmen kan het meevallen. Bij ons in de straat staat overal vocht/plasjes in de kruipruimte en daar is niets tegen te doen. Hangt er bij jou dus vanaf of het er altijd al geweest kan zijn (hoe lang woon je er?) en hoeveel er staat.

    Let op: mijn advies is wel van de straat, niet gehinderd door enige vorm van kennis, alleen wat ik in de straat zie/merk.
  6. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Ik heb een koophuis met een betonnen bodemafsluiting....geen last van water...
    Maar het is wel belangrijk dat er een luchtstroom door heen gaat en ! let op, zelfs de grondwater stand in de wijk kan daar schuldig aan zijn!!!
    Das dus het informeren waard!!!
Terug naar de lijst