Pannen ooit inductie nu gas

Pannen ooit inductie nu gas 

Onderwerp van leaving

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    Ik heb pannen die in ieder geval geschikt zijn voor inductie.
    Daar ook dik 20 jaar op/ mee gekookt.
    Nu hebben we ( helaas) in ons nieuwe huis een gas kookplaat, en echt... Bijna alles brand aan. (ook soms bijna vlam 🔥 in de pan 🍳.)
    Het is net of we niet meer koken kunnen.

    Zij pannen die je gebruikt hebt voor inductie niet (meer) geschikt voor gas?

    Het waren dure merkpannen en weet niet meer of ze alleen voor inductie geschikt waren?..
    Het is toch vaak zo dat pannen dan voor iedere warmtebron geschikt is?

    Is er iemand die iets herkent of er iets van weet?
  2. Wat mij is verteld dat de geleiding heel anders is. Pannen voor gas hebben iets dikkere bodem. Dus idd nwe pannen aanschaffen...
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Het enige dat niet echt lukt is om na gas dezelfde pannen te gebruiken voor inductie. Gas vervormd de bodem namelijk iets, waardoor pannen niet meer recht op een plaat staan. Andersom zou geen probleem moeten zijn, wel is het zo dat jullie even moeten wennen, moest ik ook. De warmte is gewoon anders en sneller bij koken op gas. Pitten lager zetten sowieso en alles sneller doen Smile

    Het went, hier brand er inmiddels niks meer aan en nieuwe pannen kopen is niet nodig Smile
  4. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Ik heb mijn pannen eerst 15 jaar op gas gebruikt en nu ruim 5 jaar op inductie dat gaat prima
  5. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Het enige dat niet echt lukt is om na gas dezelfde pannen te gebruiken voor inductie. Gas vervormd de bodem namelijk iets, waardoor pannen niet meer recht op een plaat staan. Andersom zou geen probleem moeten zijn, wel is het zo dat jullie even moeten wennen, moest ik ook. De warmte is gewoon anders en sneller bij koken op gas. Pitten lager zetten sowieso en alles sneller doen Smile

    Het went, hier brand er inmiddels niks meer aan en nieuwe pannen kopen is niet nodig Smile


    Het gekke is dat t langer duurt voordat er nu iets aan de kook is.....
    Dat verwachtte ik dus niet, maar is echt een stuk langer...heel raar
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef marion_5


    Het gekke is dat t langer duurt voordat er nu iets aan de kook is.....
    Dat verwachtte ik dus niet, maar is echt een stuk langer...heel raar

    Hm. Dat herken ik dan weer niet.

    Je zou voor de test gewoon 1 nieuwe pan kunnen kopen en kijken hoe dat gaat?
  7. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    In mijn oude huis kookte ik op een keramische plaat, na zoveel jaar op gas te hebben gekookt. Wel nieuwe pannen gekocht die geschikt waren voor keramisch koken.Dat ging in het begin vrij vaak mis:)
    Nu kook ik met dezelfde pannen weer op gas en dat gaat nu ook vaak mis.

    Ik denk dat het een kwestie van wennen is.
  8. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Ik heb pas inductie na jaren gas en dat is echt wennen. Wennen dat iets veel sneller kookt of snel overkookt. Wel heel gemakkelijk schoonmaken.... Ik heb een deel van de pannen weggedaan (die niet magnetisch waren). De rest gebruik ik gewoon nog. Maar bij jou is het andersom. Geen idee.
Terug naar de lijst