Verzekering scooter zoon: op wiens naam?

Verzekering scooter zoon: op wiens naam? 

Onderwerp van 000

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Clara zelf op 13 mei 2016 om 11:12:12

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Xanxan
    En dan nog zou ik ook bij de autoverzekering je polis goed checken. Helemaal niet gezegd dat daar geen "gezeik" optreedt zodra er geclaimd wordt.



    Je auto is toch gewoon verzekerd als er iemand anders in rijdt?
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Clara



    Je auto is toch gewoon verzekerd als er iemand anders in rijdt?


    Incidenteel wel. Doorgaans niet als blijkt dat het de regelmatige bestuurder is.

    Een scooter die niet in je eigen woonplaats rijdt, maar in de woonplaats van je zoon, daarvan gaat de verzekeraar echt wel moeilijk doen bij schadeclaims. Zeker als de woonplaatsen zodanig ver uit elkaar liggen dat het niet aannemelijk is dat dit met een scooter is afgelegd om de scooter even te kunnen lenen/gebruiken. En dan hangt het ook nog van het eventuele tijdstip af waarop een mogelijke schade is ontstaan of het aannemelijk is dat jij zelf de hoofdbestuurder bent als verzekeringnemer. Anders val je al snel door de mand. Een verzekeraar zal altijd zo min mogelijk willen uitbetalen, dus doen ze al gauw lastig/onderzoek bij voor hun enigzins verdachte omstandigheden. Zeker de combinatie jongeren/scooter/auto heeft veel aandacht.

    Ik zou je willen adviseren de verzekering gewoon op zoons naam te zetten of desnoods op je eigen naam, maar dan in ieder geval met de aantekening dat zoon regelmatige bestuurder is. Als dat laatste al kan nu jullie op 2 verschillende adressen wonen.
  3. Anna
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anna
    Mijn zoon wilde graag scooter rijden. Prima dan is t zijn verantwoordelijkheid. Hij heeft zelf alles geregeld leert hij meteen ermee omgaan wat t is om vaste lasten te hebben en niet al zijn geld op te maken Smile
  4. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Ik begrijp je niet. Je vraagt of je beren ziet die er niet zijn. Bijna iedereen zegt: die beren zijn er echt.....

    Als je de wasrheid verdraait op de aanvraag zowiezo.

    Daarnaast moet je je altijd bedenken of je t risico wilt nemen als je motorrijtuig uitleent: schade bij drank, appen of bellen tijdens rijden, veel te hard rijden etc, dan zal de verzekeraar je eruit gooien en daarnaast de schade verhalen op jou als roekeloos rijden ook door OM aangetoond word.

    Toevallig staat in de metro een stukje over oplichten van de verzekering. Twee pakken melk mee nemen onder je trui vindt iedereen diefstal. Schades aandikken of de waarheid beetje verdraaien voor een tientje premie niet. Vind je t gek dat verzekeraars het hard aanpakken?
  5. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    Verzekering moet op naam van de jongste die er op rijd.. zo niet, is diegene niet verzekerd... Ik heb een scooter gekocht voor gezinsgebruik, en is verzekerd op naam van mijn zoon...
  6. quote:
    Dit schreef Erna


    Incidenteel wel. Doorgaans niet als blijkt dat het de regelmatige bestuurder is.



    Dat wist ik niet van de auto verzekering. Zo stond de autoverzekering tijdens mijn huwelijk op naam van mijn man, van alle drie de auto's. Is nooit een probleem van gemaakt en de verzekeringsagent die we toen hadden heeft daar ook niets over gezegd. Dat was wel rot toen we uit elkaar gingen want ik had toen geen no claim dinges opgebouwd. Smile

    Smile

    Ik ga het onderwerp proberen te sluiten. Bedankt voor de reacties!
    13 mei '16 - 10:02:38 / 13 mei '16 - 11:12:04
Terug naar de lijst