Compactcamera met superzoom

Compactcamera met superzoom 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Ben op zoek naar een nieuwe fotocamera die een flink zoombereik (minimaal 16x) combineert met haarscherpe foto's. Zit nu nog te twijfelen tussen deze twee: Canon Powershot G3X en de Panasonic Lumix FZ1000.
    Of heeft iemand van jullie met veel kennis van zaken een nog beter advies. Maximale prijs rond de 800 euro.

    Ik heb al wat reviews gelezen, de Panasonic lijkt de betere van de twee te zijn.




  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ik niet,. maar EMC heeft er, volgens mij, wel verstand van.
  3. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Had je ook al op Dpreview gekeken? >>LINK<<

    Beide camera's doen niet voor elkaar onder.
    Over de Lumix van Panasonic heb ik altijd veel positieve verhalen gehoord en foto's gezien van mede fotografen.

    De Canon heeft wat meer Optische Zoom dan de Panasonic maar de Panasonic presteert beter in minder lichte omstandigheden.
    Wil je dus ook veel binnen fotograferen dan levert de Panasonic net even betere prestaties.
    Wat ik verder lees is dat bij de Lumix een zonnekap zit en die ontbreekt bij de Canon vooral op zonnige dagen heb je daar veel profijt van.

    Als beste tip zou ik je willen geven ga in een echte fotozaak langs waar je de camera's in je handen kan nemen en kijk welke voor jou het prettigst in de hand ligt Smile

    Hier nog een link met een verslag van de Panasonic Lumix F1000 >>LINK<<

    Succes met je keuze.
  4. Waar ik zelf tegen aan liep is dat veel camera's alleen foto's maken via het scherm en niet via een "kijkoog" . Dat vond ik zelf erg onprettig maar dat is een kleine kanttekening
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef SFR
    Ik niet,. maar EMC heeft er, volgens mij, wel verstand van.


    Ja, alleen ik Smile
    Ik heb beide camera's nooit gehad hoor maar als ik de specs doorneem ben ik het wel eens met Rene.
    Het is ook maar net wat je ermee wilt doen en wat je zelf belangrijk vindt.
    Al die features vind ik bijvoorbeeld zelf helemaal niet belangrijk en heb liever gewoon een goede sensor met een goed stuk glas.
    Zoommonsters hebben het nooit lang volgehouden bij mij omdat ik ze in de praktijk nooit als zoommonster gebruik.
    Dan blijft het bij een paar testfoto's om te zien wat er mogelijk is en daar blijft het bij. Groothoek vind ik belangrijker en dat is bij beide camera's dik in orde.
    Als je graag objecten of vogeltjes fotografeert of wilt fotograferen op bijvoorbeeld evenementen waar je niet dichtbij je onderwerp kunt/mag komen is flinke zoom natuurlijk een must.
    Nadeel van de superzooms en bridgecamera's is dat je ze moet sjouwen.
    Er zijn ook superzooms die in je zak passen maar die hebben een kleinere sensor wat weer ten koste gaat van de beeldkwaliteit.
    Video is tegenwoordig ook heel belangrijk voor veel mensen en voor mij dan weer niet.
    Ik zie dat beide camera's waarschijnlijk dezelfde sensor hebben en kwalitatief vergelijkbaar glas.
    Ik geloof ook niet dat de ene camera "scherper" is dan de andere.
    Volgens mij kun je met beide camera's niet echt een miskoop doen.
    Het zijn maar kleine verschillen die afhankelijk van je persoonlijke voorkeur wel of niet iets uitmaken.
    Succes!
  6. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Cool lizz..
  7. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Rene_63

    De Canon heeft wat meer Optische Zoom dan de Panasonic



    Nog even een kleine aanvulling hierop, meer zoom kan interessant zijn maar houd er rekening mee dat hoe meer je inzoomt je op een gegeven ogenblik een statief nodig zult hebben (of de camera ergens op laten rusten ter ondersteuning).
    Hoe meer je inzoomt hoe minder licht de lens doorlaat waardoor je een langere sluitertijd nodig zult hebben om een goed belichte foto te krijgen en hoe langer de sluitertijd des te meer last je van bewegingsonscherpte zult hebben. Smile
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Nog even een kleine aanvulling hierop, meer zoom kan interessant zijn maar houd er rekening mee dat hoe meer je inzoomt je op een gegeven ogenblik een statief nodig zult hebben (of de camera ergens op laten rusten ter ondersteuning).
    Hoe meer je inzoomt hoe minder licht de lens doorlaat waardoor je een langere sluitertijd nodig zult hebben om een goed belichte foto te krijgen en hoe langer de sluitertijd des te meer last je van bewegingsonscherpte zult hebben. Smile


    Als je wilt zoomen moet je deze nemen Smile
    >>LINK<<
  9. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef EmC


    Als je wilt zoomen moet je deze nemen Smile
    >>LINK<<


    Dat is echt een zoom monster Smile
    Mooi voorbeeld wat inzoomen met de scherpte doet trouwens. Smile

    Grootste nadeel van deze camera is een kleine sensor en (voor mij) geen RAW.
    Ondanks dat ik een Nikon fan ben zou ik deze niet overwegen tenzij het alleen om het zoombereik gaat.
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Dat is echt een zoom monster Smile
    Mooi voorbeeld wat inzoomen met de scherpte doet trouwens. Smile

    Grootste nadeel van deze camera is een kleine sensor en (voor mij) geen RAW.
    Ondanks dat ik een Nikon fan ben zou ik deze niet overwegen tenzij het alleen om het zoombereik gaat.


    Ik zou hem ook alleen nemen als gadget maar hij is net even te duur voor "erbij"
    Maar een 2000mm equivalent moest je ooit 25.000 euro voor neerleggen en dan had je nog wel een betonnen statief nodig alvorens je er iets mee kon.
    Hiermee kun je daadwerkelijk bij goed licht uit de hand redelijke foto's nemen.
    Kijk hier maar eens:
    >>LINK<<

    Voor mij is 16 keer zoom doorgaans ook meer dan genoeg hoor en liever kwaliteit dat kwantiteit.
    De FZ1000 en andere vergelijkbare camera's met hun grotere sensoren zijn een goede ontwikkeling.
  11. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef EmC


    De FZ1000 en andere vergelijkbare camera's met hun grotere sensoren zijn een goede ontwikkeling.


    Echt slechte camera's worden er bijna niet meer gemaakt het hangt er alleen vanaf wat je er mee wilt fotograferen. Smile


    Al een keuze gemaakt Tuwa?
Terug naar de lijst