WiFi heeft geen geldige ip configuratie

WiFi heeft geen geldige ip configuratie 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Bel je provider, zij kunnen in je modem kijken.
  2. quote:
    Dit schreef scar
    Bel je provider, zij kunnen in je modem kijken.

    Ja, dit.

    Ik had hetzelfde probleem, was binnen een piep en een zucht opgelost.
  3. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Frits1956
    Op het gevaar af dat ik me er teveel mee bemoei (maar dan hoor ik het graag)
    Vraag 1 en 3 zijn hiermee beantwoord.
    Blijft over vraag 2: is een extender ook een soort router en kan deze zelfstandig adressen uitgeven of is het alleen een repeater. Het antwoord van Scar, die ook heel veel van computers weet, laat enige mogelijkheid tot twijfel over.

    De volgende stap lijkt mij dat in de instellingen van de router gekeken wordt naar de statische adressen. Voor zover ik weet kunnen deze instellen bereikt worden door in een browser een van de volgende "sites" te zoeken.
    192.168.1.0
    192.168.1.1
    geen http oid ervoor
    bij mij komt dan de inlogpagina van mn router zichtbaar waar ik een username (In heel veel gevallen schijnt dit admin of user te zijn) en password moet invullen (in heel veel gevallen schijnt dit eveneens admin of user te zijn).

    Het lijkt mij verstandig om stap voor stap alles na te gaan en te checken.


    Een extender is normaal gesproken geen router en geen dhcp server. En ik zeg niet voor niets normaal gesproken want er zijn uitzonderingen.
    Als ik exact weet welk modem er staat en van welke provider. En ik ook het merk en type extender zou weten. Dan zou ik of een andere it'er meer kunnen vertellen.

    En op de vraag van bloem wat ze in kan stellen in het modem als je ingelogd bent.... heeeeeeeel erg veel...
    Maar dit zou vanuit je provider al gedaan moeten zijn.

    Tip van scar is zinvol. Je provider kan vaak in je modem kijken.
  4. Smile Dat hoop ik van de techneuten te lezen Smile
  5. quote:
    Dit schreef Raymond

    Tip van scar is zinvol. Je provider kan vaak in je modem kijken.

    Huh? dit begrijp ik niet.
    eerst leg je tot in detail hoe een netwerk verbinding binnen een router wordt opgezet en dan ga je niet verder met het uitleggen van statische en dynamische adressen en waar je dan precies naar moet kijken..... Smile
    Plaatje
  6. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Raymond


    Een extender is normaal gesproken geen router en geen dhcp server. En ik zeg niet voor niets normaal gesproken want er zijn uitzonderingen.
    Als ik exact weet welk modem er staat en van welke provider. En ik ook het merk en type extender zou weten. Dan zou ik of een andere it'er meer kunnen vertellen.



    Nou Frits, dit stukje liet je weg, naast de tip dat de provider ook veel kan.
    Antwoord op deze vragen (door Bloem) helpt vast ook, maar is mogelijk meer werk dan even provider bellen.
  7. quote:
    Dit schreef hanss51


    Nou Frits, dit stukje liet je weg, naast de tip dat de provider ook veel kan.
    Antwoord op deze vragen (door Bloem) helpt vast ook, maar is mogelijk meer werk dan even provider bellen.

    Ik qoute alleen stukjes waar ik direct op reageer, vandaar dat niet alles er staat.
    Natuurlijk is een tip van de provider laten kijken een heel zinvolle maar wellicht zijn er mensen die willen begrijpen wat er gebeurt, zodat ze het in voorkomende gevallen zelf op kunnen lossen. Smile
    Daarbij kan, voor zover ik weet, mijn provider niet in mijn router kijken om de doodeenvoudige reden dat het een heel eigen router is. Ik ga er overigens hierbij vanuit dat routers vanaf de buitenkant beveiligd zijn. Zou dat niet het geval zijn, dan kan dus iedereen zomaar wijzigingen aanbrengen en internet dus zo lek als een vergiet zijn.
    Provider eigen routers hebben ongetwijfeld een soort van achterdeur.
    28 jul '16 - 19:26:15 / 28 jul '16 - 19:42:22
  8. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Ik qoute alleen stukjes waar ik direct op reageer, vandaar dat niet alles er staat.
    Natuurlijk is een tip van de provider laten kijken een heel zinvolle maar wellicht zijn er mensen die willen begrijpen wat er gebeurt, zodat ze het in voorkomende gevallen zelf op kunnen lossen. Smile
    Daarbij kan, voor zover ik weet, mijn provider niet in mijn router kijken om de doodeenvoudige reden dat het een heel eigen router is. Ik ga er overigens hierbij vanuit dat routers vanaf de buitenkant beveiligd zijn. Zou dat niet het geval zijn, dan kan dus iedereen zomaar wijzigingen aanbrengen en internet dus zo lek als een vergiet zijn.
    Provider eigen routers hebben ongetwijfeld een soort van achterdeur.


    Ik zei dan ook geen router... ik zei modem. (Van de provider )

    Dat ik niet verder in ga op het zelf inloggen in het modem komt omdat ik niet weet welk modem ze heeft en elk merk heeft zo zij eigen plek heeft voor die vele instellingen. En als je niet weet waar je mee bezig bent kan je daar beter weg blijven. Natuurlijk is het te leren. En dat doe ik graag. maar niet op papier. Dat voelt voor mijn een beetje als iemand die nog nooit een auto aangeraakt heeft schriftelijk uitleggen hoe dat ding werkt en dan de weg opnsturen. Heeeel veel tekst en ongelukken als resultaat.

    Daarnaast zou het standaard zoals hij geleverd is door de provider goed moeten staan dus provider bellen is een goed idee.
  9. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik vind jullie allemaal hartstikke lief en de pogingen om te helpen worden gewaarderd. Morgen bel ik de provider.

    Dat neemt overigens niet weg dat ik het wel reuze interessant vind allemaal, dus ga vooral door. Ik kan er alleen maar van leren Smile
  10. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik vind jullie allemaal hartstikke lief en de pogingen om te helpen worden gewaarderd. Morgen bel ik de provider.

    Dat neemt overigens niet weg dat ik het wel reuze interessant vind allemaal, dus ga vooral door. Ik kan er alleen maar van leren Smile

    Na mijn vakantie maak ik wel een modem rondleidings video..Smile
Terug naar de lijst