Dochter heeft brommer gekocht, geen rijbewijs..hoe verzekeren.

Dochter heeft brommer gekocht, geen rijbewijs..hoe verzekeren. 

Onderwerp van Evelyne1

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Evelyne1 zelf op 29 september 2016 om 09:04:29

Terug naar de lijst
  1. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Nog beter; ga naar verkoper en zeg dat de koop ongeldig is; dochter is minderjarig, handelingsonbekwaam, en heeft dus jouw toestemming nodig voor zo'n grote aanschaf.

    En ze mag er geen meter op rijden. Ze is namelijk niet verzekerd en als ze een ongeluk veroorzaakt is de financi?le ellende niet te overzien. Denk aan WSNP.


    Ja, ik dacht er inderdaad ook aan. Niet zozeer in konkrete WSNP term, want ik weet daar (gelukkig )niet te veel van.. Maar inderdaad. Schuld & verantwoordelijkheid. Een vriendin van mij is Forensisch arts. Daar hoor ik helaas ook hele enge verhalen van...over scooters en jongeren.
    Ik ben nu ook heel blij dat dochter na gesprek met mij zelf ook beter begrijpt waarom ze beter kan wachten.
    Dank voor je reactieSmile
  2. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Solar
    Zoon had een scooter van vader gekregen. Die heeft vervolgens nog 8 maanden in de winkel gestaan alvorens zoon hem mocht halen (zoon deed even over dat rijbewijsSmile) Winkelier was ook niet erg blij.



    Ojee acht maanden nog in de winkel. Wel goed dat je voet bij stuk gehouden hebt. Smile
  3. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    Ik denk meteen waar komt dat geld vandaan voor die brommer? En het is strafbaar om op brommer te rijden dus schorsen en op slot in de schuur pas nadat rijbewijs is gehaald erop rijden. Ik begrijp uit je woorden dat je erg verbaasd bent heeft ze niet met je besproken dat ze zo een grote uitgave ging doen? Kan natuurlijk met ex besproken zijn maar dan had die het moeten regelen of je er tenminste in moeten kennen
  4. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef ikke71
    Ik denk meteen waar komt dat geld vandaan voor die brommer? En het is strafbaar om op brommer te rijden dus schorsen en op slot in de schuur pas nadat rijbewijs is gehaald erop rijden. Ik begrijp uit je woorden dat je erg verbaasd bent heeft ze niet met je besproken dat ze zo een grote uitgave ging doen? Kan natuurlijk met ex besproken zijn maar dan had die het moeten regelen of je er tenminste in moeten kennen

    Misschien voortaan even het hele draadje lezen....
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Volgens mij zijn vraag en antwoord nu wel helder, moeten er nog meer plasjes overheen worden gedaan?
  6. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Evelyne1



    Ojee acht maanden nog in de winkel. Wel goed dat je voet bij stuk gehouden hebt. Smile

    Stomme zet v vader m.i. ,scooter voor zoon kopen terwijl deze nog geen rijbewijs had. Was ook lastig voor zoon.Smile
  7. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Volgens mij zijn vraag en antwoord nu wel helder, moeten er nog meer plasjes overheen worden gedaan?

    Draadje kan inderdaad dicht. Smile
  8. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Loeki

    Draadje kan inderdaad dicht. Smile


    Smile Inderdaad het is klaar.
    Dank voor jullie mee denken , top!
Terug naar de lijst