Apk

Apk 

Onderwerp van lida

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. lida
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van lida

    Marcel,

    Er staat op de rekening:

    L.v. spoorstang en R.v. spoorstang 75,- x 2 = 150,-
    L.v. spoorstanghoes stuk = 50,-

    hoe staan deze bedragen in verhouding met de prijs voor een kogelvervanging?
    Zijn dit realistische bedragen?
  2. lida
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van lida

    aanvulling:

    er staat ook nog op de rekening dat het r.v. wiel zwaar draait en voor het extra gangbaar
    maken hiervan rekent hij ook nog 40,-
  3. Marcel1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marcel1970
    Ik stuur je een pb Smile
  4. Allrounder
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Allrounder
    quote:
    Dit schreef robbyrood

    Een spoorstang is niet het zelfde als een stuurkogel...sorry.
    De stuurkogel is het einde, het stelbare gedeelte van een spoorstang (ook wel eens spoorstangeind genoemd).
    Dat dan weer wel...
    @lida, daarom vroeg ik WAT er aan de auto was gedaan en tadaa...de aap kwam uit de mouw!
    Blij voor je dat het gelukt is!
    En nu idd een iets deskundigere garage zoeken..of een betere monteur die je wel betrouwbaar helpt!!
    Succes!


    Klopt... Ik ben nog wel benieuwd of je wiel nu soepeler loopt, gangbaar is gemaakt...?
    Hoor je nog wat gonzen, want er kan ook een wiellager kapot zijn natuurlijk... dat komt ook wel eens voor.
    Maar goed is goed nu natuurlijk....Smile
  5. lida
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van lida

    Volgens het uitlijnrapport stond voor het uitlijnen het wiel links voor op -1.47 en rechts - 1.48 De totale sporing was -3.34
    Voor mij adacadabra maar een (OA) autokenner gaf aan dat de wielen dan naar binnen gericht
    staan, wat je met het autorijden niet merkt- maar wel voor grote schade aan de banden zorgt.
    Sterker nog ik had een klapband kunnen krijgen met alle gevolgen van dien.
    Het bedrijf had bij het vervangen van de kogels altijd moeten uitlijnen alvorens mij de auto
    mee te geven.
    Zal er de volgende keer even op letten of ik geen gonzend geluid hoor.
    Hij rijdt voor mij gevoel weer heerlijk.

    Misschien toch maar eens gaan kijken voor een elektrische fiets pfffffffff....Smile
  6. Allrounder
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Allrounder
    quote:
    Dit schreef lida
    Volgens het uitlijnrapport stond voor het uitlijnen het wiel links voor op -1.47 en rechts - 1.48 De totale sporing was -3.34
    Voor mij adacadabra maar een (OA) autokenner gaf aan dat de wielen dan naar binnen gericht
    staan, wat je met het autorijden niet merkt- maar wel voor grote schade aan de banden zorgt.
    Sterker nog ik had een klapband kunnen krijgen met alle gevolgen van dien.
    Het bedrijf had bij het vervangen van de kogels altijd moeten uitlijnen alvorens mij de auto
    mee te geven.
    Zal er de volgende keer even op letten of ik geen gonzend geluid hoor.
    Hij rijdt voor mij gevoel weer heerlijk.

    Misschien toch maar eens gaan kijken voor een elektrische fiets pfffffffff....Smile


    Wees gerust: autorijden hoeft niet heel duur te zijn. Ik rij al 2 jaar zonder kosten...
    Ik las iets over controlelampjes bandenspanning en ik zag 205/55-16 (er staat RIS maar je bedoelt wrs R16 ....) banden...rij je Renault Laguna ?
  7. Bericht van lida is op 01-10-2016 om 19:08:45 uur verwijderd door lida.

    Reden: probleem opgelost

     
    Bericht van lida is op 01-10-2016 om 19:08:59 uur verwijderd door lida.

    Reden: probleem opgelost

     
    Bericht van lida is op 01-10-2016 om 19:09:13 uur verwijderd door lida.

    Reden: probleem opgelost

     
  8. Allrounder
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Allrounder
    quote:
    Dit schreef lida
    Nee he...werd toch wat zenuwachtig van de post van Allrounder en ben die banden maar eens gaan controleren.
    Er zaten in eerste instantie Vredestein banden onder en nu Nexen banden.
    Toch maar even gegoogled en dat blijken "driftbanden" te zijn volgens de kenners
    met een vrij slechte grip met slecht weer.
    Iemand hier toevallig ervaring met die banden? (Ben een rustige rijder).


    Wees gerust hoor....205/55-16 is altijd R16...R van radiaalband...
    Ik ben zelf een bandenfreak, nooit Nexen gereden...
    Nexen is niet slecht hoor...enkele testjes gelezen van oa ANWB ...type N8000 krijgt een ruime voldoende..
    Ik dacht al aan Renault...vanwege die lampjes..die gaan bij Renault nogal eens branden, maar gelukkig niet altijd onterecht...
    Zelf kies ik meestal voor Conti, Pirelli, Goodyear of igv Mazda een Bridgestone.
    Uniroyal ook wel als regenband,.Dunlop als sportieve band...Michelin is vaak het meest rond maar ook prijzig, Nexen is een gemiddeld merk met lagere prijzen.
    Best aardige prijs/kwaliteitverhouding...
    Wees gerust ...

    pdf Bijlage: PDF

  9. lida
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van lida

    Bedankt voor je geruststellende post, krijg er weer vertrouwen inSmile
  10. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Vredestein zou een goeie zijn geweest, Nexen weet ik niet hoe die zich houden.
    Feit is wel dat er "gerommeld" is..
    Stuurhoes vervangen is opzich niet moeilijk als de stuurkogel er af is.
    Universele hoesjes zijn niet duur en stuurkogels ook niet..duurste wat ik ooit had was 30 euro per stuk.
    Wiel gangbaar maken wil zeggen je remklauw gangbaar maken. Ben je zeker 15 minuten mee bezig.
    Garage tarief van 65 euro per uur maakt....geen 40 euro...
    Ik heb zelf heeeeeel veel gesleuteld en daarom komt mijn auto ook alleen bij de garage om de APK af te melden meer niet...
    Ik weet niet waar je in Amsterdam woont maar er zijn meer garages in de omgeving die naar waarheid werken.
    Groet en succes!
Terug naar de lijst