Tussentijdse rijtoets

Tussentijdse rijtoets 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Anke



    Mijn dochter had zo'n digitaal ding-iets..
    Ligt het nou aan mij of moeten ze veel meer weten dan wij vroeger met die theorie?
    Ik heb tig pogingen gedaan maar was in alle gevallen gezakt - vooral die snelheidsvragen.. my goodness wat een hel Smile

    Ze moeten idd veel meer weten. Veel meer inzicht. Dochter had 2 methodes in huis. 1 van vekabest en 1 van de anwb. Door elkaar gebruikt. Ik ben ook overal gezakt, ook op de snelheid vragen... De rest zat er wel goed in.
  2. Anoesjka
    Sja...

    Toon alleen de berichten van Anoesjka
    Bij de rijschool van mijn zoon mogen ze onbeperkt theorielessen volgen en onbeperkt oefenen op de computers.
    Hij dacht ook dat hij dat theorie examen wel even deed.
    Pas de derde keer was het raak.
    Praktijk gelukkig wel in ??n keer. ( 40 lessen + TTT).
  3. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Nou wat je zegt idd! Geen enkel school examen zenuwachtig geweest, behalve bij mijn rij examen. Ik kon de deur niet meer open krijgen. Maar ben wel in 1 keer geslaagd!

    ze zijn zo schattig op de dag van het examen!
    Weten soms idd niet eens meer hoe de deur open moet.
    sommigen zullen het er weer niet mee eens zijn maar ik ga altijd heel raar doen, proberen te zorgen dat die gedachten anders zijn dan autorijden en examen. Ik zeg dan ...... nee dat zeg ik maar niet, gaat men hier weer in shock geraken.

    Ik had er laatst weer eentje, ik heb dan van die gist of gerst pillen, iets van het kruidvat maar iig niet van die pillen om rustig te worden ofzo. Ik vertel dan dat het eigenlijk niet mag in Nederland maar dat deze uit Amerika komen en dat je er heel rustig, en heel gefocust,van word en ze slikken het, en ze geloven het en het werkt ook nog zeggen ze. Soms geef ik ze er 2 ha ha!
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef EDDEPED

    (..)

    Ik had er laatst weer eentje, ik heb dan van die gist of gerst pillen, iets van het kruidvat maar iig niet van die pillen om rustig te worden ofzo. Ik vertel dan dat het eigenlijk niet mag in Nederland maar dat deze uit Amerika komen en dat je er heel rustig, en heel gefocust,van word en ze slikken het, en ze geloven het en het werkt ook nog zeggen ze. Soms geef ik ze er 2 ha ha!


    Lachen. Smile

    Zo heb ik de tip van 2 bananen eten, uur voor je examen. ooit gekregen. 1x geslaagd.
    Laatst voor C ook weer gebruikt, werkte wederom voor mij.. (al was het met de voordeel van de twijfel..)

    Theorie examen is vooral ook goed de vragen lezen.
  5. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef EDDEPED

    Ben het niet eens met je dat die cijfers alles zeggen over de rijschool.
    Wij krijgen heel veel mensen die bij andere rijscholen al 3x op examen zijn geweest. Mijn collega doet heel veel "probleemgevallen" die aanpassingen nodig hebben.
    Ook is er n tijd geweest dat sommige rijscholen er een tweede "naam" bij hadden. De kneusjes werden dan aangemeld onder die naam waardoor de ene naam een hoog en de andere naam een laag slagingspercentage had.

    Dat maakt toch niet uit. Leerlingen van een andere rijschool die daar al een paar keer gezakt zijn be?nvloeden nooit het cijfer eerst geslaagden van jouw rijschool en daar gaat het om. En probleem gevallen die aanpassingen nodig hebben moet gewoon meer lessen hebben. En daar gaat het bij de rijscholen fout. Door de angst om leerlingen te verliezen worden rij examens wel aangevraagd terwijl mensen er niet aan toe zijn. En dan heb ik het nog niet eens over rij instructeurs die verplicht vanuit de bijstand rij instructeur moesten worden.

    Dubbele namen is echt onzin. Je weet zelf wat dat kost. Buiten een dubbele inschrijving bij het CBR ook een dubbele inschrijving bij de KvK, dubbel BTW nummer etc.
  6. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Dat maakt toch niet uit. Leerlingen van een andere rijschool die daar al een paar keer gezakt zijn be?nvloeden nooit het cijfer eerst geslaagden van jouw rijschool en daar gaat het om. En probleem gevallen die aanpassingen nodig hebben moet gewoon meer lessen hebben. En daar gaat het bij de rijscholen fout. Door de angst om leerlingen te verliezen worden rij examens wel aangevraagd terwijl mensen er niet aan toe zijn. En dan heb ik het nog niet eens over rij instructeurs die verplicht vanuit de bijstand rij instructeur moesten worden.

    Dubbele namen is echt onzin. Je weet zelf wat dat kost. Buiten een dubbele inschrijving bij het CBR ook een dubbele inschrijving bij de KvK, dubbel BTW nummer etc.

    Die cijfers zijn gebaseerd op leerlingen, ald die ergens anders al n keer gezakt zijn staan ze genoteerd als herhaling of dat bij deze of andere rijschool is/was doet er niet toe, word ook niet vermeld. Als leerling dan slaagt staat deze niet in het rijtje bij eerste keer geslaagd ook niet als deze voor de eerste keer bij jou examen doet.
    Inschrijving kvk was bij mij nog steeds gratis en nu nog volgens mij.
    Kosten kunnen lager zijn dan de baten, zeker bij de wat grotere rijscholen. Ik weet niet wanneer jij voor het laatst instructeur en zelfs examinator bent geweest maar examinatoren kregen op gegeven moment de opdracht of de naam op de uitnodiging overeenkwam met de naam die op het dak stond.
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef EDDEPED

    (..)
    Kosten kunnen lager zijn dan de baten, zeker bij de wat grotere rijscholen. Ik weet niet wanneer jij voor het laatst instructeur en zelfs examinator bent geweest maar examinatoren kregen op gegeven moment de opdracht of de naam op de uitnodiging overeenkwam met de naam die op het dak stond.


    Och, de kosten voor een 2e daklicht zijn het hem ook niet..

    Kunnen de examinatoren aan de leerling vragen om ff de kofferbak open te doen...Smile voor een check op dat andere daklicht.
  8. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Mijn zoon en ik hebben eerst gecheckt wat de cijfers waren van aantal geslaagden 1e keer en 2e keer op de site van CBR van rijscholen uit onze omgeving. Daarnaast diverse sites bekeken op eerste indruk en gevoel. Daarna een paar gebeld. Er bleven uiteindelijk 2 rijscholen over waaruit we de keuze hebben gemaakt.

    Op advies gekozen voor een pakket met 15 rijlessen van 60 minuten, theorielessen+examen+boek+online oefenen, praktijkexamen een eigen verklaring CBR voor een kleine 1000 euro. Zoon heeft aanvullend op dit pakket nog zo'n 9 ? 10 lessen los betaald ? 45 euro.
    Theorie in 1 keer geslaagd en ook praktijkexamen in 1 keer gehaald. Zoon rijdt zeer serieus en is zich bewust van zijn positie op de weg.
    Tussentijdse toets is niet afgenomen. Volgens de instructeur onnodig in geval van zoon en zonde van het geld. Zoon leerde snel en pikte de dingen goed op.

    Bijzondere verrichtingen kunnen ook prima op examen zelf worden getoetst. Een tussentijdse toets kost extra geld. Terwijl praktijkexamen ook al een vast bedrag is, met of zonder de bijzondere verrichtingen. Ik vind overigens 38/40 lessen voor een 1e praktijkexamen absurd hoog. Volgens de rijschool waar zoon heeft gelest vinden ze dat overigens ook veel te hoog en is het vooral bangmakerij en geldklopperij.

    Kijk dus vooral naar wat jij vindt dat je kind nodig heeft. Is het extreem zenuwachtig of angstig dan kan het waarschijnlijk geen kwaad die tussentoets te doen. Dan weten ze wat ze kunnen verwachten. Anders gewoon lekker richten op praktijkexamen.
  9. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef SFR


    Och, de kosten voor een 2e daklicht zijn het hem ook niet..

    Kunnen de examinatoren aan de leerling vragen om ff de kofferbak open te doen...Smile voor een check op dat andere daklicht.

    Examinatoren weten wie de cowboy's zijn en wie de serieuze.
    Mij vragen ze bijv nooit om m'n pasje, is er n lampje kapot maken ze er geen probleem van.
    Ik heb voor een grote landelijk opererende rijschool gewerkt, en die staat bekent. Ook van het gebruik van 2 namen., in dit geval werd de naam geschreven met een "f" op het eind, de kluinsjes deden examen onder bijna dezelfde rijschoolnaam alleen nu met dubbel f op het eind.
    Rijscholen met enkel een L op het dak zijn ook de bekende.
  10. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef EDDEPED

    Die cijfers zijn gebaseerd op leerlingen, ald die ergens anders al n keer gezakt zijn staan ze genoteerd als herhaling of dat bij deze of andere rijschool is/was doet er niet toe, word ook niet vermeld. Als leerling dan slaagt staat deze niet in het rijtje bij eerste keer geslaagd ook niet als deze voor de eerste keer bij jou examen doet.
    Inschrijving kvk was bij mij nog steeds gratis en nu nog volgens mij.
    Kosten kunnen lager zijn dan de baten, zeker bij de wat grotere rijscholen. Ik weet niet wanneer jij voor het laatst instructeur en zelfs examinator bent geweest maar examinatoren kregen op gegeven moment de opdracht of de naam op de uitnodiging overeenkwam met de naam die op het dak stond.

    Nee natuurlijk staan die leerlingen niet als eerste examen bij jou als het niet hun eerste examen is. De registratie van eerst geslaagden gaat op de kandidaat, niet op de rijschool. Maar zo kan een goede rijschool die veel kandidaten via een andere rijschool krijgt voor een herexamen best een percentage van eerst geslaagden hebben van 55% en herexamen 60%. maar het enige interessante in het aantal eerst geslaagden.
    De enige reden waarom examinatoren de opdracht kregen om te controleren welke naam er op het dak stond was omdat grote rijscholen teveel examen capaciteit boekten en dat dan op het laatste moment over wilden doen naar een andere rijschool als ze die examenplek niet konden vullen (anders moesten ze die plek betalen). Dat lukte alleen niet altijd en het gevolg was dat er gaten zaten in het programma van de examinatoren en de doorlooptijd van de examens te hoog werd. Dat was de reden van de controle.

    Denk je nu echt dat het het CBR interesseert wie er met een kandidaat komt? Is gewoon omzet.
  11. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Nee natuurlijk staan die leerlingen niet als eerste examen bij jou als het niet hun eerste examen is. De registratie van eerst geslaagden gaat op de kandidaat, niet op de rijschool. Maar zo kan een goede rijschool die veel kandidaten via een andere rijschool krijgt voor en herexamen best een percentage van eerst geslaagden hebben van 55% en herexamen 60%. maar het enige interessante in het aantal eerst geslaagden.
    De enige reden waarom examinatoren de opdracht kregen om te controleren welke naam er op het dak stond was omdat grote rijscholen teveel examen capaciteit boekten en dat dan op het laatste moment over wilden doen naar een andere rijschool als ze die examenplek niet konden vullen (anders moesten ze die plek betalen). Dat lukte alleen niet altijd en het gevolg was dat er gaten zaten in het programma van de examinatoren en de doorlooptijd van de examens te hoog werd. Dat was de reden van de controle.

    Denk je nu echt dat het het CBR zal jeuken wie er met een kandidaat komt? Is gewoon omzet.

    Het jeukt hen inderdaad enorm, wrm pasjes worden strenger gecontroleerd en naam van rijschool word gecontrolkeeed.
    Onlangs was n instructeur z'n pas vergeten, hij mocht niet mee.
    En wat je zegt over percentages en geslaagden is dus precies wat ik zeg, wij hebben een hoger percentage herexamen omdat wij meer leerlingen hebben die voor n her gaan maar wel van andere rijscholen komen.
  12. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Zolang je aantal eerst geslaagden maar biven het kring gemiddelde is Ed. En de pasjes worden gecontroleerd omdat er heel wat instructeurs niet aan de verplichte bijscholing (die trouwens absurd is) hebben voldaan. Feitelijk beschermt het CBR hiermee jouw baan.
Terug naar de lijst