verf pakt niet ...

verf pakt niet ... 

Onderwerp van ASiem

Terug naar de lijst
  1. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Die hoef je toch niet uit te spoelen wanneer je de volgende dag verder gaat?
    Ik zet de kwast dan gewoon in het water om uitdrogen te voorkomen.

    Klopt, prima manier om een kwast te bewaren, zo kunnen ze zelfs overwinteren. Maar bij de volgende verfklus eerst even de kwast drogen met een stuk keukenpapier of 'droogstrijken' op een oude krant om het water uit de kwast te krijgen.
    Wat kan is dat je grondverf watergedragen was, een aflakverf op terpentinebasis hecht daar heel slecht op (ooit zelf een keer meegemaakt). Of de ondergrond was toch vochtig of vettig, daarop hecht verf ook slecht.
    Het zou zelfs nog kunnen zijn dat je een verkeerde kwast gebruikt hebt: een kwast met een rood uiteinde van de steel is voor terpentineverf, een blauw uiteinde is voor watergedragen verf (niet van mezelf, praat gewoon een schilder na).
  2. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Die hoef je toch niet uit te spoelen wanneer je de volgende dag verder gaat?
    Ik zet de kwast dan gewoon in het water om uitdrogen te voorkomen.

    Bij verf op terpentinebasis moet je m dan in de terpentine zetten. Water is dan juist killing.....

    Ik pak ze bij doorgaan volgende dag in in alufolie en plastic zak. Heb je geen last van ongewenste verdunning.
  3. quote:
    Dit schreef ASiem


    Nee, op terpentinebasis. Maar denk inderdaad dat ik het nog maar een keer goed moet schuren en dan in dunne laagjes opnieuw. Benieuwd hoe het er morgen uitziet als het gedroogd is ...

    Doe eerst nog maar een nieuwe laag grondverf.
    Succes!
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat voor kast is het? Een massief houten kast of een kast van fineer (spaanplaat met laagje hout structuur)?
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef meeuw

    Bij verf op terpentinebasis moet je m dan in de terpentine zetten. Water is dan juist killing.....

    Ik pak ze bij doorgaan volgende dag in in alufolie en plastic zak. Heb je geen last van ongewenste verdunning.


    Mijn vader was een meesterschilder en die heeft zijn kwasten nog nooit in de terpentine gezet, gewoon water.
    Hij veegde ze daarna niet aan een krant af (inkt en zo) maar op een houten wand in de werkplaats.
    Verdunning door het water vindt niet plaats bij verf op terpentinebasis.
  6. quote:
    Dit schreef Carla-S


    Mijn vader was een meesterschilder en die heeft zijn kwasten nog nooit in de terpentine gezet, gewoon water.
    Hij veegde ze daarna niet aan een krant af (inkt en zo) maar op een houten wand in de werkplaats.
    Verdunning door het water vindt niet plaats bij verf op terpentinebasis.


    Ja, in water zetten is het beste!
Terug naar de lijst