Welke kogellager wasmachine moet ik bestellen.

Welke kogellager wasmachine moet ik bestellen. 

Onderwerp van twelve

Terug naar de lijst
  1. Peet
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Peet
    quote:
    Dit schreef foetske
    Om je uit een droom te helpen: lagers die waterdicht zijn, zijn er niet.


    foetske, om jou uit een droom te helpen,
    waterdichte lagers bestaan wel, maar worden niet gebruikt voor een wasmachine maar wel
    voor boottrailers.

    Dit ter info.


    Werkt hij weer Twelve?
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Peet


    foetske, om jou uit een droom te helpen,
    waterdichte lagers bestaan wel, maar worden niet gebruikt voor een wasmachine maar wel
    voor boottrailers.

    Dit ter info.


    Werkt hij weer Twelve?


    Precies, ik had dat allemaal al uitgezocht en in die maat hadden ze stofvrij en waterdicht. Dus vandaar mijn vraag.

    Uiteindelijk ben ik toch niet aan de klus begonnen. De veer van de deursluiting was ook versleten zodat de deur met moeite open ging en ik zag ook een barst in de ruit van de deur. Werd al met al toch een kostbare zaak om alles te repareren/vervangen. Wat een geld wordt er gevraagd voor een stukje ijzerdraad.

    Heb dat allemaal goed uitgezocht ook of er tweedehands nog een nieuwe deur te scoren was, maar helaas niet voor deze machine, Dus na ampel beraad toch besloten de machine op te ruimen en sinds gisteren staat er een nieuwe machine te glimmen.Smile

    Maar mocht hier iets mee zijn dan ga ik het zeker weer overwegen of het de moeite waard is, want het lijkt mij wel heel leuk om aan een wasmachine te sleutelen en op YouTube staan goede filmpjes hoe de klus geklaard moet worden. Smile
  3. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Je hebt mij in ieder geval geinspireerd. Mijn versnelling is kapot, reparatie bij fietsenmaker rond de 90 eur, duur versnellingssysteem. Hij belde met groothandel en het systeem kwam op 70 euro. Ben zelf gaan zoeken naar t materiaal en kom nu op 40 inclusief remblokken die blijkbaar ook makkie zijn om te vervangen. Arme fietsenmaker ziet me leen nog voor lekke achterbandjes, die maken me te chagerijnig
  4. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef twelve


    Precies, ik had dat allemaal al uitgezocht en in die maat hadden ze stofvrij en waterdicht. Dus vandaar mijn vraag.

    Uiteindelijk ben ik toch niet aan de klus begonnen. De veer van de deursluiting was ook versleten zodat de deur met moeite open ging en ik zag ook een barst in de ruit van de deur. Werd al met al toch een kostbare zaak om alles te repareren/vervangen. Wat een geld wordt er gevraagd voor een stukje ijzerdraad.

    Heb dat allemaal goed uitgezocht ook of er tweedehands nog een nieuwe deur te scoren was, maar helaas niet voor deze machine, Dus na ampel beraad toch besloten de machine op te ruimen en sinds gisteren staat er een nieuwe machine te glimmen.Smile

    Maar mocht hier iets mee zijn dan ga ik het zeker weer overwegen of het de moeite waard is, want het lijkt mij wel heel leuk om aan een wasmachine te sleutelen en op YouTube staan goede filmpjes hoe de klus geklaard moet worden. Smile


    Oude wasmachine in de tuin zetten en gezellig op een vrije dag helemaal uit elkaar halen. Gewoon om een te kijken hoe deze werkt.
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef rotonde
    Je hebt mij in ieder geval geinspireerd. Mijn versnelling is kapot, reparatie bij fietsenmaker rond de 90 eur, duur versnellingssysteem. Hij belde met groothandel en het systeem kwam op 70 euro. Ben zelf gaan zoeken naar t materiaal en kom nu op 40 inclusief remblokken die blijkbaar ook makkie zijn om te vervangen. Arme fietsenmaker ziet me leen nog voor lekke achterbandjes, die maken me te chagerijnig


    1 op 1 vergelijkbaar materiaal?
  6. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    chinese lagers?....niks mis mee.
    ik gebruik er 40 per maand a 35 cent...(ik koop ze per 50)
    skf....6 euro per stuk......

    enige nadeel....ze liggen niet in de winkel ;)
  7. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef peter62
    chinese lagers?....niks mis mee.
    ik gebruik er 40 per maand a 35 cent...(ik koop ze per 50)
    skf....6 euro per stuk......

    enige nadeel....ze liggen niet in de winkel ;)



    Bij ons overleeft die Chinese zooi de klimaattests echt niet.
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef rotonde
    Je hebt mij in ieder geval geinspireerd. Mijn versnelling is kapot, reparatie bij fietsenmaker rond de 90 eur, duur versnellingssysteem. Hij belde met groothandel en het systeem kwam op 70 euro. Ben zelf gaan zoeken naar t materiaal en kom nu op 40 inclusief remblokken die blijkbaar ook makkie zijn om te vervangen. Arme fietsenmaker ziet me leen nog voor lekke achterbandjes, die maken me te chagerijnig


    Hartstikke goed!Smile

    Ik heb zelf ook eens een kap van een auto-achterlicht besteld, toen was ik tegen een paaltje aan was geredenSmile.

    De kap was een stuk goedkoper als dat de garage hem gaat bestellen., Scheelde de helft! Smile
  9. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Fons69


    Oude wasmachine in de tuin zetten en gezellig op een vrije dag helemaal uit elkaar halen. Gewoon om een te kijken hoe deze werkt.


    De oude machine is meegenomen, maar dit is zeker een goed idee! Smile
  10. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    quote:
    Dit schreef Peet


    foetske, om jou uit een droom te helpen,
    waterdichte lagers bestaan wel, maar worden niet gebruikt voor een wasmachine maar wel
    voor boottrailers.

    Dit ter info.



    Waterdichte lagers bestaan technisch echt niet.
    Die zijn gaan bestaan toen een marketeer er 'waterdicht' op schreef en de prijs verhoogde.

    Zie het maar als het vele andere wat voor de watersport gebruikt wordt.Waar 'gemariniseerd' op staat is erg vaak hetzelfde als standaard. Maar dubbel zo duur.

    Waterdichte lagers, prima als jij het geloven wil.

    Weet je, op zich maakt mij het misschien niet uit, maar ik wordt gewoon ziek dat ik als industrieel ontwerper steeds weer zie hoe de consument met onzinnige termen besodemietert wordt om zo onterecht (in mijn beleving tenminste, dat kun je ook nog ter discussie stellen) teveel geld uit de zak te kunnen kloppen zodat de verkoper tenminste op een verjaardag kan liggen zeiken dat zijn nieuwe, vettere BMW teveel bijtelling kost, en dat het zo duur is aan benzine om 6 keer per jaar op vakantie te gaan. Ik mag toevallig in heel veel (bedrijfs-) keukens kijken en zie te vaak de verschillen tussen werkelijkheid en de marketing werkelijkheid.En die zijn groot, erg groot. Ik ga vandaag naar het NIDV (als ondersteuning voor een standhouder) in Ahoy rotterdam. Ook zo'n voorbeeld. Als het product een miltaire, brandweer en/of zieken toepassing kent is de prijs al verdubbelt voordat er ook maar iets gebeurt is. Dat de overheden daar intuinen, en daarmee de belastingtarieven hooghouden, tot daar aan toe. Maar niet de consument, zeker die consument die soms met pijn en moeite een wasmachine draaiend wil houden, die mag daar buiten blijven.Want ja, de dure recepties en cadeau's voor inkopende ambtenaren moeten ergens van betaald worden. Maar die consument kan geen belastingmaatregel inpassen om zijn uitgavepatroon te compenseren.
    17 nov '16 - 06:09:43 / 17 nov '16 - 06:30:38
Terug naar de lijst