Stopcontact afgebroken

Stopcontact afgebroken 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Ik doe altijd elektricien bellen. Smile
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Hij zit er weer op met 1 schroef. Desnoods plak ik het met montage kit vast.
  3. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Hij zit er weer op met 1 schroef. Desnoods plak ik het met montage kit vast.


    Smile
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Hij zit er weer op met 1 schroef. Desnoods plak ik het met montage kit vast.

    Psies... zou ik ook doen geloof ik Smile
  5. Fantamas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fantamas
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Hij zit er weer op met 1 schroef. Desnoods plak ik het met montage kit vast.

    Het is al eerder aangegeven maar waarom draai je in dat afgebroken gat niet gewoon een langere houtschroef? Of zelftapper
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Fantamas

    Het is al eerder aangegeven maar waarom draai je in dat afgebroken gat niet gewoon een langere houtschroef? Of zelftapper

    Omdat het moertje waarmee je het aandraait in het afgebroken stuk zit en je daarom dus niks vast kunt schroeven. Evt zou ik een dikkere schroef kunnen pakken maar ik betwijfel of deze de spanning die er op staat aan kan.
  7. Fantamas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fantamas
    Je hebt het moertje niet nodig, je schroeft hem gewoon vast in het plastic overblijfsel.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Fantamas
    Je hebt het moertje niet nodig, je schroeft hem gewoon vast in het plastic overblijfsel.

    Het is het proberen waard.
  9. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik ben je al helemaal kwijt. Rechts is de houder waar de schroef in zit helemaal afgebroken geen redden meer aan.


    Dat snap ik, dat je me helemaal kwijt bent. Het lastige van zo'n reparatie is, dat de inspanning om het te repareren meestal minder is, dan de inspanning die nodig is om het uit te leggen aan iemand die het hele klusje niet kent. Want dat uitleggen, moet je ook nog op een manier doen, dat het veilig is en blijft, plus dat je alle mogelijkheden moet omvatten.

    De rechtse kant is geheel afgebroken. da's op de foto niet te zien, daar zit nog een stuk kunststof waar je een parker in kunt draaien (in het plastic, parker 02-0,4 mm groter dan het gaatje kiezen}.
    Zonder dat stuk kunststof, dan kun je wellicht het beste in de bodem van het blauwe ding een gaatje boren, daar waar je het dichtst bij de vorige schroef zit maar wel zo dat de bodem niet uitscheurt, en dan een langere parker als schroef gebruiken. Niet te klein boren: parker 4,5 bijvoorbeeld mag je gerust met 3,5 voorboren, 4 kan ook nog desnoods. Die parker gaat er dan straks iets schuin in zitten, maar dat maakt niet uit. Wel zorgen dat de draden er niet tegen komen, die parker-schroefrdaad is scherp en als een elektra draad er tegen drukt, kan deze op den duur openscheuren, en dan heb je ineens een 'onverklaarbare' uitschakeling van de aardlekschakelaar.
  10. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    quote:
    Dit schreef Fantamas
    Je hebt het moertje niet nodig, je schroeft hem gewoon vast in het plastic overblijfsel.


    dat zou ook mogelijk kunnen zijn, zeker.
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Gewoon plakken die handel en nooit meer aan zitten Smile
Terug naar de lijst