Even rekenen ivm verlofuren.

Even rekenen ivm verlofuren. 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Zo te zien werk je 4x9 officieel, alleen door flexibel met de uren om te gaan en te schuiven werk je per dag maar acht uur. Ik zou dan ook per dag maar 8 uur vrij nemen. Of stellen dat je best negen uur wilt vrijnemen maar dat de ouwe lullenuur die je dan niet gebruikt doorschuift naar de volgende dag of zo.

    Hoe ging dat bij eerdere losse vrije dagen dan? Daar zou ik naar verwijzen.
  2. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam
    quote:
    Dit schreef Vogeltje



    Werkweek bestaat uit 4 dagen van 8 uur.
    Woensdags vrije dag. Ene week atv andere week ouwelullen uren. Dan nog 1x in de 4 weken 4 ouwelullenuren op de vrijdag middag.
    Contractueel is er sprake van een 36 urige werkweek.
    Ik kan er niks anders van maken.
    Bij verlof aanvraag wordt uitgegaan van die 36 uur gedeeld door 4 en dan moet er voor een 8 urige werkdag 9 uur worden ingeleverd.

    Snap het zelf ook niet zo goed meer Smile


    Ik mis even welke dagen jij werkt, ofwel zijn die vier dagen dat je werkt ma, di, do en vr of ligt dit anders. Want dan zou het zo zijn dat je op die dagen 8 uur werkt en op woensdag 4 uur zou moeten werken, maar die uren worden ingevuld door oude lulle dagen en atv (dat zijn dan werkuren die je vrij hebt) Dan zou je gewoon 8 uur voor een vrije dag in moeten leveren mijne inziens.
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Je geeft aan 3 weken van 32 uur te werken en de 4e week telkens 28 uur te werken. Als je dit omrekent naar op jaarbasis, dan werk je gemiddeld 31 uur per week. Je hebt echter een contract van 36 uur per week en wordt ook als zodanig betaald geef je aan. Die 5 uur per week die je niet werkt zijn volgens jou ATV en 'ouwe lullen' uren. Op jaarbasis zou dat 52*5 uur zijn volgens jouw opgave. Is 260 uur (104 uur ATV en 156 'ouwe lullen' uren). Daarnaast heb je dan nog je normale vakantieverlof. Wettelijke uren verlof: 4x36 uur= 144 uur en misschien nog bovenwettelijke vakantieverlofuren.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het aantal 'ouwe lullen' uren in twijfel trek. Dit is nl. extreem veel. Is dit wel juist? Of maak je gebruik van een andersoortige regeling op je werk. Zoals minder werken tegen inlevering van een klein percentage salaris vanwege leeftijd. Bij de rijksoverheid heet dit bv de PASregeling.

    In ieder geval is het zo dat je slechts verlofuren inlevert voor het aantal uren dat je daadwerkelijk hoort te werken op de bewuste verlofdag. Discussiepunt zou dan zijn dat jij en je werkgever (ineens) een ander idee hebben over het aantal te werken uren op een dag.
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Anke
    Dat je berekent bij contractopvang is me helder
    Maar je neemt toch op wat je daadwerkelijk opneemt?

    Zoals jij t berekent neem je theoretisch op. ICT kan dat niet oplossen, je mist nl uren in het totaal
    Dat gaat goed bij weken en uren-opname. Maar fout als je een dag opneemt

    Weet je ook waar dit zo wordt uitgevoerd? Ik ben er echt benieuwd naar

    Ik ken het wel vanuit mijn vorige werkgever. Kantoorbaan bij een onderwijsinstelling op het centraal bureau (dus daar liepen geen docenten en was geen vakantie sluiting) en de cao kinderopvang van 15 jaar geleden.
    Een dag vrij kostte 7,2 oid en Een dag extra werken leverde dan ook 7,2 op.
  5. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Vogeltje


    In principe zou het dus toch kunnen, 8 verlofuren opnemen en dan 9 uur er voor inleveren.

    Ik ga als ik thuis ben even kijken wat cao er over zegt.

    Ik zou in de CAO kijken wat de omvang is van een volledige werkweek dus 1 fte en wat jouw exacte betrekkingsomvang is in je contract.
    Soms staat ook beniemd wat de definitie is van een werkdag
  6. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    Als je 4 dagen van 8 uur maakt en daarbij wekelijks 4 uur "overig verlof" (Atv-OL, etc) opneemt kom je totaal op 36 uur uit.

    Als je dan vervolgens voor 1 vakantieverlofdag 9 uur gaat rekenen zul je 1 uur "overig verlof" terug moeten boeken. Anders wordt de som van alle uren 37 in die week.

    Het juiste aantal vakantieverlof uren is dan ook 8 (imo) Je werkt dan 24 uur, 8 uur vakantieverlof en 4 uur overig verlof: totaal 36 uur.
Terug naar de lijst