plattegrond lezen?

plattegrond lezen? 

Onderwerp van CuRlY

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. CuRlY
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van CuRlY
    Ik wil graag de afmetingen lezen van slaapkamers op het plattegrondje...
    Ik kan alleen met de beste wil van de wereld( en ook met of zonder bril Smile ) niets van die cijfers maken.

    Wie wel?
    Plaatje
    26 nov '16 - 09:35:35 / 26 nov '16 - 11:16:42
  2. Fantamas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fantamas
    Alleen de bovenste maat, 12600 mm, dus 12 meter en 60 cmSmile
    Als je dan eenmaal 1 maat weet kun je de rest met een centimeter opmeten en berekenen (relatief aan die ene maat)
  3. CuRlY
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van CuRlY

    Dank je, ik heb de platte grond alleen digitaal.
    Wil graag de binnen muren weten...
    Bedankt.
  4. Middelste lijkt mij 2130 maar kan ook 2150 zijn?

    En je kan ook een centimeter tegen je beeldscherm leggen?
  5. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    Zo groot mogelijk uitprinten.

    Je weet dat de grootste maat 12600 is.
    Opmeten op papier hoeveel cm dit is.
    Bijvoorbeeld 10cm

    Nu meten op papier hoe groot de kamers zijn.
    Bijvoorbeeld 5cm.

    Dan is de kamer in werkelijkheid de helft van 12600 (omdat 5cm de helft is van 10cm) = 6300mm = 6meter30

    Dit is niet op de cm nauwkeurig, maar geeft wel een indicatie.
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    wat wil je bereiken met die maten? door pleisterwerk, constructie afwijkingen (scheve muren ed) kunnen maten soms we 5cm afwijken.
  7. CuRlY
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van CuRlY

    quote:
    Dit schreef koen
    wat wil je bereiken met die maten? door pleisterwerk, constructie afwijkingen (scheve muren ed) kunnen maten soms we 5cm afwijken.



    ik wil weten hooe groot een kast zou kunnen zijn die tegen de muur van het middelste kamertje zou komen.
    Het huis heeft 3 slaapkamers volgens de beschrijving :15, 10 en 10 m2
    De middelste kamer zou mooi kunnen fungeren als kleding kamer.
    Dus ik was mij alvast aan het ori?nteren. Smile

    Allemaal bedankt voor jullie reactie?s.
    Over 1,5 week zal ik de muur eens opmeten....ben benieuwd...
    .
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Als ik het een beetje goed kan lezen lijkt die middelste kamer een breedte van 3330 te hebben. Aangezien hij redelijk vierkant is, mag je er vanuit gaan dat de andere muren naar de andere slaapkamers ook iets van 3.30 zijn. Maar de vraag is uberhaupt of de tekening wel op schaal is. Ook vraag ik mij af waarom de muur tussen slaapkamer 1 en de midden kamer zo dik is. Dragende muur? Maar met een totale lengte van 12meter60 en een grote slaapkamer van iets meer dan 4meter kom je uit op een 3meter in het vierkant voor de middenkamer.

    In slaapkamer 1 staat iets met een 14,x als oppervlakte (afgerond naar boven als 15meter dus).

    Persoonlijk zou ik niet van tekening een indeling maken en kopen. Daadwerkelijk meten en daarna pas kopen scheelt een hoop. Je zal de 1e niet zijn die op tekening meubels besteld en achteraf spijt heeft, omdat de meubels veel te groot zijn tov de oppervlak. Het lijkt zo leuk en ruim, maar in de praktijk kan het tegenvallen.
  9. CuRlY
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van CuRlY

    Oh nee, ik koop niets.
    Ben nog aan t rond kijken.Smile
  10. Fijn zo'n dikke muur tussen slaapkamer 1 en 3. Kun je nog eens te keer gaan 's nachts.Smile
  11. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Pappanora
    Fijn zo'n dikke muur tussen slaapkamer 1 en 3. Kun je nog eens te keer gaan 's nachts.Smile


    de middelste kamer is bedoeld als kledingkamer.... ik heb geen idee wat jij 's nachts in de kledingkamer te keer zou willen gaan.
Terug naar de lijst