Werk puber

Werk puber 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Mijn zoon krijgt een contract bij de Blokker, gezien zijn leeftijd start hij als vakkenvuller en in de meeste gevallen 2 uur achter elkaar werken op doordeweeks dagen.

    Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden bij het ondertekenen of zodra hij gaat werken.
    Hij is van mei 2001

    Graag in dummytaal en geen wetsartikelen ;)
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Regel direct de belasting vrijstelling. Hij ontvangt dan bruto netto.

    Als hij in de zomervakantie fulltime er gaat werken, is een verklaring van de werkgever handig ivm maximale bijverdiensten en kinderbijslag. Je kunt dan aantonen dat het periode werk is en niet langer dan 3 mnd duurt.

    Verder zijn er weinig dingen om rekening mee te houden. Leuk dat ie werk heeft!
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Regel direct de belasting vrijstelling. Hij ontvangt dan bruto netto.

    Als hij in de zomervakantie fulltime er gaat werken, is een verklaring van de werkgever handig ivm maximale bijverdiensten en kinderbijslag. Je kunt dan aantonen dat het periode werk is en niet langer dan 3 mnd duurt.

    Verder zijn er weinig dingen om rekening mee te houden. Leuk dat ie werk heeft!


    Bedoel je met belastingvrijstelling, de scholieren regeling??

    Hij krijgt, als hij bevalt, een verlenging van zijn contract, dus ik zal dan even kijken hoe het een en ander werkt. Ook omdat hij dan 16 is.
    Dank je voor je reactie, ik ben ook blij dat hij werk heeft, hij is zelf op pad gegaan en heeft een goede indruk gemaakt
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Via zijn werkgever moet hij een formulier invullen om de loonheffingskorting toe te laten passen.
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Verder gelden voor 16-jarigen regels tav de werktijden.

    Schooltijd is arbeidstijd!
    Per dag maximaal 9 uur werken, incl. schooltijd.
    Weekend werken mag, maar slechts op 1 dag wanneer vrijdag en maandag een schooldag is.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Verder gelden voor 16-jarigen regels tav de werktijden.

    Schooltijd is arbeidstijd!
    Per dag maximaal 9 uur werken, incl. schooltijd.
    Weekend werken mag, maar slechts op 1 dag wanneer vrijdag en maandag een schooldag is.


    Hij is pas 15 maar, samen met zijn rooster gaan ze de indeling maken van werkuren. Van mij mag hij bv maandag niet werken omdat hij een lange dag heeft. Zaterdagochtend sport hij dus wil jij niet werken. Het zal vaak van 5-7 zijn.
    Dat formulier zal ik in de gaten houden, hij heeft al iets voor de belasting ingevuld. Zal even een.copy vragen
Terug naar de lijst