gasleidingen vervangen plus bijkomende onverwachte kosten.

gasleidingen vervangen plus bijkomende onverwachte kosten. 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    vroeger had ik ook een huis met stalen gasleidingen. 10 jaar geleden verkocht met expliciete vermelding dat dit huis stalen gasleidingen had. in de jaren 90 was mij al bekend dat die leidingen eruit moesten op termijn. Geen enkele loodgieter wilde er nog een niet-gebruikte aansluitpunt verwijderen.

    stalen gasleidingen (vaak met stalen koppelingen en hennep-pakking) zijn na zoveel jaren kwetsbaar voor lekkage. Je moet er niet aan denken dat het mis gaat in jouw kruipruimte of in dat van de buren.
  2. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef koen
    vroeger had ik ook een huis met stalen gasleidingen. 10 jaar geleden verkocht met expliciete vermelding dat dit huis stalen gasleidingen had. in de jaren 90 was mij al bekend dat die leidingen eruit moesten op termijn. Geen enkele loodgieter wilde er nog een niet-gebruikte aansluitpunt verwijderen.

    stalen gasleidingen (vaak met stalen koppelingen en hennep-pakking) zijn na zoveel jaren kwetsbaar voor lekkage. Je moet er niet aan denken dat het mis gaat in jouw kruipruimte of in dat van de buren.



    Sta ik helemaal achter.
    Alleen is ons niks verteld over die stalen leidingen terwijl het rondom bekend was. Daar struikel ik over. Plus het feit dat om alles goed te maken de keuken gedemonteerd moet worden en de koof die naar boven gaat uitgebroken moet worden.
    Als we geluk hebben alleen het gedeelte in de wc, bij pech de hele koof naar boven toe. Dan moet ook bij de douche uitgebroken worden.
    Betekend dus grote verbouwing in het kader van verplicht vervangen van stalen gasleidingen.
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    je bent niet verplicht om je oude (afgekoppelde) stalen gasleiding weg te halen. je kan er ook voor kiezen de nieuwe gasleiding te laten monteren via een nieuwe route.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Is zo'n vaststelling van het soort leiding ook iets wat tijdens een bouwkundig rapport opgemerkt dient te worden?
  5. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Vogeltje



    Sta ik helemaal achter.
    Alleen is ons niks verteld over die stalen leidingen terwijl het rondom bekend was. Daar struikel ik over. Plus het feit dat om alles goed te maken de keuken gedemonteerd moet worden en de koof die naar boven gaat uitgebroken moet worden.
    Als we geluk hebben alleen het gedeelte in de wc, bij pech de hele koof naar boven toe. Dan moet ook bij de douche uitgebroken worden.
    Betekend dus grote verbouwing in het kader van verplicht vervangen van stalen gasleidingen.


    Vanaf wanneer wist je wel dat je stalen gasleidingen hebt. Welke actie heb je toen direct ondernomen richting oude bewoners. Je kunt niet nog eens 10 jaar na dato de oude bewoners proberen op te sporen en ze aanspreken op een verborgen gebrek. Dat had je toch echt veel en veel eerder moeten doen. Het is nu toch echt wel verjaard. Snap dan ook wel dat de makelaar de gegevens niet wil geven.

    Ben het overigens eens met de makelaar dat je een onderzoekplicht hebt als je op het punt staat een woning te kopen. Als dit feit toen al alom bekend was , zoals je zegt, had je er dus zeer eenvoudig voor de koop achter kunnen komen. Dan valt het dus al helemaal niet onder een verborgen gebrek, maar gewoon onder je eigen onderzoekplicht. Dan had je het direct geweten ook al hebben de verkopers het niet gemeld.

    Ik heb zelf van het voorjaar onderhandeld over een woning waar ik via de buren van dat huis er achter kwam dat er asbest en loden waterleidingen in de woning zaten. De verkopers hadden me dit niet verteld en wilden het eerst ontkennen en later zeiden ze dat ze dit niet hadden kunnen weten, omdat de woning van hun ouders was en zij het nu als erfgenamen verkochten. Uiteindelijk heb ik die woning niet gekocht, omdat er nog veel meer achterstallig onderhoud en gebreken in zaten. Ik heb de woning destijds voor de 2e keer bezichtigd met een aannemer en kon zo alles in kaart brengen. En anders zou ik gekozen hebben voor een bouwkundige keuring.
Terug naar de lijst