Waarom loopt internet zo vaak te kloten? (Gewoon nieuwsgierig)

Waarom loopt internet zo vaak te kloten? (Gewoon nieuwsgierig) 

Onderwerp van EmC

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ik heb Ziggo.
    Ik stream graag muziek. Eigenlijk doe ik dat zo'n beetje de hele dag.
    Dan vallen internetstoringen eerder op.
    Ik test dan even op een andere site of internet loopt te kloten of dat het met de upload van de radiozender heeft te maken maar vaak is het internet.
    Als ik dan de TV aangooi of de telefoon test is daar niets mee aan de hand maar nogmaals, die TV is geen graadmeter want ik kijk gewoon zonder dat kastje dus is een andere bron.


    Ik stream ook. Andere wifi verbinding gekozen en nu is het beter. Instructies staan op ziggo.nl
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Ik stream ook. Andere wifi verbinding gekozen en nu is het beter. Instructies staan op ziggo.nl


    Oke. Zal eens kijken of dat nog kan met mijn prehistorische laptop die nog gebruikt is door Thales van Milete.
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    ....... dacht te weten dat mijn internet regelmatig liep te kloten, blijk ik regelmatig kortdurend geen verbinding te hebben via de PC (LAN) en wel via Wifi.
    Het hele PC gebeuren is een zorgenkindje geworden.
    In de tijd van de 386 (wat mijn eerste PC was) nul problemen, ding deed het gewoon, geen gekloothannes met allerlei updates, zelfs niet met virussen, enz. enz. enz.
    Oke, het enige wat deze ellende waard maakt is OA.
    En E-mail en streamen en video on demand en internet in zijn geheel enz. enz. enz. ......
  4. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef EmC


    Oke. Zal eens kijken of dat nog kan met mijn prehistorische laptop die nog gebruikt is door Thales van Milete.

    Stream je op je laptop, telefoon of iPad?
    Zou ook aan je oude laptop kunnen liggen..SmileSmile
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Cius

    Stream je op je laptop, telefoon of iPad?
    Zou ook aan je oude laptop kunnen liggen..SmileSmile


    Nee. Als internet stottert, stottert het op dat moment ook op mijn telefoon van bouwjaar 2016 Smile
  6. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef EmC


    Heb er diverse gehad.
    Maar wanneer hoorde je voor het laatst van een telefoonstoring van het vaste net?
    Dat is ook gewoon data tegenwoordig dus vroeg me af of er technisch verschil was omdat er minder storing lijkt te zijn.


    Zolang je niet belt, valt evt stotteren niet op he.
    en wie belt er nou nog via het vaste net?

    Daarnaast is er volgens mij idd een technisch verschil tussen telefoondata en 'gewone' data.
    Omdat bij een e-mailtje of web pagina een kleine vertraging niet uitmaakt, maar bij spraak (en tv) wel.
    een ander protocol dus.
Terug naar de lijst