Wordpress cursus doen?

Wordpress cursus doen? 

Onderwerp van oo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    K ben aan het kijken welke cursus ik zal gaan doen bij
    >>LINK<<

    Nu leek de wordpress cursus me wel aardig mede omdat ik t met huisgenote samen zou kunnen doen.
    Maar dan moet je iets kiezen een thema om mee te oefenen.
    Met mijn brein heb ik gelijk 100 soorten website's die ik op fabuleuze wijze aan de wereld zou willen laten zien.
    In deze cursus zou ik me dan moeten beperken tot een onderwerp waar over ik een website zou kunnen gaan leren bouwen:
    >>LINK<<
    Maar ja keuzes
    niet mijn sterktste kant. En dan heb je nog tal van andere cursussen die ook leuk zijn. zie overzicht:
    >>LINK<<
    Is het verstandig om deze te gaan doen?

    Wat kun je met wordpress en wat hebben jullie er ooit mee gedaan?
  2. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Ik ben nu bezig een website te bouwen met WP. Heb een thema gekocht voor 49 dollar, want ik wil een professionele, nieuwe site voor mijn bedrijf maken, met veel mogelijkheden, updates en ondersteuning. (ik heb nu een 'ouderwetse', statische ewbsite nl).
    Ik wist er nulkommaniks van, en je komt echt een heel eind als je zelf gaat zitten hannesen hoor. Ik heb wel een thema gekocht waar Cornerstone inzit, dat is net zoiets als Visual Composer, en dat is weer een WYSIWYG-systeem: je hoeft dan niet in HTML ofzo te programmeren, maar het is ahw een soort word-layout (waarbij je tekstgrootte en vet of cursief enzo kan aanklikken), en je kan allerlei bouwblokken op de pagina's van je sites plakken (een blok tekst, die opdelen in 3 kolommen, en een VERTEL MIJ MEER button eronder plakken, om maar iets te noemen).

    Ik weet, na 3 volle dagen werken, nog heel erg veel meer niet dan wel, maar ik ben al best trots op wat er staat, alhoewel het nog bepaald niet publiceerbaar is.
  3. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Het is behoorlijk simpel, en je moet een beetje durven uitproberen.

    Ik heb er in een paar uur een simpele (tijdelijke) website mee gemaakt voor de huurdersbelangenvereniging waar ik in het bestuur zit >>LINK<<
  4. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Ik heb mijn eigen website gemaakt met One.com

    Nooit een cursus voor gevolgd en ook helemaal niet nodig, zo simpel was het met die templates. Had die tip ooit van Hed gekregen.

    Wordpress probeert cursussen te slijten denk ik. Dat kan, maar hoeft niet. Ik had al wel wat ervaring met blogs maken in het verleden. En veel layout dingetjes uitgeprobeerd incl. een muziekje. Maar verder wist ik er eigenlijk niet zoveel vanaf. Dacht ook dat er HTML kennis of zoiets voor nodig was, maar is niet meer zo.

    Tegenwoordig is websites maken echt heel makkelijk. Maar je moet er wel even voor gaan zitten ;-)
  5. Roger
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roger
    Voor WordPress heb je geen cursus nodig, je webhost implementeert op jouw verzoek en je kan aan de slag.
    Als je toch een cursus WP wil volgen doe dat dan na een paar maanden zelf rommelen.
    Dan landt de materie beter en ga dan ook voor een gevorderde cursus.

    wel moet je het verschil opzoeken naar een .org of een .com
    want dat bepaalt wel je mogelijkheden in een later stadium
    wp.com is meer een blogsite.

    Het wemelt van de WP info op het www dus ieder probleem is een antwoord voor te vinden

    Een betaald thema kan ook in een later stadium,
    fietsen leer je ook niet op een 'top of the bill' fiets
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Aha ja.
    Dank jullie,
    dus je zou t je zelf kunnen aanleren. Eigenlijk geldt dat voor alles, toch?
    Maar kijk, k wou juist een cursus gaan doen om andere mensen tegen te komen,
    mensen met verhalen die ik niet zou horen als ik geen cursus doe. k Heb input nodig; verse input.

    Er is een drive nodig dat ik echt de deur uit ga en t doe.
    Huisgenote kan zo'n drive zijn, samen op cursus gaan lijkt me makkelijker volhouden.
    Het onderwerp ook moet ook het juiste zijn, en eenmaal op cursus, de groep mensen kan ook het verschil maken.

    Nu stond 'Filosofie en de Griekse Tragedie & samen filosoferen over het leven' boven aan de lijst, daar ben ik gister overdag heen geweest om te kijken wat ik me daarbij voor moest stellen en om te zien wat voor soort mensen er op af komt.
    Bere interessant! Een prachtige vrouw met twinkel in haar ogen als ze vertelt, geeft het, wat een enthousiasme! Ze sleurde me mee de socratische pedagogiek door, om te laten beseffen dat het 'mensbeeld', 'die bildung' v belang is: 'Waar sta je voor?' Ze gaf gelijk tips van voorstellingen die de moeite waard zijn om te bezoeken.

    En s avonds ging ik opnieuw naar het statige oude gebouw om de Wordpress proefles te bekijken samen met huisgenote. Daar werd ik geprikkeld om mijn fantastisch wereld verbeterende plannen te gaan delen. Daardoor hoorde ik gelijk van de ander mensen hoe die daar al mee bezig waren.
    Het kriebelt wel. Alleen het kiezen van 1 (een) doel blijft moeilijk voor mij.
    Misschien moet ik ze beide gaan doen.
    Vandaag maar niet weer een proefles gaan volgen he.
    Misschien zal ik beter een lijstje 'te kiezen onderwerpen' op gaan stellen

    en na gaan denken over .com, .eu of.nl (org misschien) in welke talen ik de tekst wil hebben en welke
    hoe heet dat? Waar je voor moet betalen... host?
    Uit kunnen breiden lijkt me wel handig.
  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Anne1967
    Ik ben nu bezig een website te bouwen met WP. Heb een thema gekocht voor 49 dollar, want ik wil een professionele, nieuwe site voor mijn bedrijf maken, met veel mogelijkheden, updates en ondersteuning. (ik heb nu een 'ouderwetse', statische ewbsite nl).
    Ik wist er nulkommaniks van, en je komt echt een heel eind als je zelf gaat zitten hannesen hoor. Ik heb wel een thema gekocht waar Cornerstone inzit, dat is net zoiets als Visual Composer, en dat is weer een WYSIWYG-systeem: je hoeft dan niet in HTML ofzo te programmeren, maar het is ahw een soort word-layout (waarbij je tekstgrootte en vet of cursief enzo kan aanklikken), en je kan allerlei bouwblokken op de pagina's van je sites plakken (een blok tekst, die opdelen in 3 kolommen, en een VERTEL MIJ MEER button eronder plakken, om maar iets te noemen).

    Ik weet, na 3 volle dagen werken, nog heel erg veel meer niet dan wel, maar ik ben al best trots op wat er staat, alhoewel het nog bepaald niet publiceerbaar is.

    Het leest alsof je er al heel van weet.
    Zonder cursus tot nu?
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Loeki
    Het is behoorlijk simpel, en je moet een beetje durven uitproberen.

    Ik heb er in een paar uur een simpele (tijdelijke) website mee gemaakt voor de huurdersbelangenvereniging waar ik in het bestuur zit >>LINK<<

    Dan heb je een duidelijk afgeschermd doel. Je weet wat je er wel en niet op wilt zetten.
    Dat maakt t wat overzichtelijker.
    Wat voor site zou ik gaan maken? Heb je een voorstel om mee te beginnen?
  9. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Marnel
    Ik heb mijn eigen website gemaakt met One.com

    Nooit een cursus voor gevolgd en ook helemaal niet nodig, zo simpel was het met die templates. Had die tip ooit van Hed gekregen.

    Wordpress probeert cursussen te slijten denk ik. Dat kan, maar hoeft niet. Ik had al wel wat ervaring met blogs maken in het verleden. En veel layout dingetjes uitgeprobeerd incl. een muziekje. Maar verder wist ik er eigenlijk niet zoveel vanaf. Dacht ook dat er HTML kennis of zoiets voor nodig was, maar is niet meer zo.

    Tegenwoordig is websites maken echt heel makkelijk. Maar je moet er wel even voor gaan zitten ;-)

    Waren jouw blogg s ook in Wordpress?
    Dat' 'er voor gaan zitten' dat doe ik niet, ik hoop dat een cursus helpt.
  10. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Roger
    Voor WordPress heb je geen cursus nodig, je webhost implementeert op jouw verzoek en je kan aan de slag.
    Als je toch een cursus WP wil volgen doe dat dan na een paar maanden zelf rommelen.
    Dan landt de materie beter en ga dan ook voor een gevorderde cursus.

    wel moet je het verschil opzoeken naar een .org of een .com
    want dat bepaalt wel je mogelijkheden in een later stadium
    wp.com is meer een blogsite.

    Het wemelt van de WP info op het www dus ieder probleem is een antwoord voor te vinden

    Een betaald thema kan ook in een later stadium,
    fietsen leer je ook niet op een 'top of the bill' fiets


    Eigenlijk is meekijken en denken met de cursusgenoten ook al mooi, misschien moet ik de lat eens heel laag gaan leggen.
  11. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef 00h

    Het leest alsof je er al heel van weet.
    Zonder cursus tot nu?

    Yep. Met lezen en googlen 😀 En vooral doen en aanrotzooien.
Terug naar de lijst