Vrijwillig ouder alleen

Vrijwillig ouder alleen 

Onderwerp van KarenW

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef KarenW
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb wel eens het gevoel dat ik de enige ben die deze keuze heeft gemaakt. Smile


    Ik ben er nog steeds blij mee hoewel ik soms wel eens de verantwoordelijkheid zou willen delen. Herken je dat? Om gewoon een dagje er niet van te zijn.

    Lopen jullie er ook tegen aan dat mensen het niet begrijpen? Je bent of gescheiden of getrouwd of lesbisch (??) . Maar dat het gewoon een wel overwogen keuze kan zijn is schijnbaar heel bijzonder.


    Dat is toch niet zo raar? Iha zijn er 2 mensen nodig om een kind te maken.

    Ik ben geen bewust alleenstaande moeder, wel allang alleenstaand met kind, maar stoor me nooit aan zulke vragen. Ook niet als iemand begint over 'mijn man' ofzo.

    Iha is het man+vrouw-->kind

    Mbv donor is een uitzondering. Ik snap wel dat dit niet bij mensen in hun systeem zit, 't is zo'n kleine minderheid.
  2. quote:
    Dit schreef Marein
    Ik heb mijn relatie tijdens mijn zwangerschap verbroken en sindsdien is er geen contact geweest met de vader van mijn zoon. Mijn zoon is inmiddels 20.

    Wat vaak tegen mij wordt gezegd is dat het zo knap is dat ik alles alleen heb gedaan. Eerlijk gezegd vond ik het zwaarder om in een slechte relatie te zitten en kijk met plezier op de afgelopen jaren terug.



    Helemaal mee eens !!
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik ervaar zelfde als Marein. Sinds de jongste heb ik wel 4 keer langdurig in het ziekenhuis gelegen en toen wel eens gedacht: wat doe ik mijn kinderen aan. Gelukkig zijn we er zonder al te veel kleerscheuren vanaf gekomen.
Terug naar de lijst