Warmtepomp

Warmtepomp 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Lijkt meer een omgekeerde airco
    Benieuwd hoeveel het stroomverbruik wordt.
  2. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef Arjen


    Het betreft hier een lucht/water warmtepomp, deze heeft dus geen bodemcollectoren. De warmte wordt onttrokken en afgegeven aan de buitenlucht, niet aan het grondwater.

    Dank je.
    Ik probeer de verschillende systemen te begrijpen, maar dit systeem staat dus niet bij dit lijstje >>LINK<<
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Irsa
    Ik heb een nieuwbouwwoning met warmtepompsysteem. Dit houd in dat ik op drie verdiepingen vloerverwarming heb.
    Koelen kan ook, dan gaat er koud water door de vloeren (ipv warm).

    Behalve dat ik geen radiatoren heb, het zomers lekker koel kan zijn en ik lage energiekosten heb is dat het enige positieve.

    De warmtepomp doet er ongeveer 24 to 48 uur over wil je het wat warmer hebben in huis. Bovendien schijnt dit opwarmen flink stroom te kosten. De aanbeveling was om de verwarming altijd op dezelfde warmte te laten staan, dat is het voordeligst. Ik vind het in de woonkamer vaak te warm en als ik het koud heb, krijg ik het niet warm.

    Verder zijn niet alle vloeren geschikt voor de vloerverwarming cq koeling maar dat zal bij jou niet van toepassing zijn.

    Koelen gaat prima mits je de ramen en deuren dicht houd.

    De warmtepomp is een enorme kast, in mijn geval heeft dat een grote voorraadkast aan ruimte gekost.

    Mijn energiekosten zijn laag ( 60 euro per maand) maar ik hoor vanuit de wijk alleen maar klachten van mensen met extreem hoge energierekeningen en iedereen is verbaasd dat mijn kosten zo laag zijn. De huizen die in deze wijk de afgelopen twee jaar zijn gebouwd hebben weer " gewoon" een cv ketel.

    Mocht ik ooit verhuizen dan denk ik niet dat ik het warmtepompsysteem zal missen......

    Waarschijnlijk heb jij stadsverwarming op basis van warmte en koude opslag. Dat is niet te vergelijken met wat Bart vraagt. (ik woon ook in zo'n wijk)
  4. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Vlakbij ons staan energie nul woningen van morgen wonen.

    Ze hebben een combinatie van een dak vol zonnepanelen en een warntepomp. >>LINK<<

    Die woningen worden door heel Nederland door Volker Wessels gebouwd, op de site morgenwonen.nl kun je vinden waar (wellicht kun je tijdens de bouw ook ergens meekijken hoe dat eruit ziet of eens in zo'n wijk rondvragen hoe het bevalt....).
  5. Irsa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Irsa
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Waarschijnlijk heb jij stadsverwarming op basis van warmte en koude opslag. Dat is niet te vergelijken met wat Bart vraagt. (ik woon ook in zo'n wijk)


    Nee ik heb geen stadsverwarming maar een warmtepomp zoals ik al schreef.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Irsa


    Nee ik heb geen stadsverwarming maar een warmtepomp zoals ik al schreef.

    Mijn excuus dan. Klonk alsof je in mijn wijk woont of bij de buren in Ede met zelfde systeem.
  7. Irsa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Irsa
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Mijn excuus dan. Klonk alsof je in mijn wijk woont of bij de buren in Ede met zelfde systeem.


    Hoeft niet hoor Smile
    Klopt dat ik ook in die wijk in Ede woon maar in het nieuwe gedeelte zijn ze in eerste instantie van de stadsverwarming afgestapt. Maar blijkbaar zijn ze daar van teruggekomen, toen een paar weken geleden hier storing was in de stadverwarming, bleek een straat hier vlakbij daar ook op aangesloten te zijn.Al heb ik het idee dat de stadsverwarming in deze wijk ook niet zo voordelig is voor de bewoners maar dat is weer een ander onderwerp Smile
Terug naar de lijst