Hoe slecht is een magnetron?

Hoe slecht is een magnetron? 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Pappanora

    Verklaard iig je haar kleur Smile
    wat is daarmee?? Smile
  2. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    quote:
    Dit schreef Linda
    Oh ja cootje bedankt

    Fijn Linda.
    Eet smakelijk.
  3. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    als je maar niet zelf in de magnetron gaat zitten dan valt het allemaal nog best mee
  4. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    Magnetron is makkelijk, ik lees wel over stralingen die niet goed zouden zijn.
    Weet niet of dat echt zo is,lijkt me wel. Er moet iets zijn om warm te maken.
    Zelf vind ik eten niet lekker uit de magnetron maar doe het sons wel.
  5. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    quote:
    Dit schreef elly69
    als je maar niet zelf in de magnetron gaat zitten dan valt het allemaal nog best mee


    Sylvia Plath zat met haar hoofd in de oven Doodgegaan zelfmoord
  6. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    quote:
    Dit schreef indigo


    Wel hoor, soort van. Je ligt in een sterke magneet en met elektromagnetische golven (radiogolven in dit geval) wordt er aan je atomen geplukt. De snelheid waarmee ze daarop reageren levert het beeld op.


    Yep.
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Oke. Nou het is me duidelijker inmiddels. Ik ga maar eens een magnetron kopen dan.
  8. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Oke. Nou het is me duidelijker inmiddels. Ik ga maar eens een magnetron kopen dan.



    Superhandig hoor!

    Toen ik voor dit huis een "losse" magnetron heb gekocht, heb ik wel een digitale gedaan.
    Leek me veel handiger dan 1 met een draaiknop.
  9. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik heb de mijne weggegeven een paar jaar geleden toen ik mijn oven kreeg.
    Ik deed er toch alleen bevroren brood in en ongezonde snacks opwarmen.
    Maar ja, soms is het toch wel makkelijk.
    Misschien ga ik er ook wel weer een kopen.
  10. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Ik ben blij met Mn magnetron vrij nieuw anderhalf jaar . Moulinex bij bcc
    Wel met draaiknop . Bewust voor gekozen
  11. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef indigo

    Wel hoor, soort van. Je ligt in een sterke magneet en met elektromagnetische golven (radiogolven in dit geval) wordt er aan je atomen geplukt. De snelheid waarmee ze daarop reageren levert het beeld op.

    Inderdaad wel heel erg 'soort van'. Smile

    Een magnetron werkt op polaire moleculen. Wanneer het elektromagnetisch veld omdraait, draaien de moleculen om in lijn te komen met de nieuwe richting van het veld, maar tegen de tijd dat ze zijn omgedraaid, verandert de richting van het veld weer.

    Een MRI-scanner werkt niet op moleculen, maar op atomen (meestal worden alleen waterstofatomen aangeslagen), en in het bijzonder op isotopen met een oneven aantal kerndeeltjes, aangezien die een magnetisch veld hebben. Door een elektromagnetische puls wordt de atoomkern omgedraaid en na verloop van tijd draait die kern terug naar de grondtoestand. Hierbij wordt straling uitgezonden die dan weer wordt gemeten door de scanner.

    In theorie zou een MRI-scanner ook het stuk 'vlees' kunnen verwarmen, maar de scanner heeft allerlei veiligheidsmechanismen om die opwarming minimaal te houden. Het gevaar voor opwarming bestaat vooral wanneer de gescande persoon niet volledig is ontdaan van metalen voorwerpen (ringen, pacemakers, staalsplinters, etc). Het verschil met een magnetron is dat het bij een MRI-scanner voornamelijk om opwarming via metaal gaat, terwijl een magnetron vooral op watermoleculen werkt.

    Ik zou een MRI-scanner dan ook eerder vergelijken met een inductiekookplaat dan met een magnetron.
  12. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef malva
    Misschien ben je Emoto al tegen gekomen
    het blijft mij verbazen wat je aan waterkristallen kan aflezen
    >>LINK<<

    Waterkristallen... Smile

    >>LINK<<
Terug naar de lijst