Aanvullende verzekering en fysiotherapie

Aanvullende verzekering en fysiotherapie 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Gezondheidszorg en vergoedingen per jaar blijft al raar.
    En verzkereraars.hebben een dubbele rol.
    Ene kant binnennhaken van pati?nten met beloftes voor waar je verzekers bent (aantal bv)
    Andere kant betalrn ze behandelaars en willen zo min mogelijk uitgeven. Wirdt dus gekeken naar gemiddelden.

    Als behandelaar hoor je dat en jij als patient hoort de vergoeding. Dsw geeft alleen dat aan bv en niet dat ze tegen ons zeggen zo min mogelijk te behandelen.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Mijn fysio kan adv mijn pakket zien, wat vergoed wordt bij mij en dat zijn 27 behandelingen. Hij houdt in de gaten of ik daar binnen blijf.
    Als je je verzekeraar belt.krijg je een callcenter en.die weten het meestal ook niet.
  3. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef indigo


    Nee. Bij chronische indicatie wordt vanaf de 21e behandeling uit de basisverzekering vergoed.

    De eerste 18 had ik verzekerd.

    Probleem is dat ik na de operatie weer bij behandeling 1 begon. En omdat het dezelfde kwaal is, lijkt me dat niet juist.

    Lijkt mij ook niet juist. Maar kennelijk zit er een verschil in defini?ring wat betreft kwaal en codes.

    Vanuit jouw kwaal gezien zou je zeggen dat het door moet lopen en er dus maar ??n keer sprake is van die 20 behandelingen zelf vergoeden (of aanvullend verzekeren).

    Maar als de behandelingen die jij gehad hebt vanuit de verzekeraar op twee verschillende codes gedeclareerd moeten worden, dan zijn er volgens die codes kennelijk opeens sprake van twee verschillende soorten behandelingen en gaan ze opeens uit van 2 x 20 behandelingen zelf vergoeden. Maar twee verschillende soorten behandelingen is natuurlijk iets anders dan twee verschillende kwalen.

    Ik denk dat je eerst moet zien te achterhalen of je behandelaar op de juiste code(s) gedeclareerd heeft. Had hij eigenlijk op ??n code moeten behandelen en heeft hij dat niet gedaan? Of moest hij juist op twee codes declareren en heeft hij (in die zin) juist gehandeld (los van het feit dat hij jou kennelijk niet goed ge?nformeerd heeft)? Maar misschien heb je dit al uitgezocht en heeft hij op de juiste wijze gedeclareerd?

    In dat geval zal je bij de verzekeraar je gelijk moeten zien te krijgen, maar dat zal niet makkelijk zijn, ben ik bang. Die verschuilen zich waarschijnlijk gewoon achter die twee verschillende codes. Ik kan mij voorstellen dat dit heel onrechtvaardig moet voelen.
  4. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    Aanvulling: mocht je behandelaar niet juist gedeclareerd hebben in de zin van dat hij op ??n code had moeten declareren, dan lijkt het mij dat hij dat dan in de richting van de verzekeraar zal moeten herstellen toch, of zie ik dat verkeerd?

    Ik heb een keer meegemaakt dat ik een rekening kreeg van mijn verzekeraar voor betaling eigen risico van een behandeling bij de kaakchirurg die ik nooit gehad heb. Foutje bij de behandelaar, die hadden toevallig een verkeerde code gebruikt van een behandeling die zij als behandelaar niet eens kunnen geven. Dus de fout was snel erkend en de behandelaar ook bereid om dit te corrigeren.

    Desalniettemin duurde het twee tot drie maanden (en heel veel mailen en bellen van mijn kant) voordat dit eindelijk in alle administraties (kaakchirurg maakte gebruik van een andere organisatie voor hun financi?le administratie) goed gecorrigeerd was en ik het bedrag door mijn verzekeraar niet meer in rekening gebracht kreeg. Ofwel, het kan een lange adem vergen om foutief gedeclareerde codes weer in alle systemen hersteld te kunnen krijgen, maar het kan wel!

  5. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef indigo


    Dat snap ik allemaal. Maar ik ben nu 2x voor die eerste 20 behandelingen gecodeerd, terwijl het onderdeel uitmaakt van hetzelfde traject.

    Dat komt omdat het een nieuw jaar is. Ik verbaasde me er ook over.
  6. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Als het dezelfde code is en de eerste 20 zijn gedeclareerd is het weer jaaroverstijgend...
  7. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    quote:
    Dit schreef MaNu

    Dat komt omdat het een nieuw jaar is. Ik verbaasde me er ook over.


    Nee hoor. Dit speelt allemaal in 2016, ik ben in april gevallen, in juni geopereerd en in juli met postoperatieve fysio begonnen.
  8. Bericht van Meisje69 is op 05-02-2017 om 21:04:54 uur verwijderd door --Anja1969--.

    Reden: Niet van toepassing

     
  9. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef --Anja1969--


    Dit dus. Zo was het afgelopen jaar bij mij in ieder geval (niet chronisch)

    Idd en wel chronisch komt na 20 uit de basis.
Terug naar de lijst