Bravecto: veilig of niet?

Bravecto: veilig of niet? 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Bravecto wordt bij honden gebruikt om teken en vlooien te bestrijden. Het internet staat vol met negatieve ervaringen over dit middel.

    Bravecto is een middel dat aan honden gegeven wordt om teken en vlooien te bestrijden. Wie op Google de naam Bravecto invoert komt op verschillende nationale en internationale sites waar de ergste aandoeningen in verband worden gebracht met dit middel.

    In de verhalen die hondeneigenaren met elkaar uitwisselen passeren onder andere epilepsie, nierfalen en huidaandoeningen de revue.

    Veel hondenbezitters maken zich zorgen over dit anti-tekenmiddel. Sommige hondenbezitters vermoeden dat hun hond ernstige bijwerkingen heeft gekregen na het gebruik van Bravecto. Anderen zijn zelfs bang dat hun hond is overleden aan de gevolgen van het middel.

    De fabrikant en de meeste dierenartsen geven aan dat het middel zeer veilig is. Wie heeft echter onderzoek gedaan en is dat voldoende om de veiligheid te waarborgen?

    Tijdens de uitzending delen Ria Janssen, Nicole van der Kooij, Mirella Hoen en Els Meining hun ervaringen over wat ze mee hebben gemaakt met hun hond. Ze vermoeden dat hun hond ziek is geworden door Bravecto maar hard bewijs is er niet.

    Henk van Nugteren van fabrikant MSD Animal Health geeft in de studio een toelichting over de ontstane onrust.

    Als huisdieren bezitters bij medicijnen vreemde bijwerkingen waarnemen is het belangrijk dit te melden. Dit hoeft niet perse via de dierenarts, je kunt de klacht ook rechtstreeks melden bij het Bureau Diergeneesmiddelen. Meer informatie over het melden van bijwerkingen kun je vinden op de website van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen.


    ***************************************************************


    Vanavond was op NPO1 bij het programma radar aandacht voor het anti-vlooien en tekenmiddel Bravecto.
    tijdens de uitzending bleek dat er veel honden overleden zijn na het toedienen van dit middel. Ook bleek dat er onvoldoende onderzoek is gedaan naar de neurologische gevolgen van dit middel. Graag willen we honden en kattenbezitters waarschuwen voor de mogelijke bijwerkingen en andere vervelende gevolgen.
    Nog beter is om hier helemaal mee te stoppen.
    De uitzending kunt u via de onderstaande link bekijken.


    >>LINK<<
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Ik heb via de dierenarts een formele melding gedaan.

    Mijn hond heeft 3 x Bravecto gekregen. Elke 3 maanden.

    Na de 3e gift heeft ze 3 tot 4 weken op de bank gelegen.

    Een en al lusteloosheid. Om uit te gaan moest ik haar zelfs van de bank tillen.

    Was wel rustig want ze is normaal heel druk, maar goed was het niet.

    Ze at, dronk, plaste en poepte en dat was het dan.

    In de USA staat lethargie (lusteloosheid) hoog in het rijtje van meldingen van bijwerkingen.

    Geen Bravecto meer voor Cadi.
  3. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Mijn hond heeft iets meer dan een jaar Bravecto gehad. 0 reactie.

    Van de fokker mag het niet meer, dus terug naar de advantix /advantage
    (wat ook gif is in mijn ogen) maar ook hier geeft hij geen reactie op

    Een beet van een besmette teek is ook niet gezond.
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Gisteravond in Radar zei een dierenarts dat Bravecto vermoedelijk veeeeeeel langer werkt dan 3 maanden.
    Wanneer dit zo is, stapelt het dier bij de volgende gift waardoor het op een gegeven moment teveel wordt.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Geanna
    Een beet van een besmette teek is ook niet gezond.
    om over de vlooien nog maar te zwijgen.

    Ik gebruik altijd avantix.
  6. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Ik heb radar niet gezien, heb er het afgelopen jaar z? veel over gelezen. + mijn hond krijgt het niet meer...

    Voorkomen is beter dan genezen.
    Geen Bravecto dus.
  7. Bericht van Geanna is op 14-02-2017 om 10:04:44 uur verwijderd door Geanna.

    Reden: ....

     
  8. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Nog nooit 1 van mijn honden Bravecto gegeven en gaat ook niet gebeuren.
  9. Dartelin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dartelin
    Ik gebruik altijd deze >>LINK<< en van Bravecto wist ik het al via de stichting waarvan mijn hondje komt.
Terug naar de lijst