Verse kruiden in pot uit de supermarkt

Verse kruiden in pot uit de supermarkt 

Onderwerp van Boep

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    quote:
    Dit schreef Salome
    Je moet basilicum op een schoteltje of zo zetten, en dan van onderaf water geven. Dan houdt hij het veel lnager vol.
    En nooit de steeltjes plukken, alleen blaadjes.


    Ik geef mijn basilicum pas water als de blaadjes slap hangen.... En dan doettie het weer. Werkt bij mij alleen met basilicum. Ben blij dat zoonlief wel consequent zijn moestuintje bijhoudt.
  2. quote:
    Dit schreef Salome
    Je moet basilicum op een schoteltje of zo zetten, en dan van onderaf water geven. Dan houdt hij het veel lnager vol.
    En nooit de steeltjes plukken, alleen blaadjes.

    Aha. Dank je.Smile
  3. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    ik had in vorige jaren verschillende kruiden in potjes van Intratuin (tijm, salie, basilicum, rozemarijn). Die zette ik dan in mn kruidentuintje en deden het erg goed, veel kruiden doen het goed op een kalkrijke grond, dus bijstrooien kan wel. De potjes basilicum van AH, Lidl en Jumbo zijn minder goed vlgs mij......
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef melijn

    Als je munt zaait duurt het wel even voordat je er een theepot mee kunt vullen. Dan zou ik een plantje kopen en in de tuin zetten. Je kunt ook een stekje van me krijgen.


    In de tuin zetten kan inderdaad. Dan kan je volgend jaar op verschillende plekken in de tuin plukken Smile Ik spreek uit ervaring Smile

    De kruidenplantjes uit de supermarkt hebben bij mij geen lang leven.
  5. quote:
    Dit schreef kaatje


    In de tuin zetten kan inderdaad. Dan kan je volgend jaar op verschillende plekken in de tuin plukken Smile Ik spreek uit ervaring Smile

    Het ruikt inderdaad heerlijk bij het grasmaaien. Smile
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Basilicum vind ik zelf erg lekker ruiken.

    Ik heb vorig jaar een kweeksetje (van peterselie, basilicum en bieslook) bij de Hema gekocht en deze deed het erg goed, totdat ..... er wormpjes in kwamenSmile. Helaas zijn ze daarna overleden.

    Er zat speciale grond bij en dat werkt wel denk ik.
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Ik ga het maar weer eens proberen met de basilicum. Hij gaat straks het balkon op, met schotel eronder voor water.
  8. quote:
    Dit schreef kaatje


    In de tuin zetten kan inderdaad. Dan kan je volgend jaar op verschillende plekken in de tuin plukken Smile Ik spreek uit ervaring Smile

    De kruidenplantjes uit de supermarkt hebben bij mij geen lang leven.


    Munt woekert inderdaad enorm. Je kunt het in de tuin daarom ook beter in potten houden.
Terug naar de lijst