Lange vitrages strijken

Lange vitrages strijken 

Onderwerp van drakie

Terug naar de lijst
  1. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Helaas, helaas moet ik mijn lange vitrages strijken. Nat ophangen helpt helaas niet. Vaak haal ik er de bout over, maar altijd mis ik dan gedeeltes.

    Iemand nog de ideale tip hoe ik beetje handig die kamerhoge vitrages kan strijken?
  2. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Toch nat ophangen, jezelf omdraaien, naar de keuken lopen, koffie zetten, koek erbij, languit op de bank. Na een paar dagen kijk je weer is en voila! je ziet het niet eens meer.
  3. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    quote:
    Dit schreef Caroline
    Toch nat ophangen, jezelf omdraaien, naar de keuken lopen, koffie zetten, koek erbij, languit op de bank. Na een paar dagen kijk je weer is en voila! je ziet het niet eens meer.


    :D :D

    Dat doe ik al jaaaaaaaren! :D

    En gezien de grote voorjaarsschoonmaak die hier heeft plaatsgevonden wil ik nu echt, echt, echt ook eens keurig gestreken vitrages....Al is het maar voor 1 keer ;-)
  4. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    Je kunt ze dubbel vouwen naar handiger formaat. En dan telkens de goede slag draaien om de andere zijde ook te strijken.
    En dan niet de vouwen er in strijken.....
  5. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    laken op de vloer leggen onder je strijkplank
    vitrage dubbelvouwen en in een harmonica op laken leggen achter plan,
    steeds stuk naar voren halen en bij je voeten weer in harmonica laten vallen
    niet te dicht bij de rand van de vouw strijken.
    boel omdraaien
    en andere kant strijken...
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef meeuw
    laken op de vloer leggen onder je strijkplank
    vitrage dubbelvouwen en in een harmonica op laken leggen achter plan,
    steeds stuk naar voren halen en bij je voeten weer in harmonica laten vallen
    niet te dicht bij de rand van de vouw strijken.
    boel omdraaien
    en andere kant strijken...


    Zo deed ik dat ook altijd, alleen de onderste meter deed ik pas wanneer ik de gordijnen weer had opgehangen.

    Ik heb trouwens nooit meer gordijnen gekocht die ik moest strijken Smile
  7. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    Dubbelvouwen deed ik inderdaad altijd al, nu maar iets minder dubbelgevouwen! ;-)

    Thanks SSimone en meeuw! En Carla, daar zat ik ook aan te denken, laatste stuk eerst hangen en dan nog even de strijkplank eronder.

    Maar goed; heb even doorgebikkeld. GEDULD is volgens mij het toverwoord ;-) In vieren gevouwen en voor- en achterkant gestreken en daarna nog de lange reep aan de zijkant.

    Dat was het voor deze keer; volgens mij ga ik de volgende keer terug naar mijn oude en Caroline's methode ;-)
  8. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    En oh...nooit vitrages gehad die ik moest strijken. Deze overgenomen van iemand; paste allemaal perfect... maar ja.....wel strijken dus ......
  9. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Hoi Hed, wat goed dat je vrolijk doorgaat met het afwerken van je actielijstje! Als er aan de onderkant van je gordijnen een zoom zit, zou je ook nog een loodveter aan de onderkant kunnen inrijgen om ze glad te laten drogen. Voor nu strijken zoals anderen ook aangeven of persen onder een natte katoenen lap.
  10. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie

    quote:
    Dit schreef Margoos
    Hoi Hed, wat goed dat je vrolijk doorgaat met het afwerken van je actielijstje! Als er aan de onderkant van je gordijnen een zoom zit, zou je ook nog een loodveter aan de onderkant kunnen inrijgen om ze glad te laten drogen. Voor nu strijken zoals anderen ook aangeven of persen onder een natte katoenen lap.


    Loodveter zit erin; alleen niet genoeg om ze nat opgehangen genoeg strak te trekken helaas. Maar het hangt en ziet er iets beter dan "The French Way" gestreken uit!! SmileSmile
  11. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
Terug naar de lijst