Carrousel keukenkastje kapot. Iemand idee?

Carrousel keukenkastje kapot. Iemand idee? 

Onderwerp van Tuwa


Dit onderwerp is gesloten.
door Tuwa zelf op 12 juli 2015 om 22:13:07

Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    In het hoekkastje van mijn keuken zit een carrousel met twee bladen.
    Nu is voor de tweede keer de houder waarmee de asbuis bovenaan vastzit aan de onderkant van het aanrechtblad kapotgegaan.
    De vorige keer kon ik met wat kunst-en vliegwerk de boel repareren, maar het wordt allemaal wat zwakker.
    Wat er gebeurt is dat er een hoek is afgebroken van de kunststof houder, een hoek waar een bout doorheen zit die de carrousel fixeert.
    helaas kan ik de houder en niet gemakkelijk afhalen, daar is geen ruimte voor.
    Ik weet niet wat ik me op de hals haal wanneer ik aan de onderkant ook alles losmaak.
    Misschien kan ik de boel dan beter repareren of zelfs vervangen, maar ik heb geen flauw idee hoe ik alles weer op z'n plaats krijg.

    Kortom, wie heeft een goede tip.
    Is het te vervangen en zo ja, kan ik het zelf met mijn twee linkerhanden?
    Ik heb nu het afgebroken hoekje vastgelijmd met speciale lijm, maar het blijft natuurlijk kwetsbaar.

    Zie foto.
    Aan de bovenkant van de buis zie je de houder waar een stuk van is afgebroken.
    Plaatje
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Zo te zien is het bovenste deel los te halen van het deel wat draait?
    Kun je dat niet loshalen en naar de keukenboer gaan waar je deze keuken hebt gekocht om te kijken of ze zo'n deel kunnen bestellen?
  3. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Zo te zien is het bovenste deel los te halen van het deel wat draait?
    Kun je dat niet loshalen en naar de keukenboer gaan waar je deze keuken hebt gekocht om te kijken of ze zo'n deel kunnen bestellen?


    De houder is helaas niet los te halen van de buis, ik kan de houder niet ver genoeg naar boven schuiven.
    En deze keuken zat er al in toen ik het huis kocht.
  4. Er uit halen en gewoon een plank er in?
  5. Een triplex plaatje zagen, schroefgaten aftekenen en voorboren, plaatje er bovenop lijmen en dan opnieuw vastschroeven?
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef frida_m
    Een triplex plaatje zagen, schroefgaten aftekenen en voorboren, plaatje er bovenop lijmen en dan opnieuw vastschroeven?


    Dan kan ik net zo goed eerst die metalen plaat weghalen en de houder direct aan het keukenblad vastlijmne.
  7. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Dan kan ik net zo goed eerst die metalen plaat weghalen en de houder direct aan het keukenblad vastlijmne.



    Als jij dat hele binnenwerk demonteert, kun je toch gewoon dat plastic plaatje erafhalen en voor vervanging ervan zoeken?
  8. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Hoe zit de binnenbuis op de bodemplaat vast ?
  9. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef -able
    Hoe zit de binnenbuis op de bodemplaat vast ?


    Geen idee.
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    Excuus, ik had op de zondagavond na een intensief weekend geen zin om de boel te gaan "slopen", maar heb de boel alsnog uitelkaar liggen.
    Zodanig los dat ik de houder er af heb kunnen halen.
    Deze week maar es langs een keukenboer of onderdelenshop.
    Bedankt.
Terug naar de lijst