E-vouwfiets

E-vouwfiets 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. johan012
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van johan012
    Het merk Qwic heeft er ??n.
    Niet goedkoop, maar wel goed. Je kan kiezen uit drie accu's, om steeds verder mee te kunnen fietsen.
    >>LINK<<
  2. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef johan012
    Het merk Qwic heeft er ??n.
    Niet goedkoop, maar wel goed. Je kan kiezen uit drie accu's, om steeds verder mee te kunnen fietsen.
    >>LINK<<



    O jij bent wel de expert natuurlijk.
    Heel leuk deze, maar iets bovenbegrotelijk.Smile
  3. johan012
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van johan012
    quote:
    Dit schreef Salome



    O jij bent wel de expert natuurlijk.
    Heel leuk deze, maar iets bovenbegrotelijk.Smile


    Ja klopt ze zijn niet goedkoop.
    Misschien kan je hier kijken. Maar kijk uit bij gebruikte (oudere) fietsen is de accu meestal niet zo krachtig meer. Dus als je het doet laat de accu eerst testen voordat je tot aankoop overgaat
    >>LINK<<
  4. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef johan012


    Ja klopt ze zijn niet goedkoop.
    Misschien kan je hier kijken. Maar kijk uit bij gebruikte (oudere) fietsen is de accu meestal niet zo krachtig meer. Dus als je het doet laat de accu eerst testen voordat je tot aankoop overgaat
    >>LINK<<



    Ja op marktplaats begon ik eigenlijk. Vandaar dat ik dit draadje opende: ik zag door de bomen het bos niet meer...
    Ik meen nu te weten dat ik er eentje moet hebben met een 36V accu, lichter dan 20kg, versnellingen.
    Die van Dayenne is ook leuk, en dus de beste, maar het lijkt me dat ik goedkoper uit kan zijn.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Goedkoop is vaak duurkoop. Gemiddelde ebike kost nieuw 1500 euro. Bij tweedehands moet je eigenlijk altijd een nieuwe accu erbij rekenen.
  6. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Goedkoop is vaak duurkoop. Gemiddelde ebike kost nieuw 1500 euro. Bij tweedehands moet je eigenlijk altijd een nieuwe accu erbij rekenen.



    Die Shinga's gaan vanaf zevenhonderdennogwat weg. Maar misschien zijn die niet goed?Smile
  7. sietske
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van sietske
    Heb je beixo fietsen al bekeken. Fietsbedrijf in Bunnik. Op beurs heb ik heerlijk op ebike van hen gefietst. Succes!
  8. Roos44
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Roos44
    quote:
    Dit schreef Salome



    Die Shinga's gaan vanaf zevenhonderdennogwat weg. Maar misschien zijn die niet goed?Smile



    Ik heb zelf geen ervaring met het merk Shinga, maar ik hoor daar positieve berichten over, het bedrijf heeft blijkbaar
    een goede service.Dit bedrijf zit in Schijndel, mijn woonplaats.
  9. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Mocht je een tweedehands overwegen, dan kun je ook een accu laten "opwaarderen".
    In Utrecht zit er een die me is aangeraden door een kennis. >>LINK<<
    Het betekent dat je iets van 250 euro kwijt bent voor een nieuwe batterij.

    (Ik heb dat overwogen voor mijn oude Gazelle Easyglider, die nu nog maar ongeveer 10 km haalt uit een volle batterij.
    Maar ik vind het voor deze fiets niet meer de moeite, omdat er meer mee aan de hand is ondertussen, ook mechanisch)
  10. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef sietske
    Heb je beixo fietsen al bekeken. Fietsbedrijf in Bunnik. Op beurs heb ik heerlijk op ebike van hen gefietst. Succes!



    Prachtig en met cardan, ook nog!
    Maar veeeel te duur...
  11. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Loeki
    Mocht je een tweedehands overwegen, dan kun je ook een accu laten "opwaarderen".
    In Utrecht zit er een die me is aangeraden door een kennis. >>LINK<<
    Het betekent dat je iets van 250 euro kwijt bent voor een nieuwe batterij.

    (Ik heb dat overwogen voor mijn oude Gazelle Easyglider, die nu nog maar ongeveer 10 km haalt uit een volle batterij.
    Maar ik vind het voor deze fiets niet meer de moeite, omdat er meer mee aan de hand is ondertussen, ook mechanisch)



    Dat is ook een goeie tip, thx!
    Ik las ook ergens iets over het elektrisch 'maken' van een gewone fiets.
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Salome



    Dat is ook een goeie tip, thx!
    Ik las ook ergens iets over het elektrisch 'maken' van een gewone fiets.


    Ja, dat kan ook.. Zijn Chinese ombouwsetjes voor te vinden.. kost iets van 350 euro heb ik mij eens laten vertellen (2 jaar terug).

    Ik denk dat dit net zo werkt als bij een retrofit EV inbouw in een bestaande auto.. n?t niet ten opzichte van het gewenste doel / gebruik.

    Qwic is een gedegen merk, eigen productie (assemblage) in R'dam. (de E Scooter weliswaar).
Terug naar de lijst