help: verf verwijderen van rvs

help: verf verwijderen van rvs 

Onderwerp van Betty


Dit onderwerp is gesloten.
door Betty zelf op 25 november 2015 om 12:28:01

Terug naar de lijst
  1. Betty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Betty
    hallo,

    heb mijn trapleuningen eraf gehaald om te schilderen. Bij het terughangen blijkt de vorige bewoner het niet zo nauw te hebben genomen en de bevestigingshaken voor een deel lekker meegeschilderd te hebben grr. Iemand een idee hoe en of dit nog schoon te krijgen is?
    Ik heb al terpentine met schuursponsje geprobeerd, maar dat gaf maar een matig resultaat!

    groetjes Betty.
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Spuitbus zilverkleur kopen. Bevestigingshaken eraf halen en opnieuw spuiten. Zo heb ik dat ook gedaan met de ophanghaken van mijn radiatoren.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Wat slim Malero.
  4. erikpeter
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erikpeter
    Thinner wil nog wel eens werken waar terpentine het laat afweten
    9 nov '15 - 21:25:44 / 10 nov '15 - 10:14:45
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Voorzichtig met een mesje de grote klonten eraf werken en de rest met wat thinner? Of misschien schuurspons?
  6. Betty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Betty

    Dank voor jullie reacties. Ik ga eerst eens die thinner proberen, en als dat niet lukt, inderdaad goed idee om ze zilverkleur te spuiten!!!

    groetjes Betty
  7. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Alles gaat overal af met nagellakremover, is mijn ervaring Smile
  8. Fantamas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fantamas
    Verfafbijtmiddel
  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Pas op met schuurspons. Je zou uiteindelijk zomaar met "schone" beugels vol krassen kunnen zitten. Of dat nou zoveel mooier is?
  10. quote:
    Dit schreef Erna
    Pas op met schuurspons. Je zou uiteindelijk zomaar met "schone" beugels vol krassen kunnen zitten. Of dat nou zoveel mooier is?


    Bij mij in huis waren de scharnieren van de binnendeuren meegeschilderd. Ik heb ze weer heel mooi gekregen door eerst met een scherp mesje de meeste verf er af te krabben en vervolgens met fijn schuurpapier. Je moet dan wel in 1 richting schuren inderdaad, anders krijg je krassen. Het wordt dan wel mat RVS, geen hoogglans, maar dat vind ik juist wel mooi.
  11. Betty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Betty

    hoihoi,

    ik wil iedereen bedanken voor de tips.
    Uiteindelijk is het me gelukt met schuurspons en thinner om de verf te verwijderen. Beetje krasjes erop, maar een hele verbetering t.o.v. hoe het was.

    groetjes Betty
Terug naar de lijst