Dak

Dak 

Onderwerp van Jacqueline_69

Terug naar de lijst
  1. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Raymond

    Dank je boep Dat bedoelde ik.

    je hebt nog tijd tot 2014 om je dakje te verwijderen.
  2. quote:
    Dit schreef Dirk

    je hebt nog tijd tot 2014 om je dakje te verwijderen.

    Dakbeschot is ook na 2024 (tot op heden) niet verboden en behoeft dus niet verwijderd te worden voor die tijd.
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Jacgueline je hoeft je niet zo druk te maken over de asbest bij de buren .Als daar een harde asbest plaat zit waar een stuk wordt uitgebroken dan kan het weinig kwaad.

    Maar nu iets anders .Ik keek even naar je zolderfoto en zag een open isolatie laag en nu wordt in de bouwwereld steeds meer bekend over het gebruik van glas en steenwol. En dat dit materiaal zeker niet ongevaarlijk is. Het kan leiden tot de zelfde longziektes als bij asbest . Niet dat jij je nu heel erg ongerust moet maken want de vezel delen komen alleen in de lucht als je er op drukt of ze verwerkt .Dus isoleerders in de bouw hebben de grootste risico. Wat je bijv niet moet doen als je de zolder opgaat is op het isolatiemateriaal drukken waardoor er vooral bij oude isolatie meer delen vrijkomen. Onder de isolatie zitten de plafonds van de slaapkamesr en wanneer de schilder en kit dicht zijn is dat prima .


    De gevaren van isolatie gebruik wordt zoveel mogelijk door alles in iedereen ontkent en juist het gebruik er van gestimuleerd maar ik gebruik bij het isoleren van zolders alleen ingepakt isolatiemateriaal en geen spouwisolatie.


    Rockwool 123 is de isolatie die ik gebruik bij plafonds en zolders en ja is wat duurder dan open isolatie en altijd luchtdicht afgewerkt dus geen open verbinding met omgevingslucht. En gezonder voor de verwerkers.

    Het duurzaam bouwen wordt steeds belangrijker en de mogelijkheid om duurzaam te isoleren wordt ook steeds meer toegepast.
  4. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Dakbeschot is ook na 2024 (tot op heden) niet verboden en behoeft dus niet verwijderd te worden voor die tijd.

    Volgens mij heb ik het over een dak en niet over beschot .Behoorlijk verschil.
  5. quote:
    Dit schreef Dirk

    Volgens mij heb ik het over een dak en niet over beschot .Behoorlijk verschil.

    Heb je helemaal gelijk in Dirk, sorry. Ik ging echter uit van het 1e bericht van Jacqueline_69
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Een gat maken in een dak als er asbest in het dakbeschot zit, hoe doe je dat?
  6. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Heb je helemaal gelijk in Dirk, sorry. Ik ging echter uit van het 1e bericht van Jacqueline_69

    Ja Smile en ik reageerde op Raymond wbt zijn schuurdakje. En sorry is niet nodig.

  7. quote:
    Dit schreef Dirk
    Jacgueline je hoeft je niet zo druk te maken over de asbest bij de buren .Als daar een harde asbest plaat zit waar een stuk wordt uitgebroken dan kan het weinig kwaad.

    Maar nu iets anders .Ik keek even naar je zolderfoto en zag een open isolatie laag en nu wordt in de bouwwereld steeds meer bekend over het gebruik van glas en steenwol. En dat dit materiaal zeker niet ongevaarlijk is. Het kan leiden tot de zelfde longziektes als bij asbest . Niet dat jij je nu heel erg ongerust moet maken want de vezel delen komen alleen in de lucht als je er op drukt of ze verwerkt .Dus isoleerders in de bouw hebben de grootste risico. Wat je bijv niet moet doen als je de zolder opgaat is op het isolatiemateriaal drukken waardoor er vooral bij oude isolatie meer delen vrijkomen. Onder de isolatie zitten de plafonds van de slaapkamesr en wanneer de schilder en kit dicht zijn is dat prima .


    De gevaren van isolatie gebruik wordt zoveel mogelijk door alles in iedereen ontkent en juist het gebruik er van gestimuleerd maar ik gebruik bij het isoleren van zolders alleen ingepakt isolatiemateriaal en geen spouwisolatie.


    Rockwool 123 is de isolatie die ik gebruik bij plafonds en zolders en ja is wat duurder dan open isolatie en altijd luchtdicht afgewerkt dus geen open verbinding met omgevingslucht. En gezonder voor de verwerkers.

    Het duurzaam bouwen wordt steeds belangrijker en de mogelijkheid om duurzaam te isoleren wordt ook steeds meer toegepast.


    Dankjewel, heb toevallig net een aantal offertes opgevraagd dus zal dit zeker meenemen!
  8. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Volledig onjuist! De volgende link van de rijksoverheid is van 1 januari 2016

    >>LINK<<

    Een stukje quote hieruit:
    "Eigenaar verantwoordelijk voor verwijdering asbestdak
    Eigenaren van asbestdaken zijn zelf verantwoordelijk voor de verwijdering van asbest. Een particulier mag maximaal 35 m2 asbestdak dat in goede toestand is zelf verwijderen."


    Verwijderen (lees demonteren) van asbesthoudende daken "in goede toestand" is iets heel anders dan het breken of bewerken van asbest Frits.
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Ik zou het prettig vinden als je je interpretatie achterwege liet, is niet je sterkste kant he?


    Iedereen heeft zo zijn zwaktes, jij vast ook. Smile
Terug naar de lijst