Virussen

Virussen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ondanks up to date virusscanner krijgt zoon het toch regelmatig voor elkaar een virus op zijn laptop binnen te halen met alle gevolgen van dien.

    Mijn broer die het euvel vervolgens weer kan verhelpen, heeft er een beetje genoeg van. Heel begrijpelijk.

    Zoon download regelmatig 'mods' (?) voor spellen die hij speelt via Steam. Maar ook links naar bepaalde spellen en mods die bekende YouTubers aanraden, worden zonder enig wantrouwen gedownload.

    Hoe verklein je het risico op een virus nou zonder dat je nergens meer op durft te 'klikken'?

    Ik heb ooit wel eens Malwarebytes laten draaien, maar die gaf wel 1000 bestanden weer die mogelijk onveilig waren. De bestandsnamen waren voor mij volledig onherleidbaar, dus...
    delete....Met als gevolg dat ik blijkbaar teveel verwijderd had SmileSmile

    Iemand tips? (zoon is al duidelijk gewaarschuwd! )
  2. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Toen mijn neef hier woonde had ik op mijn pc een gastaccount, waarbij alle downloads gecontroleerd geaccordeerd moesten worden (door mij) Neef werd daar behoorlijk sjagi van.

    Misschien kun je daar iets mee? Dat dat zijn alternatief is als hij niet zorgvuldiger gaat downloaden, dat hij alles moet gaan laten accorderen door jou of je broer. Als jij dat niet wil, dan is hij zelf verantwoordelijk voor het oplossen ervan
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Dat heb ik heel lang zo gedaan, maar eerlijk gezegd is mijn kennis vrij beperkt. Ik heb echt geen idee waar ik op moet letten. Zeker aangezien het om bijvoorbeeld uitbreidingen of mods van spellen gaat die hij download. Meestal hebben ze bijzondere namen en ik kan daar echt niet uit op maken of ze veilig zijn. En daarbij, hij is 15 jaar....
  4. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Dat heb ik heel lang zo gedaan, maar eerlijk gezegd is mijn kennis vrij beperkt. Ik heb echt geen idee waar ik op moet letten. Zeker aangezien het om bijvoorbeeld uitbreidingen of mods van spellen gaat die hij download. Meestal hebben ze bijzondere namen en ik kan daar echt niet uit op maken of ze veilig zijn. En daarbij, hij is 15 jaar....

    Dan moet oom stoppen met helpen. Moet zoon het zelf leren oplossen. En lukt dat niet, dan heeft ie pech. Hij heeft t binnengehaald, ondanks waarschuwingen: hij lost t ook maar op.

    Ik zou er verder niet teveel woorden en energie aan vuil maken hoor.
  5. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    2 tips

    Zorg dat je een betaalde scanner op zijn comp zet die niet alleen virusscanner maar ook internetsecurity heeft.
    B.v. Eset internetsecurity

    En alles wat je download altijd eerst scannen voor je het opend.
  6. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    quote:
    Dit schreef ErikD
    2 tips

    Zorg dat je een betaalde scanner op zijn comp zet die niet alleen virusscanner maar ook internetsecurity heeft.
    B.v. Eset internetsecurity

    En alles wat je download altijd eerst scannen voor je het opend.

    Eset werkt echt heel goed en fijn!
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef ErikD
    2 tips

    Zorg dat je een betaalde scanner op zijn comp zet die niet alleen virusscanner maar ook internetsecurity heeft.
    B.v. Eset internetsecurity

    En alles wat je download altijd eerst scannen voor je het opend.


    Dat scannen doe je met dat programma?

    Ik vind het pakket wat je noemt redelijk aan de prijs. Zou het 'goedkopere' pakket ook voldoende bescherming bieden tegen virussen of heeft het geen toegevoegde waarde? Ik vind ruim 40 euro namelijk een hoop geld. Zeker als ik die van mezelf ook nog wil doen.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Oh ja, gaat het installeren van zo'n programma een beetje eenvoudig?
  9. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Oh ja, gaat het installeren van zo'n programma een beetje eenvoudig?


    Daar wil.je broer vast bij helpen, kan ie t meteen goed instellen. Mijn neef was toen 16 hoor. Klagen over zijn eigen pc (gek he met die virussen) dus de mijne vrij willen gebruiken. Het is of zelf verantwoordelijk zijn voor zijn laptop, of het zelf oplossen. Want stel dat je t programma erop zet en hij perse een mod wil hebben, dan omzeilt ie t ook.
  10. Bericht van Gone______ is op 11-05-2016 om 12:09:34 uur verwijderd door ComputerHoek-beheer.

    Reden: mag niet

     
    Bericht van Raymond is op 11-05-2016 om 12:09:49 uur verwijderd door ComputerHoek-beheer.

    Reden: mag niet

     
  11. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    nog een rustige maar toch goede virus scanner
    en gratis
    FortiClient

    de installatie is wat spartaans

    zie de site en kies de window versie >>LINK<<

    of klik de directe download >>LINK<<

    ook voor andere Operating Systems zoals apple en android
Terug naar de lijst