Huurhuis op jouw naam terwijl je nog de hypotheek deelt??

Huurhuis op jouw naam terwijl je nog de hypotheek deelt?? 

Onderwerp van Niekie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Niekie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Niekie
    Hoi ik heb een praktisch vraagje. We zijn al een jaar (in goede harmonie) uit elkaar maar nog niet officieel gescheiden, ?n de hypotheek op beider naam. Nu moest ex verhuizen uit een huurappartement die hij niet op zijn naam had. Hij zoekt nu voorlopig weer een huurhuis tot alles rond is. Maar mag je eigenlijk wel een huurhuis op je naam zetten terwijl je eigenlijk ook nog een hypotheek op je naam hebt??
    Zal toch wel??
    Of niet...?
    Ik hoop dat iemand me wijsheid brengt. ;)
    groetjes, Nic
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    is geen probleem.

    wat wel een probleem is om de hypotheek op 1 naam te krijgen; banken zijn er niet happig op om een persoon uit de hypotheek te schrappen.
  3. Niekie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Niekie

    Ja klopt, daar zijn we nu ook mee bezig. Maarja positief blijven..... Smile
  4. Niekie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Niekie

    Dus nog even voor de duidelijkheid: je kan dus ?n een hypotheek ?n een huurhuis op je naam hebben?
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Niekie
    Dus nog even voor de duidelijkheid: je kan dus ?n een hypotheek ?n een huurhuis op je naam hebben?

    Ja hoor, geen probleem.
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Niekie
    Dus nog even voor de duidelijkheid: je kan dus ?n een hypotheek ?n een huurhuis op je naam hebben?


    Ja, je kan in een huurhuis wonen en deze op je naam hebben en ook nog op de hypotheek staan. Geen probleem.
    Let alleen wel op dat voor de hypotheekrente aftrek wel beperkingen zijn als je niet meer in het huis woont! Laat je ex zich daar goed over voorlichten.

    Succes.
  7. Niekie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Niekie

    Super bedankt allen!! Wat fijn zo'n snelheid en bereidwilligheid!!
    Nic
  8. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    Als het vrije sector huur is dan moet je op je aanmeldformulier wel vermelden dat er ook nog een hypotheek in het spel is..
    Je moet dan meer verdienen als een ander die zich inschrijft zonder die hypotheek..
  9. Heb ik bijna 7 jaar gehad. Nu heeft ex koopwoning op naam en ik zit nog in het huurhuis
  10. liesje1960
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van liesje1960
    Mijn dochter zit bijna in het zelfde schuitje, moet alleen nog een huurwoning vinden.
    Heeft zelf geen inkomen, heeft ze dan wel recht op huursubs. Als de woning van hen beiden nog niet verkocht is?
    Waarschijnlijk zal ze zelfs met een restschuld van hypotheek blijven zitten.
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Ik had mijn huurhuis al (woningbouw) voordat de scheiding en overzetten hypotheek in gang was gezet.
    Volgens mij werd er niet eens naar gevraagd.
Terug naar de lijst