Inductie koken (of halogeen, elektrisch of toch keramisch...)

Inductie koken (of halogeen, elektrisch of toch keramisch...) 

Onderwerp van Bezoeker

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. JWmartin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JWmartin
    quote:
    Dit schreef Jako

    Thanks. Ik heb inmiddels navraag gedaan en er is een 3 fasen aansluiting nodig. Ook zeggen ze dat er "beluchting" moet zijn zodat het toestel zijn warmte kwijt kan. Wat houdt dat in? Ik heb weinig trek om een extra ventilatiesysteem aan te laten leggen Smile

    Nu zit er een lade met pannen onder. Is dat voldoende beluchting?



    Zie mijn foto. De koopplaat zelf is net zo dik als het aanrechtblad. De oven zit er onder. Tussen oven en koopplaat zit een paar cm
  2. Bericht van Jako is op 22-09-2016 om 10:46:02 uur verwijderd door Jako.

    Reden: teveel info

     
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Jako
    Even met de elektricien gebeld. Volgens hem heb ik maar 1 fase in mijn meterkast ter beschikking en moet Stedin komen om 380 / 3 fasen aan te leggen. En dan nog nog de aansluiting naar de keuken... Ik vrees dat ik het toch maar bij gas ga houden Smile


    Ipv 3 fasen kun je ook 2x230v aan elkaar koppelen voor een inductieplaat. Maar dat moet dan wel beschikbaar zijn voor de kookplaat alleen. Dacht dat hier vervolgens ook een eigen aardlekscakelaar bij moet. Er zal in ieder geval in elektrisch opzicht wel het eea moeten worden aangelegd/aangepast als de aansluiting nu niet aanwezig is.
    In mijn huis zat/zit het ook zo in ieder geval. Ik heb er echter voor gekozen om juist op gas te gaan koken. De aansluiting voor de inductie plaat heb ik laten zitten, zodat ik altijd nog van gedachten kan veranderen.
  4. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Erna


    Ipv 3 fasen kun je ook 2x230v aan elkaar koppelen voor een inductieplaat. Maar dat moet dan wel beschikbaar zijn voor de kookplaat alleen. Dacht dat hier vervolgens ook een eigen aardlekscakelaar bij moet. Er zal in ieder geval in elektrisch opzicht wel het eea moeten worden aangelegd/aangepast als de aansluiting nu niet aanwezig is.
    In mijn huis zat/zit het ook zo in ieder geval. Ik heb er echter voor gekozen om juist op gas te gaan koken. De aansluiting voor de inductie plaat heb ik laten zitten, zodat ik altijd nog van gedachten kan veranderen.


    Idd kan prima met een keukengroep . Dat zijn 2 16A groepen gekoppeld met een brug zodat ze altijd gelijktijdig uit of in schakelen . Je trekt dan 5 draden 2 x bruin 2 x blauw en aarde door een 3/4 buis en vervolgens een perilex contact doos . Deze groep mag dis niet samen met andere apparatuur gebruikt worden . Heb je een huis wat max 30 jaar oud is zit vaak deze leiding al richting keuken gelegd . Je mag alleen automaten met daarvoor een aardlekschakelaar gebruiken en geen ouderwetse kroonstoppen.
  5. Bericht van Jako is op 22-09-2016 om 10:46:29 uur verwijderd door Jako.

    Reden: teveel info

     
    Bericht van Jako is op 22-09-2016 om 10:47:15 uur verwijderd door Jako.

    Reden: klaar

     
  6. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Jako

    Ok?. De juiste groepenkast heb ik. Alleen heb ik 2x 4 groepen, allebei met een aardlek. Allemaal in gebruik. Kan er dan "zomaar" een set van 4 groepen + aardlek bij gemaakt worden en vervolgens die aansluiting naar de keuken (die er dus nog niet is)? Ennu, wat gaat dat (ongeveer) kosten dan? Smile

    Ja de mogelijkheid is er kan naast de hoofdschakelaar geplaatst worden . Wat het kost afhankelijk werk .
Terug naar de lijst