Verhuizen naar Noord Brabant

Verhuizen naar Noord Brabant 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak
    Wie kan mij wat vertellen over Noord Brabant en dan met name de regio rondom Kaatsheuvel.
    Ik ben niet heel erg bekend in deze regio maar qua toekomstplanning kan het zo maar zijn dat we ooit die kant op gaan vertrekken.
    Natuurlijk zal ik er zelf voorheen heel vaak naar toe gaan maar hoor nu graag de ervaringen van de inwoners.

    Hoe zit het met de woon en werkgelegenheid. Wonen in Overijssel is over het algemeen minder duur, ik moet wel huren. Hoef niet in de grote stad mag ook in een kleiner dorp.
    Hoe zit het met werken...ik werk zelf in de zorg en wil dat natuurlijk blijven doen.
    Hoe is de mentaliteit. Ik ben zelf altijd behoorlijk rechtstreeks in mijn communicatie, heb een redelijk randstadse mentaliteit volgens velen.......zou dat kunnen in Noord Brabant, op de een of andere manier heb ik het idee wat Brabanders wat "zachter" zijn.


    Afijn, genoeg vragen......wie helpt me verder.
  2. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    Smile gezien je profiel zou ik checken of de Efteling nog vacatures heeft. Smile
  3. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Poppetje
    Smile gezien je profiel zou ik checken of de Efteling nog vacatures heeft. Smile



    Nix voor mij maar voor zoon helemaal top..
  4. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    Klinkt als een sprong in het onbekende..
    Wat zijn je beweegredenen voor deze stap?
    Van daaruit is het dan misschien makkelijker om advies te geven.
  5. Lallebal
    Anemoontjes

    Toon alleen de berichten van Lallebal
    Brabant is leuk.
    Gemoedelijk, gastvrij en Bourgondisch.
    We zijn doorgaans iets minder recht voor zijn raap.
  6. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    En Madam Mikmak wel! :D

    Jij past perfect in Amsterdam. Ik heb dat ooit van dichtbij gezien :-) En daar was je het zelf ook mee eens.

    Zoon zou gaan werken op Schiphol ... etc.

    Hoezo Brabant ... Smile
  7. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance
    Kom eens op de koffie, ben er geboren en getogen!
  8. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Vier jaar Tilburg was voor mij genoeg. Was best leuk en zo (inderdaad Efteling dichtbij), maar ik aardde er niet. Was veel te direct.
  9. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak
    Wie kan mij wat vertellen over Noord Brabant en dan met name de regio rondom Kaatsheuvel.
    Ik ben niet heel erg bekend in deze regio maar qua toekomstplanning kan het zo maar zijn dat we ooit die kant op gaan vertrekken.
    Natuurlijk zal ik er zelf voorheen heel vaak naar toe gaan maar hoor nu graag de ervaringen van de inwoners.

    Hoe zit het met de woon en werkgelegenheid. Wonen in Overijssel is over het algemeen minder duur, ik moet wel huren. Hoef niet in de grote stad mag ook in een kleiner dorp.
    Hoe zit het met werken...ik werk zelf in de zorg en wil dat natuurlijk blijven doen.
    Hoe is de mentaliteit. Ik ben zelf altijd behoorlijk rechtstreeks in mijn communicatie, heb een redelijk randstadse mentaliteit volgens velen.......zou dat kunnen in Noord Brabant, op de een of andere manier heb ik het idee wat Brabanders wat "zachter" zijn.


    Afijn, genoeg vragen......wie helpt me verder.



    Mijn vriend woont er een super leuke provincie . Natuur, uitgaan en de mensen, al merk ik dat ik soms te direct ben. De sfeer is fijn en het grappige mijn vader kwam er vandaan en overal duikt mijn achternaam op. Zijn huur is lager dan de mijne hij betaald rond de zeshonderd ik ruim zeven. Denk dat het vooral belangrijk is om eerst te kijken hoe je er je geld kan verdienen. Vanwaar je interesse in Brabant?
  10. waterhoentje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van waterhoentje
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Vier jaar Tilburg was voor mij genoeg. Was best leuk en zo (inderdaad Efteling dichtbij), maar ik aardde er niet. Was veel te direct.


    Ik kom eigenlijk uit Den Haag en woon sinds 1,5 jaar in Friesland. Ik herken t ...heb ook een Brabantse vriendin gehad.
    Ze draaien in Brabant wel graag om de hete brij heen ja. Ik denk graag in oplossingen en snel.

    Toch vind ik t een hele leuke provincie, Brabant. Erg mooi, zeker rond Waalwijk, Breda, Zeeland en de Biesbosch vlakbij
    Ik zou niet graag in Oostelijk Brabant willen wonen. Maar ieder zijn meug.
  11. waterhoentje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van waterhoentje
    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak
    Wie kan mij wat vertellen over Noord Brabant en dan met name de regio rondom Kaatsheuvel.
    Ik ben niet heel erg bekend in deze regio maar qua toekomstplanning kan het zo maar zijn dat we ooit die kant op gaan vertrekken.
    Natuurlijk zal ik er zelf voorheen heel vaak naar toe gaan maar hoor nu graag de ervaringen van de inwoners.

    Hoe zit het met de woon en werkgelegenheid. Wonen in Overijssel is over het algemeen minder duur, ik moet wel huren. Hoef niet in de grote stad mag ook in een kleiner dorp.
    Hoe zit het met werken...ik werk zelf in de zorg en wil dat natuurlijk blijven doen.
    Hoe is de mentaliteit. Ik ben zelf altijd behoorlijk rechtstreeks in mijn communicatie, heb een redelijk randstadse mentaliteit volgens velen.......zou dat kunnen in Noord Brabant, op de een of andere manier heb ik het idee wat Brabanders wat "zachter" zijn.


    Afijn, genoeg vragen......wie helpt me verder.


    Ik zou gewoon in Breda gaan wonen, dat zal nog t beste bij je passen.
    Of Etten Leur, vlak ernaast.

    Je kunt ook in Rotterdam gaan werken natuurlijk ! Gewoon dichtbij t station gaan wonen.
    Brabanders zijn wat meer op de familie gericht dan de randstad waar ik vandaan kom, dat is op zich niet verkeerd.
    Ik wou dat ik beter contact met de mijne had.

    Er zijn zat vacatures in de zorg in Brabant, en zeker in Rotterdam !
    Gewoon gaan.
  12. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef waterhoentje


    Ik zou gewoon in Breda gaan wonen, dat zal nog t beste bij je passen.
    Of Etten Leur, vlak ernaast.

    Je kunt ook in Rotterdam gaan werken natuurlijk ! Gewoon dichtbij t station gaan wonen.
    Brabanders zijn wat meer op de familie gericht dan de randstad waar ik vandaan kom, dat is op zich niet verkeerd.
    Ik wou dat ik beter contact met de mijne had.

    Er zijn zat vacatures in de zorg in Brabant, en zeker in Rotterdam !
    Gewoon gaan.

    Goede tip wat mij betreft. Woon al jaren met veel plezier in Breda maar zou voor Etten-Leur, Waalwijk of Kaatsheuvel of zo weer niet zo warm lopen. Maar da's natuurlijk heel persoonlijk, niet meer dan een gevoel.
    En familie heb ik alleen nog in Zuid-Limburg en - toch nog Brabant - in Boxtel. Oom/tante en we zijn goed tot zeer goed maar lopen zeker de deur niet plat bij elkaar haha. We zijn dan ook niet Brabants van origine maar ik woon wel al vanaf m'n 10e met wat onderbrekingen in West-Brabant.

    Ken meer mensen hier die inderdaad in Rotterdam, Dordrecht etc. werken. Goed te doen. Moet het reizen binnen de spits plaatsvinden, zou ik wel OV verkiezen. Zelf werk in meest in Den Bosch. Net als bv Tilburg en Eindhoven ook prima (met trein) te doen.
    Breda heeft wel als vele steden het nadeel van lange wachttijden voor (sociale) huur. Kopen kan relatief duur zijn en als overal zijn er wijken die ik liever niet zou kiezen.

    Als je eenmaal een goed gevoel bij een bepaalde plaats/streek hebt, misschien woningruil proberen?
Terug naar de lijst