Fotocollage maken, ideetjes?

Fotocollage maken, ideetjes? 

Onderwerp van -caty2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Zoon word in november 18 en ik had het idee om een aantal ( niet alle) foto's van hem van 0 tot nu in een collage te verwerken. Zal foto's van 0 tot 9 jaar eerst moeten scannen op mijn pc want die heb ik allemaal nog op de ouderwetse manier gedaan via negatief Smile

    Nu ben ik nog niet gewend om via het digitale met foto's te werken. Eerst dacht ik gewoon foto's afdrukken en op de oude manier bij elkaar in een foto lijst met verschillende passepartouts.

    Maar misschien hebben jullie nog leuke modernere ideeen.? Een digitaal fotoboek zat ik ook aan te denken maar dat ligt weer zo snel in de kast misschien Smile
  2. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Je kan ook een powerpoint maken.
    Kan je knippen /plakken wat je wilt, teksten bij voegen, zo ook zijn lievelingsmuziek..
    Deze dan op de tv afspelen.

    Tis even werk, maar is wel heel leuk.
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Bij de HEMA hebben ze fotocollages.
    Vierkant of rechthoek.
    Meerdere formaten.
    Mat of hoogglans

    Je moet wel eerst je foto's digitaal hebben (zo groot mogelijk formaat)
    Plaatje
  4. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Ah 2 ideetjes waar ik nog niet eens aan gedacht had. Powerpoint ben ik nog niet echt in thuis maar dat moet met wat hulp wel te doen zijn denk ik, is wel echt van deze tijd Smile muziek erbij lijkt me wel gaaf. ( ik heb alleen geen tv waar powerpoint op afgespeeld kan worden Smile)

    Bij die poster zou ik even moeten kijken hoeveel foto's ik erop wil hebben, moet ook niet te druk worden denk ik.

    Stap 1 word in ieder geval eea aan foto's op de pc te zetten.
  5. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    De vraag is of t erg is als t digi fotoboek in de kast ligt. Het is toch leuk om te hebben zo'n overzicht...
  6. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef rotonde
    De vraag is of t erg is als t digi fotoboek in de kast ligt. Het is toch leuk om te hebben zo'n overzicht...


    Is eigenlijk ook wel zo, denk dat dat in me opkwam omdat ik iets in mijn hoofd had om op te hangen omdat ik al wel fotoboeken heb maar dan de ouderwetse manier.....moet breder ( moderner) gaan denken Smile
  7. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Collage is ook leuk hoor. Ik ben ook ouderwets.... je kan natuurlijk een vlog maken waarin je anderen vraagt om een verhaal haha, das wel modern
  8. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef rotonde
    Collage is ook leuk hoor. Ik ben ook ouderwets.... je kan natuurlijk een vlog maken waarin je anderen vraagt om een verhaal haha, das wel modern


    Een vlog met verhalen van anderen ga ik misschien wel doen als ie ooit gaat trouwen Smile Ik hou het voor nu maar iets kleiner Smile
  9. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Ik ga toch voor een ouderwets fotoboek 25 bij 26cm......gewoon knippen en plakken maar dan gewoon met schaar en fotohoekjes Smile kan ik mijn oude creativiteit in kwijt en is lekker duurzaam Smile Was best een zoektocht naar fotoalbum wat ik in mijn hoofd had maar heb die bij bol.com gevonden. Volgende week dus creatief aan de slag hier. Alle foto's die ik erin wilde zijn gescanend naar pc en ga hier naar de fotograafwinkel ze laten afdrukken,kijken we samen daar nog even welke foto's iets groter afgedrukt kunnen worden.
  10. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Heb je de app pinterest? Staat bol van ideetjes!
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb online ooit een fotocollage gemaakt, de site had zelf voorbeelden maar je kon ook je eigen ontwerp gebruiken.
  12. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien
    Een fotomozaiek mss iets? Kan je via een gratis te downloaden programma maken en ook meerder mensen kunnen hieraan deelnemen...alle familie en vrienden kunnen meedoen. Gezamenlijk maken alle ingeleverde foto's 1 grote afbeelding die je ook zelf gekozen hebt. Er zijn meerdere sites waar je dit kunt doen.

    >>LINK<<

    >>LINK<<

    >>LINK<<
Terug naar de lijst