Schoorsteen

Schoorsteen 

Onderwerp van Poppetje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Poppetje zelf op 22 november 2016 om 23:03:55

Terug naar de lijst
  1. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    Ik kan geen wijs uit alles hier op internet. Kan iemand van jullie vinden of je in Amersfoort zonder vergunning een schoorsteen mag plaatsen op een pand met bedrijfsvergunning (dus geen woonbestemming)? En is er een moment van verjaring tot wanneer er bezwaar tegen gemaakt kan worden?
  2. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    quote:
    Dit schreef Poppetje
    Ik kan geen wijs uit alles hier op internet. Kan iemand van jullie vinden of je in Amersfoort zonder vergunning een schoorsteen mag plaatsen op een pand met bedrijfsvergunning (dus geen woonbestemming)? En is er een moment van verjaring tot wanneer er bezwaar tegen gemaakt kan worden?

    Ik heb geen idee..maar dit klinkt in ieder geval als een situatie die voor jou niet wenselijk is....... stront aan de knikker?
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Ik heb gegoogled maar jij waarschijnlijk ook en dat lijkt zonder vergunning (een schoorsteen valt onder vergunningvrij bouwwerk) te mogen zolang aan een aantal voorwaarden is voldaan.
    Die voorwaarden hebben zoals ik het lees betrekking op de schoorsteen zelf en niet zozeer op het plaatsen daarvan.

    Wel moet een schoorsteen dus voldoen aan de technische en brandveiligheidsaspecten vastgelegd in het Bouwbesluit. Het Bouwbesluit stelt onder meer eisen aan: De onbrandbaarheid van het materiaal van de stookplaats, het rookkanaal en de directe omgeving. De minimale (horizontale) afstand tussen de uitmonding van de schoorsteen en een brandgevaarlijk dak: 15 meter De minimale afstand tussen stookplaats en verticale projectie van een trap op de vloer: 1,5 meter. Deze eisen gelden landelijk.

    Dit lijkt me eigenlijk wel een puzzelklusje voor Rittenburg.
  4. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje

    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ik heb geen idee..maar dit klinkt in ieder geval als een situatie die voor jou niet wenselijk is....... stront aan de knikker?

    Ja lang slepend verhaal. Rare buren. Gedoe.
  5. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul
    Stuur deze vraag naar Sinterklaas.Smile
  6. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    Heb je last van de aanwezigheid van de schoorsteen. Of van dat wat er uitkomt?

    In het laatste geval zijn er meer mogelijkheden dan naar de bouwvergunning kijken. Afhankelijk van wat er precies uit komt. Je zou eens kunnen kijken wat de APV van je gemeente er over zegt/meent te mogen zeggen.
  7. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Dit zul jij ook wel hebben gegoogled: >>LINK<<
    Valt dus niet onder de apv.
    Ik zou even bellen met de gemeente. Er zit ongetwijfeld iemand die dit soort aanvragen in behandeling neemt.
  8. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Lijkt mij een vraag die bouw- en woningtoezicht van de gemeente simpel moet kunnen beantwoorden.
  9. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    quote:
    Dit schreef Salome
    Dit zul jij ook wel hebben gegoogled: >>LINK<<
    Valt dus niet onder de apv.
    Ik zou even bellen met de gemeente. Er zit ongetwijfeld iemand die dit soort aanvragen in behandeling neemt.


    Dat gaat zuiver over het plaatsen. Niet over wat er aan mogelijk schadelijke stoffen uit komt.
  10. quote:
    Dit schreef Poppetje
    Ik kan geen wijs uit alles hier op internet. Kan iemand van jullie vinden of je in Amersfoort zonder vergunning een schoorsteen mag plaatsen op een pand met bedrijfsvergunning (dus geen woonbestemming)? En is er een moment van verjaring tot wanneer er bezwaar tegen gemaakt kan worden?


    Bezwaar maken moet inderdaad binnen zes weken nadat een vergunning is verleend (die moet er dan wel zijn). Anders blijft een klacht/melding bij de gemeente over, of een handhavingsverzoek.
  11. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje

    Bedankt voor de reacties.
Terug naar de lijst