Enige tijd geleden viel mn wifi signaal op de laptop opeens weg. Herstellen van de verbinding lukte niet. In beschikbare netwerken werd van alles weergegeven maar niet de mijne.
Ik dacht dat mijn modem nu echt de geest had gegeven dus nieuwe modem ge?nstalleerd.
Maar helaas, nog steeds geen verbinding te maken. Bij beschikbare netwerken staat wel mijn router maar hij pakt de beveiligingssleutel niet.
Modem en router werken verder op andere apparaten prima. De laptop zelf kan ook inloggen op een ander netwerk.
Ik denk daarmee uitgesloten te hebben dat het probleem in de modem, de router of de laptop zelf zit. Maar wat kan het dan wel zijn? Zie ik wat over het hoofd?
quote:Dit schreef EmC Ik vind dat soort dingen enorm lastig op afstand.
Het enige dat in me opkomt is gezeur met 2,4 ghz vs 5 ghz.
Heb je een dual band router?
quote:Dit schreef Boep
Geen idee. Wat is een dual band router?
Een router die gebruikt maakt of gebruik kan maken van 2,4 ghz en 5 ghz.
Ik heb zelf daar een keer gezeur mee gehad omdat mijn laptop geen 5 ghz ondersteunt. Dit gezeur ontstond bij mij toen ik een nieuwe modem/router kreeg.
Ik weet niet het fijne ervan maar weet wel dat toen het beeld ontstond van goed werkende apparatuur terwijl verbinding toch niet mogelijk was.
Misschien weet Scar hier meer van? Of een andere IT-er?
Misschien klopt mijn idee ook helemaal niet hoor maar dit schoot door mijn hoofd.
Een router die gebruikt maakt of gebruik kan maken van 2,4 ghz en 5 ghz.
Ik heb zelf daar een keer gezeur mee gehad omdat mijn laptop geen 5 ghz ondersteunt. Dit gezeur ontstond bij mij toen ik een nieuwe modem/router kreeg.
Ik weet niet het fijne ervan maar weet wel dat toen het beeld ontstond van goed werkende apparatuur terwijl verbinding toch niet mogelijk was.
Misschien weet Scar hier meer van? Of een andere IT-er?
Misschien klopt mijn idee ook helemaal niet hoor maar dit schoot door mijn hoofd.
Ze hebben een enorm lange wachtrij. Melding van het bandje is: heeft u vanaf 5 december een probleem met internet op Windows 10, neem dan contact op met Microsoft. Het heeft te maken met een update.
Mijn probleem was trouwens al iets eerder.
quote:Dit schreef Boep Ze hebben een enorm lange wachtrij. Melding van het bandje is: heeft u vanaf 5 december een probleem met internet op Windows 10, neem dan contact op met Microsoft. Het heeft te maken met een update.
Mijn probleem was trouwens al iets eerder.