Boventallig

Boventallig 

Onderwerp van ilyana

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    Vandaag een gesprek gehad met PZ, om te checken of ik alles goed begrepen heb.

    In dit stadium van de fusie is nog niets met zekerheid te zeggen. We hebben de gunstigste en ongunstigste situaties doorgesproken.

    Insteek is, dat ze me willen behouden.

    Gunstigste scenario: mijn functie is inwisselbaar voor nieuw te ontwikkelen functie.

    Ongunstigste scenario: ik ben boventallig. Dan gaat het sociaal plan in.
  2. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    KHet giunstige scenario is objectief toetsbaar
  3. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    quote:
    Dit schreef jellehl
    KHet giunstige scenario is objectief toetsbaar


    Dat begreep ik, min of meer.

    Hoe dat dan werkt, weet ik niet.

    Ik begreep zelfs, dat het niet all??n gaat over mijn huidig takenpakket zoals beschreven, maar wat ik do?. Op dit moment is dat zoveel meer dan beschreven en heeft te maken met grote lopende projecten, waarbij ik noodzakelijke taken van het afdelingshoofd overneem (haar gebrek aan tijd) en meer dan normaal, coachend ben richting team.

    Maar hoe dat dan straks wettelijk gezien precies in mijn voordeel kan werken, weet ik ook niet.
  4. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef ilyana


    Dat begreep ik, min of meer.

    Hoe dat dan werkt, weet ik niet.



    Maar hoe dat dan straks wettelijk gezien precies in mijn voordeel kan werken, weet ik ook niet.


    Ik wel. Leg het later wel uit.
  5. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Volgens de Consumentenbond:

    (De contributie voor de vakbond kun je door je werkgever af laten trekken van je brutoloon.
    Artikel 3.2.10 punt 2 CAO Ziekenhuizen)


    Klopt.

    Je laat de contributie inhouden op je brutoloon en laat het vervolgens weer netto uitbetalen. Is wel CAO-afhankelijk.

    Bij ons kan het wel (CAO Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening), de meeste collega's doen dat eens per jaar in december.

    Het komt er op neer dat je een fiscaal voordeel hebt. Het percentage is afhankelijk van de hoogte van het percentage loonbelasting dat jij betaalt.

    Sowieso is de hoogte van de contributie inkomensafhankelijk.
  6. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    Inmiddels een aantal maanden verder. De fusie is per 1 april een feit; een maand later dan verwacht.

    Ik vraag me af of daarmee de datum waarop ik boventallig wordt, ook verschuift. Die datum was 1 januari 2018. Onder ander daarover heb ik aanstaande vrijdag een gesprek met pz.

    Daarnaast komt er intern een functie vrij als teamleider. Het zou in principe een promotie zijn. Maar er zijn ook op die betreffende afdeling behoorlijk wat wijzigingen te verwachten, die op dit moment grotendeels onbekend zijn, omdat alle afdelingsplannen nog verder uitgewerkt moeten worden.

    Het blijft lastig om steeds goede keuzes te maken, op basis van de informatie die op dat moment voorhanden is. Misschien moet ik een gokje wagen. Promotie is vooruitgang en daar ga ik normaal gesproken natuurlijk wel voor, maar niet ten kosten van alles. Ik heb mijn intersse kenbaar gemaakt, tijdens een informeel gesprek met het hoofd en pz. Het lijkt mij geen probleem om ook officieel te solliciteren?

    Er zijn vast mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen, ofwel vanuit hun vakgebied danwel ervaring.
  7. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef ilyana
    Inmiddels een aantal maanden verder. De fusie is per 1 april een feit; een maand later dan verwacht.

    Ik vraag me af of daarmee de datum waarop ik boventallig wordt, ook verschuift. Die datum was 1 januari 2018. Onder ander daarover heb ik aanstaande vrijdag een gesprek met pz.

    Daarnaast komt er intern een functie vrij als teamleider. Het zou in principe een promotie zijn. Maar er zijn ook op die betreffende afdeling behoorlijk wat wijzigingen te verwachten, die op dit moment grotendeels onbekend zijn, omdat alle afdelingsplannen nog verder uitgewerkt moeten worden.

    Het blijft lastig om steeds goede keuzes te maken, op basis van de informatie die op dat moment voorhanden is. Misschien moet ik een gokje wagen. Promotie is vooruitgang en daar ga ik normaal gesproken natuurlijk wel voor, maar niet ten kosten van alles. Ik heb mijn intersse kenbaar gemaakt, tijdens een informeel gesprek met het hoofd en pz. Het lijkt mij geen probleem om ook officieel te solliciteren?

    Er zijn vast mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen, ofwel vanuit hun vakgebied danwel ervaring.

    Niet zonder dat ik het sociaal plan ken. Indien je lid bent van een bond die heeft ondertekend, dan kun je hen ook op werkdagen bereiken en je vragen stellen. Zij kunnen op basis van je cao, je sociaal plan (die ze gewoon kunnen inzien) en reguliere wetgeving alles beantwoorden. Dat kan ik ook via hier, maar niet zonder de documenten en inhoudelijke info over jouw functieinhoud en de functie inhoud van overige beschikbare functies. De info die je hier geeft is te weinig om.je rechten en plichten helder weer te geven.
  8. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef ilyana
    Inmiddels een aantal maanden verder. De fusie is per 1 april een feit; een maand later dan verwacht.

    Ik vraag me af of daarmee de datum waarop ik boventallig wordt, ook verschuift. Die datum was 1 januari 2018. Onder ander daarover heb ik aanstaande vrijdag een gesprek met pz.

    Daarnaast komt er intern een functie vrij als teamleider. Het zou in principe een promotie zijn. Maar er zijn ook op die betreffende afdeling behoorlijk wat wijzigingen te verwachten, die op dit moment grotendeels onbekend zijn, omdat alle afdelingsplannen nog verder uitgewerkt moeten worden.

    Het blijft lastig om steeds goede keuzes te maken, op basis van de informatie die op dat moment voorhanden is. Misschien moet ik een gokje wagen. Promotie is vooruitgang en daar ga ik normaal gesproken natuurlijk wel voor, maar niet ten kosten van alles. Ik heb mijn intersse kenbaar gemaakt, tijdens een informeel gesprek met het hoofd en pz. Het lijkt mij geen probleem om ook officieel te solliciteren?

    Er zijn vast mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen, ofwel vanuit hun vakgebied danwel ervaring.



    Wat zou je gedaan hebben zonder fusie? Zou deze functie dan je interesse hebben gehad? Het betreft toch een interne vacature?

    Arbeidsrechtelijke heb ik verder geen verstand van, dus daar zeg ik niks over Smile
  9. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    Zonder fusie zou ik ook gesolliciteerd hebben. En ja, het is intern.

    Ik verwacht op korte termijn uitgenodigd te worden voor een verkennend gesprek. Daarna neem ik zeker ook nog contact op met de bond.
  10. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef ilyana
    Zonder fusie zou ik ook gesolliciteerd hebben. En ja, het is intern.

    Ik verwacht op korte termijn uitgenodigd te worden voor een verkennend gesprek. Daarna neem ik zeker ook nog contact op met de bond.


    Het is eigenlijk dan ongeacht welke functie je vervult, onzeker?
    Dan zou ik zeker een gooi naar de promotie doen. Als het toch intern is.
  11. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    Aanstaande domderdag een sollicitatiegesprek. Ik ga er voor en sta er achter.
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Spannend, succes!
Terug naar de lijst