Verhuizen naar Noord Brabant

Verhuizen naar Noord Brabant 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Heb drie jaar in Waalwijk gewoond. Ik vond het niets zodra ik wat zei was t eerste wat er werd gezegd Je komt hier zeker niet vandaan. Ik ben te direct en houd niet van om de hete brij heen draaien. Toen relatie over was ben ik dezelfde week nog naar Amsterdam verhuisd.
  2. En meedoen met carnaval wordt zeer gewaardeerd daar.
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa

    nieuwe filmpje van de provincieSmile
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa

    Kiezen vanaf boven..
  5. Monique15
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monique15
    Ik werk in een ziekenhuis in Haarlem en heb meerdere malen patienten gesproken die de stap om te verhuizen naar Brabant ooit gezet hebben. Om met dezelfde vaart op een holletje weer terug te komen na een paar jaar. Ze vonden het, zonder uitzondering verschrikkelijk ! Zodra ze in de gaten kregen dat je daar niet vandaan komt ( en daar hebben ze voelsprieten voor.. ) wordt je compleet genegeerd. Tot ze iets van je nodig hebben.. dan ben je even in de gratie.. daarna kun je weer het heen en weer krijgen...
    Een van hen was een ouder echtpaar, zij was pedicure. Schatten van mensen maar een klantenkring opbouwen lukte niet. Ze was niet "van daar"dus had niet de gunfactor..

    Ik zou persoonlijk heel graag richting het oosten gaan. Kan helaas nog niet ivm schoolgaande puber. Maar wie weet, ooit Smile
  6. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    MIsschien eens meelopen in ziekenhuis in Den Bosch.
    Dan hoor je de verhalen van mensen die in Brabant zijn blijven hangen. Smile

    Ik denk dat je in iedere regio moeite moet doen om aan te passen en te integreren.
  7. Roger
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roger
    quote:
    Dit schreef Monique15
    Ik werk in een ziekenhuis in Haarlem en heb meerdere malen patienten gesproken die de stap om te verhuizen naar Brabant ooit gezet hebben. Om met dezelfde vaart op een holletje weer terug te komen na een paar jaar. Ze vonden het, zonder uitzondering verschrikkelijk ! Zodra ze in de gaten kregen dat je daar niet vandaan komt ( en daar hebben ze voelsprieten voor.. ) wordt je compleet genegeerd. Tot ze iets van je nodig hebben.. dan ben je even in de gratie.. daarna kun je weer het heen en weer krijgen...
    Een van hen was een ouder echtpaar, zij was pedicure. Schatten van mensen maar een klantenkring opbouwen lukte niet. Ze was niet "van daar"dus had niet de gunfactor..

    Ik zou persoonlijk heel graag richting het oosten gaan. Kan helaas nog niet ivm schoolgaande puber. Maar wie weet, ooit Smile


    Ik heb 9 jaar in Eindhoven gewoond en heb dat als zeer plezierig ervaren. Contact is erg afhankelijk van je verwachtingspatroon en houding.
    Wel was er een wezenlijk verschil met verbondenheid beneden/boven de rivieren.
    Brabanders zijn i.h.a. zeer toegankelijk Maar hechte vriendschappen hebben meer tijd nodig.
  8. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Moest opnieuw aan je draadje denken. Gistermorgen voor werkoverleg Oisterwijk aangedaan. Is en blijft toch ook een prachtige omgeving, hoor.
    Zat in het bos, tegenover een van de vennen dat prachtig bevroren was.
    Iemand die daar werkte en woonde, zei van een soort constant vakantiegevoel te genieten. Veel rijke luitjes precies daar maar ook gewoon volk hoor.
  9. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Roger


    Ik heb 9 jaar in Eindhoven gewoond en heb dat als zeer plezierig ervaren. Contact is erg afhankelijk van je verwachtingspatroon en houding.
    Wel was er een wezenlijk verschil met verbondenheid beneden/boven de rivieren.
    Brabanders zijn i.h.a. zeer toegankelijk Maar hechte vriendschappen hebben meer tijd nodig.

    Eindhoven is ook leuk! Vijfde stad van 't landje en zat te bieden.
    Wat jij schrijft over Brabanders, herken ik wel wat van. Kwam op m'n tiende ook van elders. Wel nog net/op grens van het zuiden (Nijmegen) maar werd in West-Brabant aanvankelijk als echt 'anders' gezien.
Terug naar de lijst