eigen kracht conferentie 

Onderwerp van Lisenna

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Situatie is ( heel kort) Kind 5 jaar, moeder overleden, geen vader in beeld. Opa en oma hebben de laatste twee jaar veel taken van de ouderrol vervuld. Moeder had kanker. Kind woont nu bij familie. Gaat gelukkig heel goed behalve....dat oma en opa dit niet kunnen accepteren. Daardoor veel wrijving, kind heeft daar ook last van.

    Veel gesprekken geweest maar het helpt niet.
    Zou dit een manier kunnen zijn?
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Wat afschuwelijk voor het kind!
    Je moeder verliezen en dan onenigheid in de familie om jou.

    Ik heb geen ervaring met een eigen krachtconferentie maar hoop van harte dat het kind zorgeloos mag opgroeien.
  3. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Lisenna
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Situatie is ( heel kort) Kind 5 jaar, moeder overleden, geen vader in beeld. Opa en oma hebben de laatste twee jaar veel taken van de ouderrol vervuld. Moeder had kanker. Kind woont nu bij familie. Gaat gelukkig heel goed behalve....dat oma en opa dit niet kunnen accepteren. Daardoor veel wrijving, kind heeft daar ook last van.

    Veel gesprekken geweest maar het helpt niet.
    Zou dit een manier kunnen zijn?

    Eigen kracht conferentie wordt meestal ingezet om uiteindelijk met het netwerk te komen tot afspraken wie wat doet, om situatie kind en ouders/verzorgers te ondersteun etc.

    Ik begrijp dat het hier gaat om een acceptatieprobleem van grootouders zou als doelstelling hebben om hen inzicht te geven in wat dit met het kind doet? Vraag mij af of dan iets als een eigen kracht conferentie goed middel is. Tenzij doelstelling is met elkaar tot afspraken te komen tot omgang Maar inzicht geven in wat eigen gedrag doet bij anderen, .... dat kan je beter op een andere manier dmv een door hen als neutraal ervaren persoon die kan toelichten wat e.e.a. bij een knd van deze leeftijd doet.
  4. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna

    Dank je Carla, ik hoop het ook, iedereen doet zijn best binnen de mogelijkheden maar rouw, verschillende idee?n, de moeder van je kleinkind is niet meer je dochter, bemoeienis van een opa en oma binnen je gezin die al uit meerdere kinderen bestond. Het is erg ingewikkeld.
  5. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna

    quote:
    Dit schreef Solar

    Eigen kracht conferentie wordt meestal ingezet om uiteindelijk met het netwerk te komen tot afspraken wie wat doet, om situatie kind en ouders/verzorgers te ondersteun etc.

    Ik begrijp dat het hier gaat om een acceptatieprobleem van grootouders zou als doelstelling hebben om hen inzicht te geven in wat dit met het kind doet? Vraag mij af of dan iets als een eigen kracht conferentie goed middel is. Tenzij doelstelling is met elkaar tot afspraken te komen tot omgang Maar inzicht geven in wat eigen gedrag doet bij anderen, .... dat kan je beter op een andere manier dmv een door hen als neutraal ervaren persoon die kan toelichten wat e.e.a. bij een knd van deze leeftijd doet.


    Dank je Solar, maar dat is al geprobeerd, laten we zeggen dat oma en opa erg van de oude stempel zijn. De omgang is idd een onderwerp.
    Misschien weten jullie nog andere opties?
  6. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Lisenna


    Dank je Solar, maar dat is al geprobeerd, laten we zeggen dat oma en opa erg van de oude stempel zijn. De omgang is idd een onderwerp.
    Misschien weten jullie nog andere opties?

    Wat bedoel je met oude stempel.? Waar belemmerde dat dan toelichting over effect van gedrag op kind?

    Als het knelpunt is dat zij door hun gedrag de situatie van kind negatief be?nvloeden, moet je je ook op hen richten. En dan is het of uitleg of ze het gevoel geven dat ze wel gehoord worden/iets in de situatie meer te zeggen hebben dan nu en wellicht van daaruit willen meebewegen.

    Maar niet alles is maakbaar. Als zij daar in moeilijk beinvloedbaar zijn, dan is dat een gegeven. En dan zal in het geval het echt zeer schadelijk is voor het kind iemand (neutrale partij et gezagspositie naar alle partijen ) gewoon hele duidelijke regels moeten gaan stellen.
  7. Marianne-b
    en dan is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    kind woonde toch eerst bij opa en oma schrijf je? Waarom is kind dan nu bij familie ondergebracht?
  8. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna

    [QUOTE]Dit schreef Solar
    [B]
    Wat bedoel je met oude stempel.? Waar belemmerde dat dan toelichting over effect van gedrag op kind?

    Oude stempel is, onze wil is wet. Ik wil niet te veel op hun privacy ingaan maar ze gaan hard in tegen de opvoeding nu van hun kleinkind. En dat is niet terecht. Kind wordt warm en liefdevol opgevoed. Hij doet het veel beter nu dan al die jaren daarvoor eerlijk gezegd.
  9. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna

    quote:
    Dit schreef majan
    kind woonde toch eerst bij opa en oma schrijf je? Waarom is kind dan nu bij familie ondergebracht?


    Kind woonde niet bij opa en oma maar was er veel. Opa en oma zijn oud.
  10. Marianne-b
    en dan is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    Als zoon / dochter het nu beter 'doet' dan ervoor bij de opa en oma dan zou ik het laten zoals het nu is
    eventueel een instantie? afspraken op papier laten zetten dat het beter is voor het kind om niet bij oma en opa op te groeien
    en het waarom erbij zodat opa en oma zich niet benadeeld voelen.
    Vervelend hoor als dit onenigheid geeft!
Terug naar de lijst