Verhuizen naar Noord Brabant

Verhuizen naar Noord Brabant 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef waterhoentje


    Ik zou gewoon in Breda gaan wonen, dat zal nog t beste bij je passen.
    Of Etten Leur, vlak ernaast.

    Je kunt ook in Rotterdam gaan werken natuurlijk ! Gewoon dichtbij t station gaan wonen.
    Brabanders zijn wat meer op de familie gericht dan de randstad waar ik vandaan kom, dat is op zich niet verkeerd.
    Ik wou dat ik beter contact met de mijne had.

    Er zijn zat vacatures in de zorg in Brabant, en zeker in Rotterdam !
    Gewoon gaan.

    Goede tip wat mij betreft. Woon al jaren met veel plezier in Breda maar zou voor Etten-Leur, Waalwijk of Kaatsheuvel of zo weer niet zo warm lopen. Maar da's natuurlijk heel persoonlijk, niet meer dan een gevoel.
    En familie heb ik alleen nog in Zuid-Limburg en - toch nog Brabant - in Boxtel. Oom/tante en we zijn goed tot zeer goed maar lopen zeker de deur niet plat bij elkaar haha. We zijn dan ook niet Brabants van origine maar ik woon wel al vanaf m'n 10e met wat onderbrekingen in West-Brabant.

    Ken meer mensen hier die inderdaad in Rotterdam, Dordrecht etc. werken. Goed te doen. Moet het reizen binnen de spits plaatsvinden, zou ik wel OV verkiezen. Zelf werk in meest in Den Bosch. Net als bv Tilburg en Eindhoven ook prima (met trein) te doen.
    Breda heeft wel als vele steden het nadeel van lange wachttijden voor (sociale) huur. Kopen kan relatief duur zijn en als overal zijn er wijken die ik liever niet zou kiezen.

    Als je eenmaal een goed gevoel bij een bepaalde plaats/streek hebt, misschien woningruil proberen?
  2. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa

    nieuwe filmpje van de provincieSmile
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa

    Kiezen vanaf boven..
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Moest opnieuw aan je draadje denken. Gistermorgen voor werkoverleg Oisterwijk aangedaan. Is en blijft toch ook een prachtige omgeving, hoor.
    Zat in het bos, tegenover een van de vennen dat prachtig bevroren was.
    Iemand die daar werkte en woonde, zei van een soort constant vakantiegevoel te genieten. Veel rijke luitjes precies daar maar ook gewoon volk hoor.
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Roger


    Ik heb 9 jaar in Eindhoven gewoond en heb dat als zeer plezierig ervaren. Contact is erg afhankelijk van je verwachtingspatroon en houding.
    Wel was er een wezenlijk verschil met verbondenheid beneden/boven de rivieren.
    Brabanders zijn i.h.a. zeer toegankelijk Maar hechte vriendschappen hebben meer tijd nodig.

    Eindhoven is ook leuk! Vijfde stad van 't landje en zat te bieden.
    Wat jij schrijft over Brabanders, herken ik wel wat van. Kwam op m'n tiende ook van elders. Wel nog net/op grens van het zuiden (Nijmegen) maar werd in West-Brabant aanvankelijk als echt 'anders' gezien.
Terug naar de lijst