6 redenen om vaker soep te eten

6 redenen om vaker soep te eten 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Heerlijk soep, altijd een grote pan in de koelkast, kip of groente.
    Het is snel te maken, kan er megaveel groente in kwijt, het vult lekker, is zo opgewarmd in een klein pannetje, even stokbroodje er bij en bij drukte heb je toch je voedingsstoffen.
    Het is warm, behaaglijk, het huis ruikt er lekker van, het doet me aan vroeger denken, ik vind t ook leuk beetje peterselie knippen, in de kip doe ik koriander op t laatst en lekker gember meekoken.
    Bij ziekte griep en zo niks zo lekker als een lekkere kop soep leegslurpen onder een deken.
    Ik ga altijd voor bot meekoken, groente een schenkel van rund en kip natuurlijk een of meer kippenpoten. Daar zit volgens mij het heilzame in.
    Ik gooi er van alles in, hele uien, wortels, enz enz.

    In de zomer tomaten koken met een paar stronkjes knoflook, dan pureren en in de koelkast, koud opdienen met geroosterd stokbroodje, evt kaas er bij.
    Of een scheutje room.

    Erwtensoep is me nog niet gelukt zelf, of er komt een soort aangebrande klomp uit de pan of het is zo dun als water. Smile
  2. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Ja ik denk dat ik het niet meer in de snelkookpan moet doen, ga wel weer een poging doen, de winter is nog niet voorbij.
    Ik vind de ertensoep uit blik of zak ook erg lekker vaak.
    Dank voor de tip Smile
Terug naar de lijst