Stanleymes kopen als kind

Stanleymes kopen als kind 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Salome zelf op 11 januari 2017 om 11:49:14

Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Mijn zoon van 12 nam wat boodschappen voor me mee en daar hoorde ook een stanleymes bij, ik ben namelijk aan de klus.
    Maar hij kreeg het mes niet mee.
    Nou ben ik erg verbaasd en aan het zoeken naar regelgeving hierover. Kan echter niks vinden.
    Wat zegt de wet hierover?
  2. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Tool
    Werkend in de dhr branche ken ik geen regelgeving
    Hieroverwel geld hier beleid vanuit directie dat er geen messen worden verkocht onder de 18 jaat


    Ah ok?, dank je wel. Gewoon winkelbeleid dus.
    Wel raar hoor. Je kan als 12-jarige echt helemaal niks meer. Smile
  3. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Helemaal niks? Noem nog eens wat dan? Smile



    Nou, als zijn broer sigaretten wil kopen, moet hij eerst dit broertje wegsturen anders krijgt hij ze niet. Bijvoorbeeld.
    Nou vind ik dat roken helemaal niks hoor, maar ik krijg wel jeuk van al die betutteling.

    En een stanleymes. Wat zal zo'n kind daar helemaal mee gaan doen? Zou ie ook geen boormachine meekrijgen, vraag ik me dan af. Kan je ook enorm vervelende dingen mee doen.
  4. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Boep

    Het zijn beide geen gereedschappen waar ik een 12 jarige mee zou laten rondlopen.



    Ik wel. Ik snap het probleem echt niet. Mijn kinderen klussen hier gewoon mee.
  5. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    In Artikel 31 lid 4 van de Wet Wapens en munitie staat dat wapens uit categorie IV slechts verkocht mogen worden aan hen die ouder zijn dan 18 jaren.

    Stanleymes staat niet specifiek vermeld maar zal vallen onder mes wat gebruikt kan worden om letsel toe te dienen.



    Volgens mij valt een stanleymes helemaal niet onder de wapenwet. Hieronder vallen alleen dingen die bedoeld zijn om een ander te bezeren, niet dingen waarmee je dat eventueel ook zou kunnen doen. Want dan zou een aardappelschilmesje ook onder die wet vallen.
  6. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Een stanleymes is natuurlijk gewoon gevaarlijk. Daar heeft een 12-jarige in principe niks mee te schaften. Ik zou als winkelier niet zomaar messen verkopen aan zo'n droppie.



    Ik ben echt heel erg van niet autorijden zonder riem om en vroeger zaten de stopcontacten achter een veilige dinges en geen kind samen met de hond in de kamer en ga zo maar door. Maar hier stopt het geloof ik.Smile
  7. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    Hm. Het was mijn zoon die 'm net uit voorzorg even inklapte nadat ik hem bijna op mijn voet had laten vallen Smile
  8. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Die winkelier weet toch niet wat zo'n droppie ermee gaat doen? Kan wel zeggen dat het voor mama is die wil gaan klussen, maar dat weet die winkelier niet.



    Maar wat moet het druppie er dan mee? Een vliegtuig kapen, er een vriendje mee gaan bewerken?
    Ik werk overigens zelf met het mes en het kind redde mij van mijn onhandigheid. Hij is handiger.
  9. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Googlen, draadje openen, reageren. Erover nadenken, je ergeren. Als je niet veel energie (reserve) hebt kan dat al best veel zijn.



    Googelen is het eerste wat ik doe als ik iets wil weten. In dit geval kwam ik er niet helemaal uit. Dus vraag ik de expertise van OA, want dat gaat heel snel.
    Ik weet nu over regelgeving. En dat ik dus minder aangepast ben dan ik dacht.
    Geen ergernis whatsoever. En ik reageer dus ook niet overal op. Niks aan de hand.Smile
  10. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Marnel
    Maar nu weet je wel alles toch?

    Ik blijf mij verbazen over jou :draai:



    Er zijn hier nog steeds mensen van gedachten aan het wisselen, zo'n draadje is niet alleen van en voor mij toch?
    Maar goed, ik ga sluiten, want hier heb ik helemaal geen zin in.
    En ik ga even van OA. Ik stel me hier en daar enorm kwetsbaar op en moet me voor m'n gevoel steeds opnieuw verantwoorden en daar heb ik inderdaad de energie niet voor.
Terug naar de lijst