Versnellingbak lekt olie

Versnellingbak lekt olie 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Versnellingsbak Opel Agila 1.0 2008 lekt olie.
    Febr. 2015 gekocht, toen maakte hij al rare geluiden bij schakelen, ook diverse keren mee heen geweest maar was volgens garage niks. Daarna maar op zijn beloop gelaten.
    Na onmin over banden en hoge nota met vreemde ongevraagde reparaties begin dit jaar, niet meer bij die garage geweest.
    Vandaag voor beurt naar andere garage gebracht en kreeg met ophalen te horen dat dat rare schrapende geluid van de versnellingsbak komt en dat die ook olie lekt.
    Advies was bak laten reviseren. Kosten 950? exl werkuren en btw.

    Kan het misschien nog wat anders zijn wat van die bak kan lekken en wat niet zoveel geld gaat kosten?

    Auto heeft nog maar 60.000 gereden.
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    schrapende geluid en olie lekkage duiden op mogelijk meervoudige fenomenen in de versnellingsbak.

    was het alleen de olielekkage dan was een lekkende pakking de meest voor de hand liggende oorzaak. Schrapend geluid kan zijn ontstaan doordat er enige tijd met teweinig olie in de bak is gereden, maar kan heel veel oorzaken hebben.

    als je niet precies weet wat er mis is, loop je het risico dat je zaken gaat repareren (bv nieuwe pakking), kosten maakt maar het probleem niet volledig verhelpt.
    Het advies voor een revisie van de versnellingsbak is dan te verdedigen.

    Vraag offertes op, niet alleen bij jouw garage, maar ook bij bedrijven gespecialiseerd in versnellingsbakken (heel veel garages doen dit niet zelf maar laten bak-revisies door gespecialiseerde bedrijven doen).

    Een paar jaar heb ik mijn versnellingsbak laten vervangen door een gereviseerde bak bij een bedrijf in dronten, was 900 euro (incl BTW en montage)
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    wat je kan doen is een offerte aanvraag op de onderdelenlijn.

    >>LINK<<

    bedrijven nemen dan contact op om een offerte uit te brengen.

    let op: als je om een bak-revisie vraagt, krijg een een prijs voor een bak-revisie, niks meer en niks minder. Als een bak-revisie het probleem niet oplost, heb je een andere versnellingsbak en nog steeds je probleem.

    je moet zelf bepalen of een bak-revisie de juiste oplossing is voor jouw auto-probleem.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Tja.. hoe hard lekt het?

    Leg eens een paar dagen een karton onder de auto thv de versnellingsbak.. en kijk eens hoeveel olie eruit komt?

    Merk je zelf iets aan het schakelen, op dat 'scharpende' geluid na? Geen problemen met schakelen, dat 'te' zwaar zou gaan..

    Ik begrijp dat je geen vertrouwen meer hebt in de garage waarbij je de auto kocht.. Aan de andere kant.. deze garage kom je nu voor het eerst.. misschien denken die wel h?, laten wij de klant even 'goed' van dienst zijn en de lichte olie zweting bij de bak koppelen aan het geluid en een revisie voorstellen.. Kassa! Smile
  5. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef SFR
    Tja.. hoe hard lekt het?

    Leg eens een paar dagen een karton onder de auto thv de versnellingsbak.. en kijk eens hoeveel olie eruit komt?

    Merk je zelf iets aan het schakelen, op dat 'scharpende' geluid na? Geen problemen met schakelen, dat 'te' zwaar zou gaan..

    Ik begrijp dat je geen vertrouwen meer hebt in de garage waarbij je de auto kocht.. Aan de andere kant.. deze garage kom je nu voor het eerst.. misschien denken die wel h?, laten wij de klant even 'goed' van dienst zijn en de lichte olie zweting bij de bak koppelen aan het geluid en een revisie voorstellen.. Kassa! Smile



    We merken niks bij het schakelen, gaat op de achteruit na allemaal prima. En slecht in de achteruit willen schijnt bij Agila te horen want hoor daar meer over.
    Zijn net terug uit de bergen (ervaring op zich met een 1.0 :-) ) en ook daar geen problemen gehad met schakelen.

    Ik weet het niet. Ga niet terug naar de firma list en bedrog.

    Heb met de opelgarage afgesproken dat ik vandaag even langs rijd bij hun en dat ze gaan kijken wat er aan de hand is. Second opinion kan nooit kwaad toch?
  6. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Vogeltje



    We merken niks bij het schakelen, gaat op de achteruit na allemaal prima. En slecht in de achteruit willen schijnt bij Agila te horen want hoor daar meer over.
    Zijn net terug uit de bergen (ervaring op zich met een 1.0 :-) ) en ook daar geen problemen gehad met schakelen.

    Ik weet het niet. Ga niet terug naar de firma list en bedrog.

    Heb met de opelgarage afgesproken dat ik vandaag even langs rijd bij hun en dat ze gaan kijken wat er aan de hand is. Second opinion kan nooit kwaad toch?


    Ik zou ze vragen de bak bij te vullen, iets boven peil en deze iedere beurt weer aan te vullen. De bak lekt niet dusdanig dat die leeg lijkt te raken anders waren de lagers er al uit gevlogen. Als de bak het uiteindelijk begeeft kun je ook kijken voor een sloopbak. Ik bedoel een bak uit een schadeauto, dat is vaak goedkoper dan een gereviseerde bak. Let wel op dat naast reviseren ook in en uitbouwkosten nog bij de prijs komen.
  7. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Ik zou ze vragen de bak bij te vullen, iets boven peil en deze iedere beurt weer aan te vullen. De bak lekt niet dusdanig dat die leeg lijkt te raken anders waren de lagers er al uit gevlogen. Als de bak het uiteindelijk begeeft kun je ook kijken voor een sloopbak. Ik bedoel een bak uit een schadeauto, dat is vaak goedkoper dan een gereviseerde bak. Let wel op dat naast reviseren ook in en uitbouwkosten nog bij de prijs komen.


    Reviseren kost 950€ daar bovenop komt nog arbeidsloon en btw. Wordt erg duur grapje.
  8. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Ik zou ze vragen de bak bij te vullen, iets boven peil en deze iedere beurt weer aan te vullen. De bak lekt niet dusdanig dat die leeg lijkt te raken anders waren de lagers er al uit gevlogen. Als de bak het uiteindelijk begeeft kun je ook kijken voor een sloopbak. Ik bedoel een bak uit een schadeauto, dat is vaak goedkoper dan een gereviseerde bak. Let wel op dat naast reviseren ook in en uitbouwkosten nog bij de prijs komen.

    uh...mag dat wel milieutechnisch? Volgens mij mag je geen olie lekken...en mag een garage niet willens en wetens dat in stand houden...ze hebben zelf allerlei strenge afvoerregels voor dat soort stoffen.
  9. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee
    quote:
    Dit schreef Vogeltje


    Heb met de opelgarage afgesproken dat ik vandaag even langs rijd bij hun en dat ze gaan kijken wat er aan de hand is. Second opinion kan nooit kwaad toch?

    Second opinion van een Opelgarage kan zeker geen kwaad, ik rij zelf ook een Opel en ben zeer tevreden (ook qua prijzen) over mijn Opelgarage. Dat was daarvoor bij andere garages wel anders. Bovendien krijg ik bij het vervangen van onderdelen (net een nieuwe condensor gekregen) een prijsopgave inclusief arbeidskosten en BTW. Dan kom je niet ineens voor verrassingen te staan als inbouwen wat ingewikkelder en dus tijdrovender blijkt.
  10. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Ik zou ze vragen de bak bij te vullen, iets boven peil en deze iedere beurt weer aan te vullen. De bak lekt niet dusdanig dat die leeg lijkt te raken anders waren de lagers er al uit gevlogen. Als de bak het uiteindelijk begeeft kun je ook kijken voor een sloopbak. Ik bedoel een bak uit een schadeauto, dat is vaak goedkoper dan een gereviseerde bak. Let wel op dat naast reviseren ook in en uitbouwkosten nog bij de prijs komen.


    Als een redelijk ervaren autosleutelaar vind ik dit de beste oplossing en waarschijnlijk ook de meest betaalbare. Eerst bak opnieuw laten vullen, wanneer geen verschil en wanneer het zeker de bak is, er dan een andere uit een sloopauto onder laten zetten.
    Maar verwacht niet dat je voor een paar tientjes klaar bent helaas 😔
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Johanna

    uh...mag dat wel milieutechnisch? Volgens mij mag je geen olie lekken...en mag een garage niet willens en wetens dat in stand houden...ze hebben zelf allerlei strenge afvoerregels voor dat soort stoffen.


    Mwah.. er is een APK eis m.b.t. overmatige olielekkage..
    Tja, wat is de eenheid van overmatig?

    Onderdelen van personenauto?s, bedrijfsauto?s, driewielige motorrijtuigen of aanhangwagens, niet zijnde onderdelen van het brandstofsysteem, het remsysteem, de stuurinrichting of het veersysteem, mogen geen overmatige olielekkage vertonen.
    Hanteer de code ?RA2: Overmatige olielekkage?, als het voertuig overmatige olielekkage vertoont.


    Bron: >>LINK<<(en)/Paginas/default.aspx
  12. quote:
    Dit schreef koen

    Een paar jaar heb ik mijn versnellingsbak laten vervangen door een gereviseerde bak bij een bedrijf in dronten, was 900 euro (incl BTW en montage)



    Dat bedrijf in Dronten is erg goed. Heb ik verleden jaar nog een milieucontrole gedaan. Ze weten erg goed waar ze het over hebben. Ook die kunnen een advies geven. Zit in Dronten zuid.
    Plaatje
Terug naar de lijst